Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین در میانه درگیری‌های نظامی ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین وارد بیست و هشتمین روز خود شده و به موازات درگیری ها، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران ادامه دارد.

به گزارش «الجزیره، ریانووستی و روسیا الیوم»، برخی از مهم‌ترین رویداد‌های مربوط به اوکراین به شرح زیر هستند:

رایزنی تلفنی پوتین و مکرون

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با «امانوئل مکرون»، همتای فرانسوی خود طی یک تماس تلفنی درباره تحولات اوکراین رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی این تماس تلفنی تبادل نظر جامعی در مورد وضعیت اوکراین، از جمله روند مذاکرات جاری بین نمایندگان روسیه و اوکراین صورت گرفت.

کرملین: عملیات نظامی روسیه طبق برنامه پیش می‌رود

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که عملیات نظامی ویژه در اوکراین به وضوح مطابق با برنامه‌ها و وظایف از پیش تعیین شده پیش می‌رود.

«پسکوف» گفت «اشغال اوکراین یکی از اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه نیست و هدف اصلی عملیات ارتش روسیه در ماریوپول پاکسازی این شهر از یگان‌های افراطی اوکراینی است.»

نبنزیا: از دست رفتن جایگاه روسیه در شورای امنیت ممکن نیست

«واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا جایگاه روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت به چالش کشیده می‌شود، گفت «خیر، این امر بر اساس منشور سازمان ملل غیرممکن است.»

بیشتر بخوانید: تمایل مسکو برای مذاکرات معنادار با اوکراین ادامه درگیری‌ها در کی‌یف/ شنیده شدن صدای انفجار در غرب «دونتسک»

واشنگتن: از قطعنامه پیشنهادی روسیه حمایت نمی‌کنیم

«لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن از پیش نویس قطعنامه روسیه درباره وضعیت بشردوستانه در اوکراین حمایت نخواهد کرد.

«گرینفیلد» گفت «از پروژه بشردوستانه روسیه در اوکراین حمایت نخواهیم کرد. مواضع متفاوت در شورای امنیت سازمان ملل مانع حل و فصل بحران اوکراین می‌شود.»

رایزنی بلینکن و وزیر خارجه لهستان و رئیس ناتو

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا گفت «با وزیر امور خارجه لهستان درباره حمایت از اوکراین و کمک‌های بشردوستانه به کسانی که از جنگ فرار می‌کنند، صحبت کردم.»

وی افزود «گفتگو‌های مهمی با دبیرکل ناتو در مورد تقویت توانایی‌های این ائتلاف برای بازدارندگی و دفاع داشتم. سران ناتو در نشست خود بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و تعهد به دفاع جمعی تاکید خواهند کرد.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین روسیه آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین اوکراین روسیه آمریکا عملیات نظامی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند

آفتاب‌‌نیوز :

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که روز جمعه ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) منتشر شد، گفت که فرانسه تخمین می‌زند که ۱۵۰ هزار سرباز روسیه در جریان تهاجم مسکو به اوکراین کشته شده‌اند.

وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه مستقل روسی «نووایا گازتا اروپا» گفت که پاریس، مجموع تلفات روسیه، از جمله مجروحان را ۵۰۰ هزار نفر در این جنگ که اکنون در دومین سال خود قرار دارد، تخمین می‌زند.

سژورن با صحبت در مورد دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا، تأیید کرد که این بودجه می‌تواند برای تأمین مالی دفاع از اوکراین در برابر تهاجم استفاده شود، اما جزئیات بیشتری ارائه نداد

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ماه فوریه گفته بود که ۱۸۰ هزار سرباز روسی در این جنگ کشته شده‌اند.

مسکو در مورد تلفات خود در این جنگ رسما آماری ارائه نمی‌دهد، اما از تصرف صد‌ها کیلومتر مربع از اراضی اوکراین، کشته شدن ۱۱۱ هزار نیروی اوکراینی و نابودی ۲۱ هزار دستگاه خودروی نظامی از آغاز سال جاری خبر داده است.

پس از ماه‌ها، سرانجام ایالات متحده آمریکا در اواخر ماه آوریل بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری (۵۶.۷ میلیارد یورو) به اوکراین را تصویب کرد.

از سرگیری کمک‌های نظامی ایالات متحده به کی‌ف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های خود را جمع‌آوری و جبهه را به ویژه در شرق در مناطق چاسیو یار و آودیوکا تثبیت کند.

مشکلات اوکراین با کمبود پدافند هوایی، به روس‌ها فرصت داده است زیرساخت‌های حیاتی، به ویژه شبکه برق و خطوط راه آهن را بمباران کنند.

برخی از تحلیلگران نظامی بر این باورند که روسیه ممکن است در حال آماده‌شدن برای آغاز یک حمله بزرگ جدید در اوکراین باشد.

منبع: دویچه وله

دیگر خبرها

  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است