Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد هاشمی: دادن یک بسته غذایی نمی‌تواند از جامعه فقرزدایی کند

دولت وعده‌هایی داده که نه تنها هیچ کدام‌شان محقق نشده بلکه اتفاق خاصی هم رخ نداده است.به طور مثال هنگامی که به بحث گرانی نگاه می‌کنیم قیمت‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم پیدا کرده و تامین معیشت مردم با مشکلاتی مواجه است.گفته شده در کوتاه‌مدت یک بسته غذایی که مایحتاج ضروری است به اقشار آسیب‌پذیر داده شود؛ یک بسته غذایی که نمی‌تواند از جامعه فقرزدایی کند.امروز جامعه ما خشن شده و آستانه صبر مردم کم شده است.در بحث توسعه روابط خارجی هم سرنوشت برجام هنوز مشخص نشده است، هم روسیه امروز برای ما بازی درآورده و مشکل درست کرده و هم آمریکایی‌ها حاضر نشدند همه خواسته‌ها را بپذیرند./ ایلنا

افزایش بی‌سابقه قیمت مسکن در عراق؛ قیمت منزل در بغداد گران‌تر از استانبول و تهران

برای چهارمین ماه متوالی قیمت املاک مسکونی و تجاری در عراق به افزایش خود ادامه داده و طی هشت سال گذشته (پیش از حمله گروه تروریستی داعش به شمال و غرب عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی) رقم بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است.در این میان، بغداد، کربلای معلی، نجف اشرف، بصره، فلوجه، الرمادی و حله در صدر افزایش قیمت مسکن قرار دارند و ناظران با بیان اینکه بسیاری از این منازل گران‌تر از املاک موجود در شهرهایی نظیر استانبول، تهران و امّان است، معتقدند فارغ از وجود خدماتی نظیر آب و برق و شبکه فاضلاب و مسیرهای دسترسی، امنیت و ثبات اجتماعی نقشی پررنگ در ارزشگذاری املاک ایفا می کند.میانگین قیمت مسکن در منطقه الکراده بغداد مثلا در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۸۰ هزار دلار بود اما اکنون به بیش از ۲۸۰ هزار دلار رسیده، این در حالی است که با توجه به قیمت هر متر برابر با ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار، قیمت برخی منازل و ساختمان‌های مسکونی در مناطق دیگر به دو میلیون دلار هم می رسد./شفقنا

سرلشکر سلامی: دست از شرارت بردارید، وگرنه مجبور به تجربه مجدد حمله موشکی سپاه خواهید بود

فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به صهیونیست‌ها:مراقب باشید ما فقط تشییع جنازه برای شهیدانمان نمی‌گیریم، بلکه انتقام آن‌ها را بلافاصله خواهیم گرفت.این پیام‌‌ جدی و واقعی است و اگر ‌دوباره تکرار ‌شود مجبور به تجربه مجدد حمله موشکی سپاه خواهید بود ‌و باید طعم تلخ ضربات موشک‌ها ‌را تحمل کنید.دست از شرارت بردارید، وگرنه روزنه‌های کوچکی که بر روی شما در جهان باز است را خواهیم بست./باشگاه خبرنگاران

نوبت دزدی به گل‌های سر قبرها رسید/ واکنش بهشت زهرا به سرقت‌های خرد از گورستان

سازمان بهشت حضرت زهرا اعلام کرد: تلاش می‌کند در صورت بروز سرقت‌های خرد که عمدتاً سرقت گل از مقابر مؤمنان است، در اولین فرصت این گل‌ها را جایگزین کند.

خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر دنبال مصادره یک محموله نفتی

فارس نوشت: گفته می‌شود خانواده قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر در دادگاهی در آمریکا دو شکایت مطرح کرده و خواستار مصادره یک محموله نفتی که ادعا شده متعلق به ایران است، شده‌اند.

پزشکیان: اگر این‌ها انقلابی هستند، سر سفره‌ای که برای مردم پهن کردند بنشینند

نماینده مجلس گفت: اگر آقایان راست می‌گویند خودشان بیایند از سیستم دولتی سرویس بگیرند. اگر این‌ها انقلابی هستند، سر سفره‌ای که برای مردم پهن کردند بنشینند. بعد زمانی که دارو گیرشان نیامد، در نوبت بایستند، پزشک به آن‌ها محل نگذارد آن وقت می‌دانند چگونه باید قانون بنویسند.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که چرا شعار «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» امسال توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: کلیات این موضوع از توسعه علمی و اشتغال از طریق علم مطرح شده است. اما تصور می‌کنم در اجرای این شعار مسئولان به مشکل بخورند. چراکه مصوبات مجلس، بیشتر دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده است. مکانسیم‌های پرداختی که برای آنان تنظیم شده، محدودکننده است و بنابراین محدودیت‌ها برای اجرای این شعار، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.پزشکیان تصریح کرد: نمی‌شود کسانی را که می‌فهمند، می‌دانند و عالم هستند را با کسانی که نمی‌دانند و نمی‌فهمند هماهنگ کنید. یعنی در جامعه‌ای که عالم و غیرعالم بخواهد برابر شود، کار بکنی یا نکنی، اگر مکانسیم پرداخت یکی باشد، طبیعتا، خیلی بعید است که انگیزه‌ای برای کار کردن در کشور به وجود بیاید. به همین دلیل، تا نگاه تغییر نکند، به این سادگی مشکلات قابل حل نخواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: درباره پیام رهبری هم آقایان هر روز سخنرانی خواهند کرد اما این سخنرانی‌ها کار را به جایی نمی‌رساند. چون به شعار و سخنرانی نیست، به باور و اعتقاد است. باور و اعتقاد نیاز به انگیزه دارد و انگیزه هم بدون مشوق‌های کارشناسانه و عالمانه امکان‌پذیر نیست. نمی‌شود شما مکانیسم پرداخت کسی را که کار می‌کند و کسی که کار نمی‌کند را به یک شکل طراحی کنید. زمانی که به یک شکل پرداخت کنید، به مشکل برخورد خواهید کرد. بنابراین در این موضوع، باید دولت و نهادهای دیگر نگاه خود را به دانشگاه تغییر دهند.

شغل های فرمانده کل ارتش پیش از نظامی شدن

فرمانده کل ارتش در گفت و گویی تلویریونی از مشاغل خود پیش از نظامی شدن سخن گفت.سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش گفت: قبل از ورود به ارتش در کوره آجرپزی، نقاشی ساختمان و ... کار کردم . تا قبل از ۲۰ سالگی و ورود به ارتش، از کار در کوره‌پزخانه تا داوری فوتبال، همه کارها را انجام داده ام

حاجی دلیگانی: دولت در سال ۱۴۰۱ هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد

عضو هیئت رئیسیه مجلس گفت: دولت در سال ۱۴۰۰ می‌گفت وقتی ما کار را دست گرفتیم حدود پنج ماه از سال گذشته بود و از طرفی، ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع هم صرف شده بود که انتقال قدرت صورت گرفت. اما در سال جاری، دولت هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد و زدن چنین حرف‌هایی دیگر معنا ندارد.

نماینده میمه و شاهین‌شهر اظهار داشت: آنچه دولت انتظار داشته را مجلس در اختیارش گذاشته است و به نوعی باید بگویم حتی فراتر از آنچه آن‌ها از ما می‌خواستند را در اختیارشان گذاشتیم. به عنوان مثال در بودجه ۱۴۰۱ در موضوع ارز ترجیحی مطابق میل دولت کار کردیم و دستشان را باز گذاشتیم.حاجی‌دلیگانی یادآور شد: دولت در سال ۱۴۰۰ می‌گفت وقتی ما کار را دست گرفتیم حدود پنج ماه از سال گذشته بود و از طرفی، ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع هم صرف شده بود که انتقال قدرت صورت گرفت. اما در سال جاری، دولت هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند بیاورد و زدن چنین حرف‌هایی دیگر معنا ندارد.

او در پاسخ به اینکه رویکرد مجلس در سال ۱۴۰۱ با دولت چگونه خواهد بود و اگر شش ماه اول سال هم به مانند سال ۱۴۰۰ سپری شود، اقداماتتان نسبت به دولت جدی‌تر خواهد شد؟ گفت: ما انتظار داریم از همین شروع سال با توجه به اختیاراتی که به دولت دادیم آن‌ها وضع اقتصادی را تغییر دهند، همان‌طور که در اهداف خود بیان کردند. ما براساس یک منطق به این جمع‌بندی رسیدیم که شش ماه اول کار دولت، صبور باشیم تا وزرا خودی نشان دهند، از این‌رو اگر وزرا تا آخر فروردین خود را اثبات یا مسائل مربوط به خود را مدیریت نکنند، حتماً مجلس با قاطعیت بیشتری وارد بحث نظارتی خواهد شد، زیرا ما با کسی رودربایسی نداریم.

آرزوی لاریجانی برای ایران در سال 1401

لاریجانی نوشت: امید است با خیرخواهی نسبت به یکدیگر، در سال جدید، پیوند قوی‌تری در کشور ایجاد کنیم.علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتر خود نوشت: «به ملت بزرگ ایران سال جدید را تبریک عرض می کنم. امید است با خیرخواهی نسبت به یکدیگر، پیوند ملی و اسلامی قوی تری در کشور ایجاد کنیم.»

نام خلیج فارس در گذرنامه بنیانگذار امارات

تصویر فوق گذرنامه بنیانگذار امارات متحده عربی در سال ۱۹۵۱ میلادی است که دو بار نام خلیج فارس در آن ذکر شده است.

روایت رویترز از نمایش موشک‌های ایرانی در دوحه

یک خبرگزاری انگلیسی با اشاره به مشارکت ایران در نمایشگاه دفاعی در قطر نوشت، ایران با حضور در دوحه نمونه‌‌هایی از موشک‌های خود را به نمایش گذاشت.خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه در این باره نوشت، نمایندگان نظامی ایران در یک نمایشگاه دفاعی در قطر که بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است نمونه‌‌هایی از موشک‌های ایرانی را به نمایش گذاشتند.خبرگزاری رویترز حضور ایران در این نمایشگاه دفاعی همزمان با برخی تحولات در منطقه از جمله تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای با ایران و نگرانی برخی کشورها را قابل توجه برشمرد.رویترزبا اشاره به عدم مصاحبه نمایندگان ایرانی با این خبرگزاری انگلیسی نوشت، در غرفه ایران پوستر بسیار بزرگی از یک قایق تندرو با کماندوها وجود داشت. در غرفه‌ای در مجاورت ایران نیز شرکت آمریکایی «جنرال اتمیکس» پهپاد «ام کیو-۹ » خود را به نمایش گذاشت که برای اجرای جنگ‌های ضد سطحی از جمله نظارت دریایی طراحی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی: ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده است

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده، گفت: در جریان مذاکرات گفت‌وگو‌های فنی انجام شده و همه چیز معطوف به تصمیم سیاسی آمریکایی‌ها برای بازگشت به تعهداتشان است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: با رونمایی از سند جامع توسعه راهبردی صنعت هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای، هدف گذاری گسترده‌ای برای آینده خواهیم داشت و از ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای در بهترین حالت بهره‌برداری خواهد شد.معاون رئیس جمهور در گفتگو با رادیو تهران در خصوص شعار سال گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی، برای این است که مؤلفه‌های موثر قدرت در کشور به صورت متوازن رشد کند و کشور بتواند در مسیر پیشرفت بدون آنکه از عوامل بیرونی آسیب پذیر باشد قرارگیرد.وی ادامه داد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت نظامی یک مولفه مهم است و کشور را به سمت یک دیپلماسی کارآمد هدایت می‌کند و در این فضا، کشور می‌تواند حرف خود را به طور موثر در دنیا به پیش ببرد و از مزاحمت‌های رنگارنگی که در دنیای زور امروز وجود دارد ممانعت کند.

عضو کمیته روابط خارجی سنا: سپاه تحت تحریم‌های شدید باقی خواهد ماند

سناتور دموکرات گفت: رهایی اقتصاد {ایران از تحریم} محدود خواهد بود و تحریم های حقوق بشر همچنان باقی است و سپاه نیز به شدت تحت تحریم باقی خواهد ماند.کریس مورفی در واکنش در واکنش به توییت جیم ریش، سناتور جمهوری خواه، ادعاهای وی را نادرست خواند و گفت برجام هیچ جایگزینی ندارد.جیم ریش، عضو کمیته روابط خارجی سنا، نوشته بود: توافقی که با کاستن از تحریم ها 90 تا 130 میلیارد دلار به ایران سود می رساند و تحریم‌های بدترین ناقضان حقوق بشر در ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کاهش می دهد، از منافع امنیت ملی ما حمایت نمی‌کند. بدتر از آن، این توافق می تواند پوتین را قادر سازد تا زرادخانه هسته ای خود را بسازد.کریس مورفی، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا و رئیس گروه خاورمیانه این کمیته در واکنش به این توییت نوشت: من در جلسه توجیهی امروز درباره ایران بودم. هیچ یک از این موارد منعکس کننده آنچه در توافق پیشنهادی وجود دارد، نیست. رهایی اقتصاد {ایران از تحریم} محدود خواهد بود و تحریم های حقوق بشر همچنان باقی است. سپاه نیز به شدت تحت تحریم باقی خواهد ماند.

هشدار دموکرات‌‌ها به بایدن: احتمال دارد به توافق با ایران رای منفی دهیم

دوازده نماینده دموکرات کنگره آمریکا با نوشتن نامه‌ای خطاب به جو بایدن درباره توافق با ایران هشدار دادند.دوازده نماینده دموکرات کنگره آمریکا با نوشتن نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند که ممکن است به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران رای منفی بدهند. در این نامه پرسش‌هایی درباره این توافق احتمالی شامل برداشتن نام سپاه پاسداران از لیست سیاه آمریکا مطرح شده است.

گلایه نماینده مجلس از ضعف دولت در استفاده از زنان

فاطمه محمدبیگی نماینده تهران در مجلس، درخصوص «عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مدیریت بانوان و میزان رضایت فراکسیون زنان مجلس از عملکرد دولت در این حوزه طی هفت ماهی که از آغاز به کار دولت سپری شده است»، گفت: براساس جهان‌بینی که ما در دین مبین اسلام در مورد وظایف زنان داریم، وظیفه اول خانم‌ها مادری و همسری و تربیت نسل است اما در کنار آن زنان می‌توانند در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و سیاسی فعالیت داشته باشند.وی ادامه داد: اما آن چیزی که اکنون موجب گلایه‌مندی ما از دولت محترم شده است عدم توجه به ظرفیت‌های بسیار چشمگیر بانوان در عرصه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و همچنین حوزه‌های مدیریت عالی، میانی و مسئولیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است. محمدبیگی با اشاره به تبعیض‌هایی که در مقایسه با مردان، نسبت به زنان اعمال می‌شود، ابراز داشت: زنان ما همواره دوشادوش مردان بوده‌اند، اینکه در مقابل یک خانم، یک آقا مسئولیت را برعهده می‌گیرد که به لحاظ رتبه علمی، کارکردی و عملکردی ممکن است که رتبه پایین‌تری نسبت به آن خانم داشته باشد و ظرفیت‌های مدیریتی خانم‌ها دیده نمی‌شود یا از سوی آقایان به علت زن بودن منکوب شده و کنار گذاشته می‌شود، قابل پذیرش نیست.

پرسپولیس علیه دروازه‌بان سابقش: در کشورش هم چنین درآمدی نداشت!

باشگاه پرسپولیس با توجه به ادعا‌های دروازه‌بان کروات، به منظور پاسخ به سوالات افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: بوژیدار رادوشویچ همان کسی است که بدون هیچ دلیل و مقدمه‌ای ماجرای توهین به پرسپولیس، کشور و مردم ایران را در سفارت هند به راه انداخت که نزدیک بود مسوولان سفارت از پلیس برای مهار او درخواست کمک کنند و در نهایت در استشهادی که وجود دارد همه مسائل را با الفاظی مشخص در توصیف شرایط وی مطرح کرده‌اند.وی از همین طریق بعد از چند دروازه‌بان پس از مدت‌ها حضور، جو هواداری را تهییج کرد و در این سن و سال به عنوان دروازه بان ذخیره، در اقدام عجیب قرارداد سه ساله با رقم افزایشی، به امضاء رساند! او بعد از انعقاد آن قرارداد دیگر هیچ‌گاه آن کیفیت و عملکرد را برای پرسپولیس ارائه نکرد! و اما در ارتباط با ادعای مطرح شده از سوی این بازیکن فوتبال که در کشورش خواب چنین درآمدی را نمی‌دید نیز نکاتی وجود دارد.

مسمومیت ۴۹۵ نفر در چادرهای مسافرتی از ۲۵ اسفند تا اول فروردین

سخنگوی اورژانس گفت: ۴۹۵ نفر از ۲۵ اسفند تا اول فروردین دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادرهای مسافرتی شدند. مجتبی خالدی در جمع خبرنگاران ضمن هشدار سازمان اورژانس کشور در رابطه با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادرهای مسافرتی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا اول فروردین ۱۴۰۱، ۴۹۵ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در چادرهای مسافرتی شدند. وی افزود: متأسفانه از این تعداد ۱۷ نفر جان باختند.

وعده‌ی تازه‌ی وزیر ارتباطات: می‌خواهم سرعت اینترنت را تا سال ۱۴۰۳، ۱۰۰ برابر سرعت فعلی کنم

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه اقتصادی امسال سه محور اصلی دارد که یکی از آن‌ها توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور است، گفت: هم اکنون زیرساخت توسعه، گسترش ارتباطات است یعنی ارتباطات زیرساخت بسیار مهم برای بخش‌های دیگر محسوب می‌شود. وزیر ارتباطات گفت: همچنین در دولت سیزدهم به دنبال راه اندازی شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری هستیم. وی افزود: البته در افق ۱۴۰۳ هدف گذاری کرده ایم سرعت اینترنت را به یک گیگابایت در ثانیه برسانیم که ۱۰۰ برابر سرعت فعلی است. زارع پور گفت: زیرساخت اساسی برای توسعه کشور ارتباطات است و این موضوع را به عنوان برنامه کلیدی دنبال می‌کنیم و در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتری به دنبال تحقق آن خواهیم بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی چادرهای مسافرتی سازمان انرژی اتمی نماینده مجلس روابط خارجی سال ۱۴۰۱ دولت در سال دروازه بان فرمانده کل تحریم ها مطرح شده موشک ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی

به گزارش خبرنگار مهر، هنرهای تجسمی یکی از عرصه‌های هنری در کشورمان است که نسبت به دیگر هنرها امکان بروز و واکنش سریع به اتفاق‌ها را دارد و اتفاقاً هنرمندان این عرصه نیز بیشتر تحت تاثیر وقایع اجتماعی، نقش و طرح می‌زنند و اثر خلق می‌کنند اما عموماً نسبت به دیگر هنرها همچون سینما و موسیقی، مهجور واقع می‌شود. در گزارش پیش‌رو درصدد هستیم تا گوشه‌ای از تلاش‌های این قشر مهجور را بیان کنیم. هرچند جمعه‌ها روز تعطیل محسوب می‌شود اما در این روز، رویدادها و نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی آغاز به کار می‌کنند و هنرمندان تجسمی اعم از نقاشان، مجسمه‌‎سازان، عکاسان، تصویرسازان، گرافیست‌ها، خوشنویسان و … تلاش‌ها و فعالیت‌های اخیر خود را در قالب یک نمایشگاه هنری به منصه ظهور می‌گذارند.

«آدینه» روز نانوشته آغازین بر نمایشگاه‌های هنری است و البته که به دلیل تعطیل بودن اکثر مشاغل، فرصتی مغتنم برای تماشای این آثار هنری توسط اقشار مختلف مردم را فراهم می‌کند. بر این اساس، در سلسله گزارش‌های «هنرهای تجسمی در هفته‌ای که گذشت» نگاهی به اتفاقات هنرهای تجسمی هفته و همچنین برخی نمایشگاه‌ها و رویدادهای هفته خواهیم داشت.

هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد رییس از سیاست جدید انجمن

هفته گرافیک ایران ۱۴۰۳، عصر جمعه هفتم اردیبهشت در خانه هنرمندان با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه طراحی گرافیک ایران افتتاح شد.

بهرام کلهرنیا رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک مجدد در این مراسم نیز به برخی حواشی این انجمن صنفی و ناخشنودی‌های پیش آمده اشاره کرد و از اعضای این انجمن خواست تا اتحاد خود را در هر شرایطی حفظ کنند و این انجمن را سرپا نگاه دارند.

وی درباره ناخرسندی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و موانع موجود بیان کرد: شما سفره‌دار امروز هستید و ما کارگزار؛ کاری که انجام شده است، با معنای انجمن سازگاری داشت. من خطاهای زیادی دارم اما دیدن خطاها شاید برای مردم سرزمینی که جای پای جوانمردی را محکم می‌کنند، جوانمردانه نباشد. انجمن صنفی طراحان گرافیک به دلیل ندانستن و بد دانی تا لبه سقوط رفت. با احترام به همه انجمن‌های هنری، انجمن طراحان گرافیک بنیانی‌ترین انجمن صنفی هنری است و یک میراث ارزشمند برای این روزگار است نه برای اینکه آرزوهای صنفی ما را پوشش دهد. هفته گرافیک ۱۴۰۳، اولین تلاش هیات‌مدیره جدید است و می‌دانم به آن انتقاد وارد است اما صدها امتیاز دارد؛ بنابراین من پای خطایش می‌ایستم اما همه امتیازهایش متعلق به دوستانم است. بگذارید انجمن باقی بماند و نفس بکشد.

در ایین مراسم از کامران کاتوزیان هنرمند طراح گرافیک باسابقه و قدیمی تجلیل شد و نمایشگاه آثار او و همچنین آثار جوانان گرافیست با عنوان «در جست‌وجوی نسل نو» که از جمله برنامه‌های این هفته بود، افتتاح شد و تا روز ۱۴ اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برقرار خواهد بود. همچنین، در روزهای پایانی هفته گرافیک نیز ۲ نشست با عنوان «رو در رو» با ۲ موضوع بسته بندی و دیزاین در نظر گرفته شده است که روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

رونمایی پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آیینه هنر»

سازمان بسیج هنرمندان کشور در نظر دارد با همراهی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین و بنیاد روایت، رویداد ملی «وعده صادق در آیینه هنر» را با هدف بازنمایی عظمت و شکوه سیلی محکم ملت ایران به رژیم صهیونیستی در قالب‌های هنری-رسانه‌ای، عکس‌نوشته، تصویرسازی، استوری موشن، کاریکاتور، شعر، متن ادبی کوتاه و تایپوگرافی برگزار کند.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار به رویداد ملی «وعده صادق در آیینه هنر» می‌توانند از طریق این لینک اقدام کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در کانال @rooydadvadesadegh در ایتا عضو شوند.

همزمان با روز آغاز عملیات بیت‌المقدس مصادف با سوم خرداد ماه، مراسم رونمایی پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آیینه هنر» با حضور معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفان، سردار معروفی، مسؤولان و اعضای انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رونمایی از پوستر روز ملی خلیج فارس پای برج آزادی

جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس صبح دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ، سید مجید پوراحمد مدیرعامل صندوق هنر، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در برج آزادی آغاز به کار کرد. در جریان این مراسم از پوسترهای خلیج فارس رونمایی به عمل آمد که این پوسترها به سفارش اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی شده‌اند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برج آزادی مظهر استقلال و آزادی مردم عزیز ایران است، این برج روزهای بزرگی را دیده است؛ از راهپیمایی‌های باشکوه تاسوعا و عاشورا ۱۳۵۷، روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷، حضور امام (ره) در این مسیر تا راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن که در این سال‌ها برگزار شده است همه و همه گذشته پرافتخار ما را روایت می‌کند. شاید عده‌ای تصور می‌کنند در موضوع خلیج فارس اختلاف قومی و تاریخی داریم. در چنین روزی یکی از سرداران بزرگ ایرانی، پرتغالی‌ها را بعد از حضور بیش از ۱۰۰ سال در خلیج فارس اخراج کرده است، روز دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه خلیج فارس است. به داشته‌های هویت‌آفرین خلیج فارس افتخار می‌کنیم چون خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ما است. در حاشیه خلیج فارس مردان و زنان بزرگی در تاریخ داشتیم و افتخارات بزرگی را برای صیانت از ایران عزیز و فرهنگ غنی آن در این مرز و بوم تجربه کردیم.

افتتاح رسمی پاویون ایران در بینال هنر ونیز

غرفه ایران در شصتمین بینال هنر ونیز ظهر روز ۸ اردیبهشت ماه به وقت محلی و بعدازظهر به وقت ایران با حضور محمدرضا صبوری سفیر ایران در ایتالیا در غرفه ایران به صورت رسمی بازگشایی شد.

محمدرضا صبوری پس از بازدید از پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی عنوان کرد: نمایشگاه «والایی» از حیث محتوا، چیدمان و کیفیت هنری در سطح بسیار فاخری قرار دارد؛ به ویژه با توجه به تحولاتی که در منطقه خاورمیانه رقم خورده، عنوان نمایشگاه و محتوای آثار بسیار سنجیده و هوشمندانه انتخاب شده است. فکر می‌کنم بازدیدکنندگان هم پس از تماشای آثار ارایه‌ شده به این مهم پی خواهند برد. برپایی این نمایشگاه در پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز، حاکی از عمق سیاست راهبردی کشورمان در منطقه خاورمیانه است و هنرمندان ما هم به واسطه آثار هنری خود از این سیاست حمایت می‌کنند. با توجه به شرایط غمگینی که هم‌اکنون در غزه جریان دارد، گمان می‌کنم برپایی این نمایشگاه از یک سو بتواند تسکینی بر دردها و آلام مردم مظلوم فلسطین باشد و از سوی دیگر موجب روشنگری عمومی در زمینه اهداف شوم و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شود.

در این بازدید، محمدتقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا و حسین مورلی دبیر انجمن شیعیان المهدی ایتالیا، محمدرضا صبوری را همراهی کردند.

برای آشنایی با آثار هنرمندان ایرانی حاضر در غرفه ایران در شصتمین بینال هنر ونیز می‌توانید گزارش «مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز / ‏‬آنجا که نگاه پایان می‌گیرد» را اینجا را بخوانید.

از برگزاری نشست فلسفی در موزه هنرهای معاصر تهران تا بازدید رایگان معلمان

نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» در مورد نمایشگاه «بر فراز دشت» شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

در این نشست، شهریار زرشناس عضو هیات‌علمی دانشگاه سوره به موضوع تطور مفهوم فلسفی طبیعت و نسبت آن با تغییر مفهوم زیبایی در عوالم تاریخی غرب پرداخت. همچنین زرشناس به مقایسه و بررسی معنا و مفهوم طبیعت و زیبایی در عوالم باستان، قرون وسطی و دوران مدرن پرداخت و تلاش کرد مقایسه‌ای فلسفی بین عوالم مختلف در نسبت با مفهوم طبیعت داشته باشد.

شهریار زرشناس پژوهشگر حوزه ادبیات، فرهنگ، سیاست و فلسفه است که پیشتر نیز نظرات فلسفی و منتقدانه او جالب توجه بوده است. او از منتقدان جدی جریان نواندیشی دینی، غرب مدرن و وضعیت علوم انسانی در ایران است.

همچنین، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم، بازدید از نمایشگاه «بر فراز دشت» در موزه هنرهای معاصر تهران برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان بود.

این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت ماه به جز شنبه ۱۵ اردیبهشت از ساعت ۹ الی ۱۸ برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

فصلنامه تخصصی هنرهای تجسمی منتشر شد

در هفته‌ای که گذشت، چهل و هفتمین شماره فصلنامه تخصصی هنرهای تجسمی ویژه‌نامه «ستاره‌های هنرهای تجسمی» به سردبیری امیر عبدالحسینی منتشر شد. در این شماره، گفتارها و نوشتارهایی از کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، سید علی میرفتاح و … به رشته تحریر درآمده است.

آغاز نمایشگاه‌های هنری در آدینه

نمایشگاه عکس‌های علی مجاهدی با عنوان «سوختن» در گالری ثالث، نمایشگاه آنلاین نقاشی‌های بهار سراب در گالری گلستان، نمایشگاه انفرادی صدرا بنی‌اسدی با عنوان «فرار از واقعیت، با سرعت» در گالری زیرزمین دستان، نمایشگاه انفرادی نقاشی فاروق محتاجی با عنوان «تلاشی» در گالری امکان، نمایشگاه انفرادی مصطفی دشتی با عنوان «رگه» در گالری خاک، نمایشگاه انفرادی مهسا کریمی‌زاده با عنوان «پیش‌بینی‌گریز» در بنیاد لاجوردی، نمایشگاه نقاشی‌های مریم نامدار با عنوان «افکار» در گالری نقش جهان و نمایشگاه انفرادی روزبه دبیری با عنوان «مسلخ» در گالری گویه، از جمله نمایشگاه‌هایی است که عصر روز جمعه ۱۴ اردیبشهت ماه افتتاح می‌شوند.

کد خبر 6093806

دیگر خبرها

  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی