Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:42:16 GMT

۷۸ هواپیمای روسیه خارج از کشور توقیف شده‌ است

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۴۰۷۹

۷۸ هواپیمای روسیه خارج از کشور توقیف شده‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، وزارت حمل و نقل روسیه اعلام کرد: ۷۸ هواپیمای خطوط هوایی این کشور به دلیل برخی محدودیت های اعمالی، خارج از روسیه توقیف شده‌اند.

در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای این کشور بستند و با وضع تحریم هایی اعلام کردند که هواپیماهای متعلق به خطوط هوایی روسیه را توقیف خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت حمل و نقل روسیه در این خصوص گفت که مسکو از «تجربه ایران» برای خدمت‌رسانی به ناوگان هوایی‌اش کمک گرفته است؛ زیرا تهران پیش از این (به خاطر تحریم‌ها) موقعیت مشابهی داشته است.

توقیف ۷۸ هواپیمای روسیه در حالی است که مقامات ترابری این کشور می‌گویند: خطوط هوایی روسیه در مجموع ۸۰۰ هواپیما را در اختیار دارد.

کد خبر 5451983

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ایران اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین تحريم اقتصادي روسيه اوکراین روسیه جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی سوریه ناتو ترکیه امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان