Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، وجب به وجب مناطقی که ردِ جنگ از خاک پاک‌شان گذشته است، روایت‌های ناگفته‌ی زیادی دارند. روایت‌هایی از جنس نور، ایثار، پایمردی، گذشت و آزادگی. همه ساله اشتیاق برای بوییدن خاک شلمچه، طلاییه، فکه، دهلاویه، هویزه و اروندکنار آرزویی است که مسافران سرزمین نور در دل می‌پرورانند و به عشق شهدای سرافراز میهن رنج سفر را به جان می‌خرند تا عطر خوش فضایی که از خون مردان حق‌جو و با ایمان عطرآگین شده است را استشمام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

یک دهه پس از پایان جنگ ایران و عراق، رزمندگان اسلام به یاد دوستان و همرزمان شهید خود به صورت خودجوش در مناطق عملیاتی حضور پیدا کردند. این حرکت مردمی به تدریج وسعت گرفت و کاروان‌هایی برای بازدید از مناطق جنگی ساماندهی شدند. این قصه تا سال ۱۳۷۶ ادامه پیدا کرد و در سال ۱۳۷۷ بسیج دانشجویی به صورت رسمی اقدام به اعزام کاروان‌های دانشجویی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس کرد.

سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در فروردین‌‌ماه سال 1377 به یادمان شلمچه و حضور در میان زائران راهیان‌نور نقطه عطفی برای توجه جهانیان به برگزاری سفر معنوی راهیان نور در کشور عزیزمان شد و اواخر سال 78 ستاد هماهنگی راهیان‌نور توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شد.

 در حالی که به مدت دوسال سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، امسال در نوروز 1401 شاهد اعزام بزرگترین کاروان خودرویی به نام "شهید محسن فخری‌زاده"، دانشمند هسته‌ای کشورمان، به یادمان‌های دفاع مقدس توسط "شرکت خدمات گردشگری جوان سیر تهران" هستیم.

 

سید مهدی مظلوم نژادی مدیرعامل شرکت خدمات گردشگری جوان سیر تهران با اشاره به ایجاد قرارگاه مرکزی خودروهای شخصی برای سامان‌دهی کاروان‌های راهیان نور اظهار کرد: امسال در شرکت خدمات گردشگری جوان سیر تهران ستاد راهیان نور با عنوان ستاد "شهید محسن فخری‌زاده" تشکیل شده است که خودروهای شخصی را برای سفر به مناطق جنگی و یادمان‌های دفاع مقدس سامان‌دهی می‌کند.

مدیرعامل شرکت خدمات گردشگری جوان سیر تهران گفت: چهار روز اقامت و زیارت مشاهد شهدا در مناطق دوکوهه، فتح‌المبین، فکه، دهلاویه، هویزه، طلاییه، شلمچه و اروند به همراه اسکان و تغذیه، همچنین هدایت خودروها با یک سیستم رادیویی اختراعی از امکاناتی است که به مسافران راهیان نور ارائه می‌شود.

مظلوم نژادی با بیان اینکه زائران برای پیوستن به کاروان خودرویی راهیان نور شهید فخری زاده باید در موعد مقرر خود را به شهرستان دزفول برسانند، افزود: زائران در پادگان‌های قدس، شهید حبیب‌اللهی و شهید باکری اسکان داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه از 20 اسفندماه تا به امروز 10 هزار نفر از زائران از این طریق به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شده‌اند، گفت: زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه ره‌نور برای سامان‌دهی سفر خود در قالب کاروان نور شهید فخری‌زاده ثبت نام کنند. در عین حال ما به خانواده‌هایی که از طریق اتوبوس‌های خانوادگی نیز عازم سفر به مناطق عملیاتی هستند خدمات ارائه می‌کنیم.

 

مظلوم‌نژادی با اشاره به اینکه 5 فروردین‌ماه نیز کاروان خودرویی دیگری در حال سامان‌دهی است، افزود: تاکنون سه کاروان خودرویی با تعداد 35 تا 80 خودرو عازم سفر به مناطق عملیاتی شدند. همچنین برای سایر زائرانی که خارج از کاروان قرارگاه شهید فخری‌زاده به یادمان‌های شهدا سفر می‌کنند نیز خدماتی نظیر اسکان و غذا ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: راهیان نور کاروان خودرویی شهید فخری زاده زائران سرزمین نور شلمچه فکه مناطق عملیاتی کاروان خودرویی شهید فخری زاده سفر به مناطق راهیان نور سامان دهی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال ۱۳۲۷ در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از ۴۱ سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از ۴۲ سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229032 برچسب‌ها دفاع مقدس

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد