Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:02:35 GMT

آیت‌الله ری‌شهری نقش به‌سزایی در قوام امنیت کشور داشت

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۲۳۸۰

آیت‌الله ری‌شهری نقش به‌سزایی در قوام امنیت کشور داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت و بیان کرد: سوابق موفق ایشان در سمت‌های متعدد از جمله نمایندگی ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که با توسعه چشمگیر این بارگاه ربانی همراه بود، بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در خدمت‌گزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ارتحال عالم مجاهد و روحانی با اخلاص، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی ری‌شهری یار صدیق و امین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تاثر فراوان گردید.

آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری در طول عمر خویش با تعهد و تقوا در ترویج و نشر علوم اسلامی و معارف قرآن و حدیث و شعائر مذهبی اهتمام بسیار داشتند که راه‌اندازی و مدیریت موسسه دارالحدیث به‌عنوان یکی از مراکز بااهمیت در زمینه پژوهش‌های دینی و کلام اهل‌بیت (ع) و تالیف آثار ارزشمند و دانشنامه‌های متعدد اسلامی از جمله اثر ارزشمند و ماندگار میزان الحکمه از جمله این اقدامات است.

این عالم وارسته که از سجایای علمی، اخلاقی و انقلابی برجسته‌ای بهره‌مند بود به‌عنوان یاوری ثابت‌قدم در مسیر انقلاب اسلامی، متعهدانه در سال‌های پیش از انقلاب در راه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کوشش کرد و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز در مسئولیت‌های متعدد و خطیر به انجام خدمات صادقانه مبادرت ورزید که سوابق موفق ایشان در سمت‌های متعدد از جمله نمایندگی ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) که با توسعه چشمگیر این بارگاه ربانی همراه بود، بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در خدمت‌گزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

این روحانی انقلابی همچنین سال‌ها در مناصب قضایی از جمله حاکم شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی و دادستان کل کشور و همچنین به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در مبارزه قاطع با گروه‌های ضدانقلاب، عوامل تروریستی و خرابکاری در کشور مجاهدت بسیار کرد که نتایج آن در قوام و امنیت کشور تاثیر بسزایی داشت.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مجاوران و خدمتگزاران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

کد خبر 5451808

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری قالیباف مجلس خبرگان رهبری مقام معظم رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله محمدی ری شهری پیام تسلیت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران نوروز مجلس شورای اسلامی ایران پیام تسلیت محمد مخبر مقام معظم رهبری آیت الله محمدی ری شهری حسین امیرعبداللهیان سعید خطیب زاده انقلاب اسلامی ایران پیام نوروزی آیت الله ری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی

جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی با ارسال نامه از موضع آیت‌الله جوادی آملی درباره وعده صادق قدردانی کردند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله العزیز المتعال

محضر مبارک استاد گرانقدر و حکیم متألّه حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (ادام الله ظله الوارف)

سلام علیکم

پیام حکیمانه، هدایتگر، قرآنی و لبریز از امید و بصیرت آن فقیه زمان‌شناس بر قلب و روح رزمندگان جبهه مقاومت و به‌ویژه دست‌اندرکان وعده صادق، اطمینان و اعتماد، هدیه نمود و دل‌های رنجور از ظلمت و ظلم ستمگران کودک‌کش صهیونیست را حیات و آرامش بخشید و همچون همیشه اندیشه و انگیزه حق‌طلبان و حقیقت‌خواهان را از شبهه و تردید خنّاسان مغرض شستشو داد و بر شور و شعور ایمانی و انقلابی مجاهدان الهی بیش از پیش افزود.

مردم سرافراز و قدرشناس و خداباور این مرز و بوم و تمامی علاقه‌مندان به قرآن و معارف الهی بویژه طلاب و فضلای متعهد حوزه‌های علمیه و دانشجویان و اساتید دل‌آگاه و بیدار دانشگاه بلکه مجامع علمی کشورهای اسلامی سال‌ها است از بیان الهی رمزگشای آن استاد عزیز بهره‌مند بوده و در حوادث واقعه، متوقّع راهنمایی‌ها و موضع‌گیری‌های آن حضرت بوده و هستند به ویژه فرزندان معنوی آن استاد گرامی بر این باورند که هدایت‌های آن حضرت همواره در تبیین متن و محتوای اسلام ناب محمدی «صلوات الله علیه و آله»  قول فصل و حکم عدل بوده و چونان آبی گوارا تشنگان معارف ولایت را مایه حیات بوده و آفاقی از معرفت وحیانی و حکمی را در برابرآنان گشوده است.

از خدای حکیم علی الاطلاق، سلامتی و عزّت روزافزون برای حضرت استاد و توفیق بهره‌مندی بیشتر از فیض حضور و وجود آن عزیز را برای همگان مسألت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته. 

۱. جواد محدثی                  ۲. حمید پارسانیا 

۳. محمد حسین فلاح زاده      ۴. محمود لطیفی 

۵. یدالله مقدسی                    ۶. علی مدبر(اسلامی)

۷.  سیدکمال الدین عمادی         ۸. شریفی اقدم 

۹.  جعفر انواری                     ۱۰. حسین آزادی 

۱۱. محمدرضا مصطفی پور

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • شورا‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم نظام اسلامی
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است