Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس،  «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در پیامی فرا رسیدن عید نوروز را به «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان تبریک گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: از طرف دولت جمهوری خلق چین و مردم چین و همچنین از طرف خودم، صمیمانه تبریکات خود را به شما به مناسبت عید نوروز تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ترکمنستان است. و در این مدت روابط چین و ترکمنستان که به طور فعال در حال توسعه است، نتایج مثمر ثمری را در زمینه های مختلف همکاری به دست آورده است.

در این پیام هم چنین آمده است: من به توسعه روابط چین و ترکمنستان توجه زیادی دارم و آماده‌ام برای تعمیق مشارکت سودمند دوجانبه در راستای منافع دو کشور ، تلاش‌های مشترک با شما انجام دهم.

برای شما آرزوی سلامتی و تندرستی و برای مردم دوست ترکمنستان - شادی و بهروزی آرزو می کنم.

در این راستا «جوبایدن»  رئیس جمهور آمریکا نیز عید نوروز را به «سردار بردی محمداف» تبریک گفت.

رئیس جمهور آمریکا در تبریک خود خاطرنشان کرد که مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر روابط بین ایالات متحده و ترکمنستان است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در بخشی از پیام خود آورده است: "در این روز صلح و تجدید طبیعت، بسیاری از مردم در ایالات متحده و سراسر جهان به شما می‌پیوندند تا این تعطیلات شگفت‌انگیز را جشن بگیرند.

«بایدن» خطاب به همتای ترکمن خود نوشت: امسال، ایالات متحده و ترکمنستان 30 سال روابط دیپلماتیک خود را جشن می گیرند.

من و همکارانم در دولت مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با ترکمنستان برای دستیابی به اهداف امنیتی مشترک، کاهش انتشار گاز متان و پیشبرد همکاری اقتصادی و توسعه انرژی در خزر هستیم.

خاطر نشان می شود که رئیس جمهور ترکمنستان همچنین از رهبران سایر کشورها نیز تبریک دریافت کرد.

«الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان،  و «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان از جمله کسانی بودند که پیام تبریک ارسال نمودند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: پیام نوروز ترکمن رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است