Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:26:35 GMT

راهکارهای تغذیه‌ای سالم برای مسافران

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۱۹۰۲

راهکارهای تغذیه‌ای سالم برای مسافران

ایسنا/فارس یک کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر لزوم توجه جدی به شکل و شیوع تغذیه در زمان سفر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، تاکید کرد.

پریسا موسویان با اشاره به اینکه سفر معمولا رژیم غذایی افراد را دستخوش تغییر می‌کند، گفت: استفاده بیشتر از غذاهای آماده، مصرف غذای تولید شده دستفروشها، بیشتر شدن مصرف غذای فست فود و رستورانی .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در زمان سفر معمول است.

موسویان با بیان اینکه ایام نوروز هم زمانی مناسب برای افزایش سفر محسوب می‌شود، اهمیت توجه به تغذیه برای حفظ سلامت را یادآور شد و گفت: تغذیه نامناسب، احتمال مسمومیت، ابتلا به بیماری‌های میکروبی و مواجه شدن با مخاطرات سلامتی را همراه دارد.

این کارشناس تغذیه به افراد توصیه کرد که در طول سفر مانند سایر مواقع به طور متناسب، متعادل و متنوع از همه گروه های غذایی استفاده شود و گفت: برای جلوگیری از کم آبی و یبوست، مقادیر مناسبی آب بنوشید. البته بهتر است از آب های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است استفاده شود.

او با یادآوری اینکه به جای مصرف غذاهای سرخ شده، بهتر است که از غذاهای آب پز، کبابی و تنوری استفاده شود، افزود: باید در حین سفر از میوه ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده و قبل از مصرف حتما آنها را خوب شست و شو کرد.

موسویان بر لزوم خودداری از مصرف نوشابه‌های گازدار، جایگزین کردن نوشیدنی طبیعی نظیر دوغ زا توصیه و اضافه کرد: خوبست که تا حد امکان غذا را آماده کرده و از مصرف مواد غذایی در رستوران و غذاخوری های نامطمئن و یا خرید مواد غذایی از دستفروشان خودداری کنیم.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: غذاهای به صورت مایع مثل انواع خورشت ها، سریع تر فاسد می شود، غذاهای خشک همراه با سبزی تازه که خوب شسته شده، غذاهای مناسبی برای سفر است.

موسویان همچنین گفت: در صورت تهیه غذا در طول سفر، اطمینان لازم را از پخته شدن کامل غذا ایجاد کرده و به دلیل کمبود وقت، هرگز غذاها را به صورت نیمه پخته حمل نکنید.

او با اشاره به لزوم پرهیز از خریدن و مصرف کنسروهای ضربه خورده یا دارای ظاهری بادکرده و دارای شکل ظاهری نامناسب، گفت: حتما قبل از مصرف قوطی کنسرو را باید 15 تا 20 دقیقه بجوشانید و بعد از بازکردن در قوطی، اگر باقیمانده داشت، آن را باید دور ریخت.

این کارشناس تغذیه با اشاره با اهمیت توجه به اطلاعات درج شده روی بسته بندی‌های موادغذایی و استاندارد بودن آنها، لزوم دقت در تاریخ تولید و مصرف این مواد را یادآوری و اضافه کرد: بهتر است همواره از لبنیات پاستوریزه مصرف کنیم زیرا مصرف محصولات لبنی پاستوریزه نشده خطر ابتلا به بیماری تب مالت را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تغذیه سالم تغذیه در سفر کارشناس تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان شهرستان نهبندان خبرداد.
عباس سارانی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان ۴۰۰ میلیارد ریال است، گفت: این طرح پیشرفت ۵۴ درصدی داشته و تاکنون ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شده است.
وی، با اشاره به در دست اجرا بودن ۵ طرح تغذیه مصنوعی در نواحی مرزی استان شامل بندان و چاهداشی نهبندان، آهنگران زیرکوه، گزیک درمیان و مشوکی سربیشه، افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۴هزار و۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یافته است.

دیگر خبرها

  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌