Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آغاز داستان غم انگیز کرونا دست ما نبود ولی قطعا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و سفت و سخت اجرا کردن آن در تمامی ایام به ویژه نوروز می‌توانیم پایان دهنده این داستان خود ما باشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، کرونا داستان موجودی است که بیشتر از آنچه که به آن فکر می‌کنیم به ما نزدیک است، متاسفانه تعداد بسیاری را درگیر کرده و از وقتی آمده همه چیز را به هم ریخته و با وجود انکار قابل تامل بعضی اما داغ عزیز کم به دل نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا ارزش دارد به خاطر لحظه‌ای غفلت و سهل انگاری پشیمانی به جا بماند؟ آغاز داستان غم انگیز کرونا دست ما نبود ولی قطعا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و سفت و سخت اجرا کردن آن می‌توانیم پایان دهنده این داستان خود ما باشیم.

حدود 14 درصد از جمعیت استان اصفهان از زدن واکسن کرونا امتناع کردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول کرونا برای مناطق زیر پوشش در استان، اظهار داشت: حدود 86 درصد افراد واجد شرایط، واکسن کرونا را دریافت و  14 درصد از مردم استان تا کنون هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند.

پژمان عقدک افزود: این بی توجهی در کنار خطر برای خود این افراد، برای دیگر شهروندان نیز مشکل آفرین است بنابراین از آنان درخواست داریم برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درصد پوشش واکسیناسیون نوبت‌ دوم کل را حدود 76 درصد اعلام کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون دُز اول ایرانی بالای 12 سال حدود 88 درصد است.

عقدک ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون نوبت دوم ایرانی بالای 12 سال حدود 79 و در مجموع پوشش واکسیناسیون نوبت اول برای رده سنی 12 تا 18 سال حدود 83 درصد برآورد می شود.

وی تصریح کرد: ٣6.٧6 درصدمردم این استان دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند که  این رقم برای واکسن ایرانی حدود 38 درصد است و حدود پنج درصد از افراد پنج تا هشت سال زیر پوشش مراکز علوم پزشکی اصفهان نوبت اول واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تعداد موارد ابتلا قطعی و مشکوک  به کووید- 19 در استان اصفهان از ابتدا تاکنون گفت: یک میلیون و  428 هزار و 376 نفر  به این بیماری مبتلا شدند که 483 هزار و 67 نفر هم مشکوک به کرونا بودند.

عقدک ادامه داد: شمار فوت شدگان قطعی کرونا از ابتدا تاکنون در این استان 11 هزار  و 569 نفر بوده است تصریح کرد: 6 هزار و 5٨6 نفر نیز با علائم مشکوک به این بیماری از دنیا رفته اند.

وی تصریح کرد: تعداد کل بستری شدگان کووید-19 از ابتدا تا کنون را 201 هزار و 717 نفر بوده و اکنون 302 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 42 نفر از آنها مربوط به 24 ساعت گذشته بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بستری 71 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه گفت: از ابتدا تاکنون 136 هزار و 228 نفر از بیماران بهبود یافته و مرخص شده‌اند و در 24 ساعت گذشته نیز 2 نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و ٧٩ نفر نیز توانستند با بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شوند.

جانباختن 2بیمار کرونایی دیگر در ایلام/ بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی عامل افزایش نگرانی‌ها شدروند ابتلا به کرونا در قلب ایران همچنان روی نوار کاهش است43 بیمار کرونایی جدید در استان گیلان بستری شدند

عقدک با بیان کاهش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در یک هفته اخیر خاطرنشان کرد: با توجه به ایام عید نوروز و مسافرت و دید و بازدیدها باید رعایت پروتکل های بهداشتی چه برای شهروندان و چه برای مسافران به عنوان اولویت قرار داده شود در غیر این صورت شمار مرگ و میر و ابتلا افزایش خواهد یافت.

وی اجتناب از حضور در اماکن شلوغ را از جمله موارد با اهمیت برای جلوگیری از شیوع ویروس دانست و  ابیان کرد: در صورت اجبار برای ماندن در چنین موقعیت‌هایی استفاده از ماسک باید الزامی باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد باز گذاشتن در و پنجره و همچنین فعال بودن تهویه هوا را از جمله موارد با اهمیت دیگر برای کاهش شیوع ویروس است و از سوی دیگر افرادی که واکسن نزده‌اند باید برای واکسن نوبت‌های مختلف به مراکز مربوطه مراجعه کنند تا بتوانیم وضعیت مناسبی را در ماه‌های آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/166/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پوشش واکسیناسیون نوبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب