Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسین امیر عبداللهبان عصر روز چهارشنبه بعد از دیدار و رایزنی با «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در دمشق در جمع خبرنگاران گفت‌:گفتگو‌های بسیار خوب و مهمی را با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه، «فیصل المقداد» وزیر امورخارجه و «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی جمهوری عربی سوریه در دمشق داشتم و در این دیدار‌ها آخرین تحولات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین امیر عبداللهیان با اشاره ضمنی به روابط اخیر سوریه و امارات و رفت و آمد‌های صورت گرفته بین مقامات دو کشور گفت: از اینکه برخی کشور‌های عربی در رویکرد جدید اقدام به عادی سازی روابط با سوریه می‌کنند، استقبال کرده و خرسندیم.

وی با بیان این که در دیدار‌های امروز در خصوص برخی مسائل منطقه از جمله وضعیت یمن نیز گفتگو و رایزنی کردیم، افزود: از لغو محاصره انسانی و برقراری آتش بس و انجام گفتگو‌های یمنی _ یمنی استقبال می‌کنیم.

امیر عبداللهیان با بیان در خصوص وضعیت افغانستان نیز گفتگو کردیم، اعلام کرد: هفته آینده سومین نشست وزیران امور خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در چین برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همانطور که پیشتر این به صراحت اعلام کردیم از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت می‌کنیم.


امیرعبداللهیان همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران به روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: در دیدار‌های امروز آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را مورد بحث قرار دادیم. معتقدیم امروز بیش از هر زمان دیگری به توافق و نهایی کردن توافق در وین نزدیک شده‌ایم. ما آخرین پیشنهادات خود را برای رسیدن به نقطه قطعی توافق از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به آمریکا ارائه داده ایم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: به طرف آمریکایی به صراحت اعلام کرده‌ایم از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد. اگر طرف آمریکایی واقع بینانه برخورد کند، آمادگی داریم در آینده نزدیک توافق را با حضور وزیران امور خارجه عضو کمیسیون مشترک برجام در وین نهایی کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان درباره مناسبات ایران و سوریه گفت: ما در خصوص مناسبات دوجانبه بر همکاری‌هایی گسترده تجاری و اقتصادی ایران و سوریه تأکید و بر آمادگی ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات تأکید کردیم.

وی افزود: توسعه گردشگری بین ایران و سوریه از جمله نکات مورد توافق دو طرف در رایزنی‌های امروز بود. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دیدار روسای جمهور دو کشور باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری وزیر امور خارجه خطوط قرمز توافق هسته ای مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۹۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشورT امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایراف، اداره راه‌آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده‌ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه‌بر انتقال کالاها، قلب‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این‌که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه‌آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین‌کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره‌برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری‌هایی که نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این‌رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می‌شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • نتانیاهو نمی‌تواند برای دستیابی به توافق تصمیم بگیرد
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران