Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز تردد ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه در جاده‌های استان فارس ثبت شد. - اخبار استانها -

علیرضا راستیار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، از ثبت تردد بیش از 9 میلیون و 416 هزار و 756 وسیله نقلیه توسط دوربین‌های تردد شمار برخط موجود در جاده‌های استان از ابتدای طرح نوروزی 1401 خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هفت میلیون و 213 هزار و 15 وسیله نقلیه بود 31 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: در روز سه‌شنبه دوم فروردین‌ماه تعداد یک میلیون و 54 هزار و 120 وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 662 هزار و 132 رشد 64 درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز گذشته 5 درصد بوده است، اظهار داشت: متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز 79 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

راستیار بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ صفاشهر_آباده، دشت ارژن قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان است.

وی با بیان اینکه تردد ورودی‌های استان از سمت اصفهان در روز گذشته نسبت به پارسال 373 درصد افزایش داشته است افزود: همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش 19 درصدی را به همراه داشته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، 51 هزار و 690 تردد را خودرو‌های سنگین، 996 هزار و 684 تردد را خودرو‌های سواری و وانت و پنج هزار و 746 تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در محور شیراز- مرودشت 55 هزار و 795 تردد، مرودشت_ شیراز 42 هزار و 559 تردد، شیراز_ کوار 25 هزار و 196 تردد، شیراز_دشت ارژن 30 هزار و 152، صفاشهر_آباده 14 هزار و 279 تردد، صفاشهر_سعادت‌شهر 25 هزار و 706 تردد، شیراز_سروستان 14 هزار و 451 تردد و نورآباد_گچساران نیز 12 هزار و 537 تردد ثبت شده است.

تردد خودرویی ورودی قم 40 درصد افزایش یافتتردد تانکرهای حامل سوخت ازمحور آزاد راه خرم‌آباد - بروجرد ممنوع شدمحدودیت ترافیکی کرج ـ چالوس رفع و تردد دوطرفه شد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

راستیار با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند

سرهنگ سید صادق رسولی،جانشین پلیس راه استان قم از یک فقره تصادف فوتی و جرحی در محور نیزار خبر داد و گفت:متاسفانه راننده   یک دستگاه سواری سوزوکی ویتارا در محور نیزار  به علت  ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیج در صحنه جان خود را از دست داد و  سرنشینان این خودرو توسط تیم امداد و نجات هلال احمر از خودرو خارج شدند و یک نفر مجروح این حادثه با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد . 

وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد: با کاهش سرعت و رانندگی به دور از شتاب‌زدگی می‌توانیم جاده‌ها را برای تمام کاربران چرخه ترافیک ایمن کنیم، باید بدانیم سرعت عامل اصلی ایجاد خطر است و هر چه سرعت بالاتر باشد احتمال وقوع سوانح رانندگی و شدت تصادف نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

جانشین  پلیس راه استان قم تصریح کرد: هر چه سرعت کمتر باشد، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری و جلوگیری از حادثه وجود خواهد داشت و اگر برخوردی صورت گیرد، انرژی کمتری حاصل از حرکت وسیله نقلیه آزاد شده و صدمات کمتری ایجاد می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • هراز یکطرفه شد
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • چالوس یک طرفه شد
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری