Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@07:49:36 GMT

روانچی: از پیام‌های نویدبخش نوروز الهام بگیریم

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۷۷۹۰

روانچی: از پیام‌های نویدبخش نوروز الهام بگیریم

 

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل، مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل در یک‌ نشست مجازی در جشن گرامیداشت نوروز در بیانیه‌ای گفت: لحظاتی در زندگی انسان وجود دارند که تجسم ابعاد معنوی و فرهنگی آن بوده و در عین حال برای میلیون‌ها انسان در سراسر جهان ارزشمندند. نوروز با چند هزار سال پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ، یکی از این لحظات در خاطره جمعی نسل‌ها و جوامع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، نوروز نه‌تنها پلی مستحکم میان گذشته، حال و آینده است، بلکه نماد حفاظت از ارزش‌ها و آرمان‌های مشترک، با وجود احترام به تنوع فرهنگی‌ می‌باشد. نوروز که از نسلی به نسل دیگر رسیده، نمایانگر احساس پیوستگی و تحول، در عین تقویت احساس تعلق به خاطرات و سنت‌های مشترک است.

روانچی افزود: همین‌طور، نوروز صرفا یک‌ لحظه یا جشن یا فقط یک رخ‌داد نیست، نمونه شکوفای میراثی زنده است. نوروز از تمامی مرزهای برساخته انسانی فراتر می‌رود و قلوب افراد را به هم پیوند می‌دهد و زبانی مشترک برای مردمانی چندگانه است که در کشورها و قومیت‌های مختلف پراکنده شده‌اند. نوروز در دل خود موجب ترفیع ارزش‌های راستین انسانی مانند صلح، اتحاد، هم‌دلی و دوستی می‌شود.

نماینده کشورمان در سازمان ملل در ادامه مطرح کرد: نوروز که بیش از ۳ هزار سال است در ایران جشن گرفته می‌شود، بزمی اجدادی به نشان اولین روز بهار و احیای طبیعت است. نوروز که به معنا « روزی نو» در زبان فارسی است، پیام تولدی دوباره و نماد آغازها، فرصت‌ها و امیدهای نوین است. نوروز در ایران شامل مراسم، جشن‌ها و رخ‌دادهای فرهنگی است. یکی از نمادهای قابل توجه نوروز، میز مخصوصی به نام « هفت‌سین» است. هفت‌سین با اجزایی معنادار تزئین می‌شود که هر کدام نماد مفاهیمی زیبا همچون تولد دوباره طبیعت، باروری، سلامتی، زیبایی، ثروت، پاکی و شکوفایی است. در یکی‌ از رسوم نوروز ، ایرانی‌ها برای دیدن بزرگ‌ترها و دیگر اعضای خانواده، گرد هم می‌آیند. و زنان نقش برجسته‌ای در تمامی مراحل مراسم نوروزی دارند.

روانچی ادامه داد: در دنیایی که با چالش‌های بی‌سابقه جهانی مانند بیماری همه‌گیر، یک‌جانبه‌گرایی، افراطی‌گری، خشونت، دشمنی و درگیری مواجه است، بیایید همگی از نوروز و نوید صلح، هماهنگی، هم‌بستگی و شکوفایی آن الهام بگیریم.

سفیر کشورمان در سازمان ملل در پایان با خواندن بیت «ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی/از این باد ار مدد خواهی، چراغ دل برافروزی» از حافظ، نوروزی خوش و خرم را برای همگان آرزو کرد

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری روانچی تخت روانچی سازمان ملل مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، متن کامل پیام خسرو شهبازی به شرح زیر می‌باشد:
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه شهید مطهری بزرگ معلم انقلاب شکوهمند اسلامی است و چه زیبا این روز به عنوان روز بزرگداشت معلم نامگذاری شده است.
بی تردید در سالی که عنوان جهش تولید بر پیشانی دارد، وظیفه و نقش مهم و اثرگذار معلمان در تولید دانش باید به شایستگی تبیین و بازآفرینی شود و در ایامی که به نام زحمتکش‌ترین و موثرترین شهروندان جامعه مزین شده، بر ما است تا قدر و منزلت آنان را بیش از پیش ارج نهیم. موجودی که امام راحل (ره) با ظرافت و نکته سنجی تمام شغل ایشان را در برابر با شغل انبیا دانسته اند.
با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی، امیدوارم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیشقراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل‌های این سرزمین پرافتخار فراهم کنند. بر خود وظیفه می‌دانم فرا رسیدن روز معلم را خدمت تمامی فرهیختگان و معلمان دلسوز استان بویژه به همسران معلم همکارانم درخانواده بزرگ جهادکشاورزی استان که با پرورش فرزندان ما پایه‌های ساخته شدن ایرانی آباد و سرافراز را بنا می‌نهند تبریک گفته، توفیقات روز افزون آنان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • چالهان اوعلو: از هیچ کس الهام نگرفتم؛ پیرلو مانند من دفاع نمی کرد
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!