Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : امروزه امکانات ترافیکی نقش زیادی در زندگی و رفاه شهروندان دارد. حال این تجهیزات شهری می‌تواند ساخت یک میدان و خیابان باشد یا راه اندازی ایستگاه تاکسی و پایانه اتوبوسرانی. شهروندان برای انجام کارهای روزمره از جمله رفتن به محل کار، دانشگاه و یا مدرسه و حتی خرید روزانه نیازمند آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بهانه بهره‌برداری از۴ پروژه ترافیکی مهم در منطقه۱۶ سراغ مهندس «علی محمد کریم پور» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ رفتیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوریم.

افزایش سرانه امکانات ترافیکی با اجرای پروژه وصال 

کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ درباره پروژه پایانه اتوبوسرانی وصال توضیح می‌دهد : «پایانه اتوبوسرانی وصال در محدوده ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۶ و درضلع جنوب میدان وصال به مساحت حدود ٢ هزار مترمربع قرار گرفته است. با اجرای این پروژه شهروندان به‌ویژه ساکنان محله یاخچی آباد از موقعیت بهتری در زمینه استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برخوردار شدند. »
وی اضافه می‌کند: «عملیات اجرایی پایانه اتوبوسرانی وصال مشتمل بر تهیه، ساخت و اجرای پوشش با سازه فولادی به متراژ ۷۰۰ مترمربع، فونداسیون با حجم ۵۰ مترمکعب، سکوسازی و کفپوش به مساحت ۹۰ مترمربع، ایجاد رمپ عبور و مرور معلولان، نوار بساوایی جهت تردد روشندلان، ۷۵ تن روکش آسفالت و رنگ آمیزی جداول به طول ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ مترمربع دیگرخط کشی هاشوری اجرا شده است.»
به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶، درپایانه اتوبوسرانی وصال، ۳ خط اصلی شامل پایانه وصال- پایانه کاوه، پایانه وصال- پایانه شهید فیاض بخش و پایانه وصال - پایانه متروی علی آباد فعالیت دارد که به شهروندان در این نقطه از جنوب شهر خدمت‌رسانی می‌کند.


پروژه خیابان کامل شهید دستواره، به خواست اهالی

مدت‌ها بود که شهروندان ساکن در محله‌های علی آباد جنوبی و تختی، خواهان افزایش امکانات ترافیکی بودند. مثلا معبری که بتوانند به جز تردد و رفت‌وآمد با خودرو در آن، با خانواده پیاده‌روی داشته باشند و حتی برای لحظه‌هایی روی نیمکت بنشینند و استراحت کنند. کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ درباره چگونگی تصمیم‌گیری برای اجرای این پروژه می‌گوید: «پیرو مصوبه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و درجهت ترغیب شهروندان از جمله افراد پیاده، سال‌مندان، جانبازان و افراد معلول به تردد از مسیر پیاده روها و عدم تداخل حرکتی افراد پیاده با وسایل نقلیه موتوری و همچنین تفکیک حرکتی دوچرخه‌سواران از وسایل نقلیه موتوری این معاونت اقدام به عملیات اجرایی ترافیکی به منظور تبدیل خیابان شهید دستواره حد فاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان واقع در ناحیه ۵ منطقه ١٦ به خیابان کامل کرد.»

اجرای پروژه خیابان کامل شهید دستواره در واقع پاسخ به همان درخواستی است که شهروندان داشتند. این پروژه با حمایت شهردار منطقه۱۶ و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. 

وی درباره جزئیات این پروژه توضیح می‌دهد: «نوسازی و بهسازی مسیر عبور و مرور عابران پیاده، احداث مسیر ویژه دوچرخه‌سواری و خط کشی آن، درزگیری و آسفالت خیابان، نصب المان‌های ترافیکی به منظور ایمن‌سازی در مسیر به طول هزار و ۶۵۰ متر حد فاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان در ۲ باند شرقی و غربی از جمله اقداماتی است که انجام شده است.»

علاوه بر این در خیابان کامل شهید دستواره اقداماتی همچون عملیات همسطح‌سازی و مناسب‌سازی مسیر و جداسازی معبر دوچرخه از سواره و همچنین دسترسی ایمن به ایستگاه‌های اتوبوس در پیاده روهای ضلع شرقی و غربی، ساخت مسیر شیاری نابینایان به طول هزار و ۸۰۰ متر، اصلاح هندسی در ۴ نقطه، رنگ آمیزی مسیر دوچرخه به طول هزار و ۶۲۰ متر، تعریض و ساخت پل فلزی همسطح به طول ۷۰ متر، ترمیم سنگفرش‌های کف پیاده رو به طول هزار و ۲۰۰ مترمربع، مناسب‌سازی معبر در۲۷ نقطه، ایجاد جدول دوبل در مسیر دوچرخه‌سواری زیر پل آزادگان به طول ١٦٠م‌تر، ساخت پهلوگاه اتوبوس، رنگ آمیزی و مرمت پل هوایی عابر پیاده ٣ دستگاه انجام شده است.


ساخت و بهره‌برداری از پایانه شهدای تاکسیرانی 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۱۶ درباره سومین پروژه ترافیکی می‌گوید:«عملیات اجرایی پایانه شهدای تاکسیرانی، شامل تخریب به میزان ۳۰۰ مترمکعب، عملیات بتن ریزی به میزان ۹۰ مترمکعب، اجرای عملیات قلوه بتن به حجم ۱۷۰ مترمکعب، عملیات اجرای روکش آسفالت به میزان ۷۵ تن، اجرای عملیات خط کشی به طول ۲۰۰م‌تر با نصب دو عدد پایه چراغ و ۶ عدد نورافکن و ۸۰ متر کابل‌گذاری و... انجام شده است. این پایانه خطوط تاکسی پایانه شهدای تاکسیرانی-مارلیک، پایانه شهدای تاکسیرانی -کرج، پایانه شهدای تاکسیرانی-آدران، شهدای تاکسیرانی-شهریار را شامل می‌شود و ١١٦ تاکسی فعال را پوشش می‌دهد.»

کریم‌پور اضافه می‌کند:«این پروژه ترافیکی در محدوده ناحیه٤ و محله یاخچی آباد واقع شده و این امکان را برای شهروندان منطقه١٦ فراهم می‌کندکه در این محل به‌راحتی و با آسایش خاطر به نقاط مختلف شهر سفر کنند.» 


‌ساخت یک میدان جدید به نام شهید سلحشور مقدم  

کریم‌پور، بخش پایانی صحبت‌های خود را به معرفی پروژه شماره۴ اختصاص می‌دهد و می‌گوید:«ساخت یک میدان جدید با نام شهید معظم سلحشور مقدم در تقاطع خیابان شهید سلحشور مقدم و بلوار ابریشم، با اعتباری بالغ بر۷ میلیارد ریال و در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع اجرا شده است. این پروژه به منظور ایمن‌سازی مسیر تردد خودروها و جلوگیری از تصادفات رانندگی در دستور کار قرار گرفت و با اجرای عملیات جدول‌بندی، تعریض رفیوژ میانی، نصب کفپوش مناسب‌سازی اطراف میدان، آسفالت و جابجایی تیر چراغ برق روشنایی، نصب المان‌های ترافیکی و خط کشی این محور از لحاظ ایمنی و ترافیک در سطح مطلوبی جای دارد.»

این پروژه ترافیکی در ناحیه٣ منطقه١٦ واقع شده و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه١٦ پیشنهاد خود را برای نامگذاری این میدان جدید به نام شهید سلحشور مقدم به کمیسیون نامگذاری شورای شهر ارائه کرده است.

کد خبر 665768 برچسب‌ها محله ترافیک - شهری همشهری محله شهرداری شهردارى تهران شهردار منطقه ۱۶ چندرسانه‌ای - همشهری آنلاین حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محله ترافیک شهری همشهری محله شهرداری شهردارى تهران شهردار منطقه ۱۶ حمل و نقل شهری پروژه ترافیکی طول هزار شهید دستواره عملیات اجرای بهره برداری خیابان کامل کریم پور خط کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به هماهنگی در قطارهای حومه‌ای گفت: نوع برنامه‌ریزی، اجرا و طراحی و بهره‌برداری از این قطارها از موضوعات مهم شهرهای شاهین‌شهر، بهارستان فولاد شهر، خمینی‌شهر و نجف آباد بوده که مقرر شده است که در آینده با سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر به شهر اصفهان متصل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک پلیس راهور و شهرداری های استان اصفهان با تاکید بر ضرورت هماهنگی‌های بین بخشی در شهرداری ها و پلیس راهور اظهار کرد: یکی از چالشش‌های سیستم اجرایی هماهنگی بین بخشی است و در صورتی که یک موضوع بین دو یا چند بخش مشترک باشد، منجر به کاهش سرعت در روند اجرای آن موضوع خواهد شد.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم یا حلقه حفاظتی شهر از شهرستان های مختلف اطراف اصفهان عبور می کند و نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک و تصادفات دارد، افزود: قسمت‌هایی از این پروژه عظیم که در محدوده شهرداری این کلان‌شهر است، در حال پیگیری و اجرا است، اما بخش‌های دیگر این پروژه که به شهرداری‌های دیگر مربوط می شود، همچنان پیشرفت جدی نداشته و نیازمند همکاری‌هایی است تا شکل گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به هماهنگی در قطارهای حومه‌ای تصریح کرد: اطراف اصفهان شهرهایی وجود دارد که به دلیل میزان جمعیت و الگوی سکونت آن‌ها باید به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر متصل شوند.

حق‌شناس ادامه داد: نوع برنامه‌ریزی، اجرا و طراحی و بهره‌برداری از این قطارها از موضوعات مهم شهرهای شاهین‌شهر، بهارستان فولاد شهر، خمینی‌شهر و نجف آباد بوده که مقرر شده است که در آینده با سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر به شهر اصفهان متصل شود.

وی با اشاره به حمل‌ونقل با شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: یک سری از خطوط حمل‌ونقل اصفهان از قدیم به شهرهای اطراف سرویس‌دهی داشته که به مرور با گسترش و استقلال شهرداری‌ها خاتمه پیدا کرده است، چراکه سرویس‌دهی به شهرها در این حوزه در چارچوب وظایف و امکانات شهرداری نیست، همچنین به‌لحاظ قانونی شورای ترافیک اجازه نمی دهد که اتوبوس‌های درون شهری به عنوان بین شهری تردد داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: موضوع کارت بلیت‌ها از دیگر مواردی بود که در شهرداری این کلان‌شهر شکل گرفت و سیستم شهرداری در این راستا ارتقا پیدا کرد که این موضوع شهرداری‌های اطراف اصفهان را نیز ملزم به ارتقای این سیستم کرد.

حق‌شناس اضافه کرد: همین موضوع درباره هماهنگی بار و مسافر شهرداری نیز وجود دارد و شامل وظایف سازمان تاکسیرانی نیز خواهد شد و در بعضی مواقع این سازمان باید مجوزهایی برای تاکسی های سایر شهرداری ها صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: وظایف و خدمات مدیریت حمل‌ونقل بار که تا مرز شهر با شهرداری اصفهان خواهد بود، همچنین پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ازجمله مواردی است که نیازمند هماهنگی‌های بین‌بخشی است.

وی با اشاره به یکپارچگی فناوری و مطالعات حمل‌ونقل و ایمنی گفت: شهرداری اصفهان تلاش کرده است تا در این نمایشگاه تمام شرکت‌هایی که در زمینه‌های فناوری در سطح کشور دارای محصول بوده و محصولات بومی ایجاد کرده است، در کنار هم جمع کند تا در موضوعات مختلفی همچون هوشمندسازی، ثبت تخلف، مدیریت ترافیک و کنترل چراغ های راهنمایی با یکدیگر به تبادل اطلاعات و همکاری با یکدیگر بپردازند.

حق‌شناس با اشاره به مباحث دیگری ازجمله لزوم تعیین دقیق مرز خدمات‌دهی در شهر که به قسمت‌های مختلف آن مربوط می شود، گفت: برای مثال مرز اصفهان با شهرداری خمینی شهر در محدوده منطقه ۲ یا میدان استقلال و تعیین مرز آن با منطقه ۹ یا در منطقه ۱۰ با بعضی از شهرستان ها همچون قهجاورستان، منطقه ۱۲ با حوزه بزرگراه معلم، بلوار آزادگان و شهرداری گز، خورزوق و شهرهای شمالی که دارای موضوعات مشترکی است یا منطقه ۱۵ به محدوده هایی که در شرق اصفهان وجود دارد، مرزهای خدمات‌دهی تعیین شده است که در این باره نیز باید هماهنگی هایی صورت گیرد.

به گزارش ایمنا، در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان که در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است، شرکت‌هایی همچون شرکت مترو، شرکت مهندسی نیک‌اندیش، سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار اصفهان، شرکت رستاک، شهرک علمی و تحقیقاتی، شرکت دیده بان، شرکت زرین خودرو، شرکت فراساخت سیکلت، سامانه جامع مدیریت و نظارت هوشمند سرویس مدارس، شرکت مپنا، شرکت صنایع هواپیماسازی و بسیاری دیگر از شرکت‌ای دانش‌بنیان و تولید کننده در حوزه حمل‌ونقل برای معرفی محصولات و تبادل اطلاعات خود حضور به‌هم رساندند.

کد خبر 749356

دیگر خبرها

  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان