Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@02:10:25 GMT

افزایش چند صد درصدی تعرفه آب صحت دارد؟

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۴۹۹۵

افزایش چند صد درصدی تعرفه آب صحت دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شرکت آب و فاضلاب کشور در این رابطه تصریح کرد: بر اساس آئین نامه هیات وزیران، مشترکان خانگی که طبق الگو اقدام به مصرف آب کنند، مشمول هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای نخواهند شد و در عین حال تعرفه آب مشترکین خانگی با مصرف مازاد بر الگو به ترتیب با ضریب (۰.۵)، (۰.۷۵)، (۱.۵)، (۳) و (۵) نسبت به قیمت غیریارانه ای شامل مجموع هزینه‌های تأمین آب (هزینه‌های توزیع آب و جمع آوری فاضلاب مطابق صورت‌های مالی به علاوه مقادیر غیریارانه‌ای هزینه آب خام و انرژی الکتریکی برای پمپاژ و تأمین آب) و به صورت پلکانی (نسبت به مازاد) محاسبه و دریافت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین متوسط تعرفه آب مصارف صنعتی، عمومی غیرآموزشی و دستگاه‌های اجرایی و همچنین تجاری به ترتیب بر اساس ضریب (۱) و (۱.۵) نسبت به هزینه تأمین آب محاسبه و دریافت می‌شود.
لازم به ذکر است هم اکنون ۵۴ درصد مشترکان آب زیر الگو مصرف می‌کنند و ۴۰‌ درصد مشترکان نیز مصرف تا دو برابر الگو دارند که ضریب افزایش تعرفه آن بسیار پائین است. در عین حال ۶ درصد مشترکان مصرف بیش از دو برابر دارند که باید مصرف خود را کاهش دهند.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1614099

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کم آبی خشکسالی انرژی گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر مظلومی در خصوص تامین، تدارک و وضعیت توزیع کود در سال ۱۴۰۲ (افزایش ۲۷ درصدی نسبت به پنج سال گذشته و ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱) ابراز خشنودی کرد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آمادگی دارد نیاز کودی استان درکشت بهاره را تهیه و تامین کند.

او گفت: برنامه ابلاغی پارسال، تامین، تدارک و توزیع ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه بود که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم اجرا شد.

 

 

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی