Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@14:02:05 GMT

زوارم؛ بهشت گمشده‌ای در دل دره‌های خراسان شمالی+تصاویر

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۷۰۵۸

زوارم؛ بهشت گمشده‌ای در دل دره‌های خراسان شمالی+تصاویر

زوارم شهرستان شیروان بهشت ناشناخته در استان خراسان شمالی است که هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه بکر و دیدنی می کشاند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصراترک از شیروان، روستای گردشگری زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستا‌های هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان قرار دارد که ۵۰۰ خانوار مشتمل بر سه هزار نفر جمعیت در آن سکونت دارند و یکی از نادرترین ییلاق‌های خراسان شمالی که برای مسافران ناشناخته مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در منطقه ییلاقی زوارم که در طول ۲۵ کیلومتر از ابتدای این دره تا کوه‏ های تخت میرزا و شخری امتداد می‏ یابد، چشمه سارها، آبشارها، حوضچه ‏های سنگی، کوه‏ های سر به فلک کشیده، باغ ‏های میوه، رودخانة پر آب، مراتع غنی و انواع گیاهان دارویی و خوراکی جلوه‌های بسیار زیبایی از طبیعت را به نمایش درآورده ‏اند.

زوارم مرکز دهستان و دارای تمام امکانات شهری است که طرح هادی در این روستای دیدنی به مرحله اجرا در آمده است و هم اکنون بیش از سه هزار نفر جمعیت ساکن آن هستند که به زبان ترکی تکلم می‌کنند.

یخدان و آبشار: این مناظر در حد فاصل دو دره شخری و میم لی قرار دارد و از زیر کوه معروف یخدان می‌جوشد که یکی از بهترین آب‌های آشامیدنی ایران محسوب می‌شود و روبه روی همین چشمه در دامنه کوه چشمه کوچک دیگری به نام دامچی وجود دارد.

شخری: مکان ییلاقی مردم زوارم است که دارای انواع درختان و باغ‌های بزرگ گردو می‌باشد، راه ۱۵ کیلومتری شخری با داشتن گذرگاه‌های صعب العبور بسیار باصفا و دیدنی است.

در تابستان عده زیادی از مردم شیروان و دیگر شهر‌های خراسان برای کوه پیمایی و استفاده از آب و هوای این ییلاق چند روزی را در آنجا استراحت می‌کنند.

میم لی: یکی دیگر از دره‌های پر آب و سرسبز زوارم است که دارای باغ‌ها و چشمه سار‌های متعدد است که اگر این دره را ادامه دهید به زلزله خانه و چقرالنگ و بالاخره تخت میرزا در کوه‌های شاه جهان می‌رسیدچقرالنگ: دارای دو چشمه معروف قاینار چشمه و قرمز چشمه و منطقه‌ای خوش آب و هوا و مرتعی می‌باشد.

از دیگر مناظر طبیعی زوارم می‌توان به باداملر، آمریان، قورّه دره، داش آتر، عزیز چنار، گوی سویت، غارعقیل، باغ خان، باغ چهار حوض، قوتور چشمه دارای آب معدنی اشاره کرد.

عزیز چنار از دیدنی‌های معروف دره بهشت است که چناری کهنسال در کنار چشمه‌ای پرآب که معتقدان به شاخه هایش پارچه بسته و نذر و نیاز می‌کنند و همچنین آبشار دوراهی در زیرکوه یخدان به شارشاری معروف است و حدود پنج متر ارتفاع دارد و چشمه پرآب یخدان از زیرکوه با آب سرد می‌جوشد.

 

عکاس: مهدی خانلقی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی

پیکر عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده‌ دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، در شهر بجنورد تشییع شد.

وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی

  به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079742 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهشت گمشده سیروان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • وداع مردم خراسان شمالی با عیسی بخشی هنرمند موسیقی مقامی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی