Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:08:27 GMT

«تار و تاریخ» به حافظیه شیراز رسید/ بازنوازی یک قطعه قدیمی

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۱۷۷۸

‍‍‍‍‍‍

دریافت 88 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه موسیقایی «تار و تاریخ» به مدیریت هنری میدیا فرج‌نژاد، خوانندگی محمد ذاکرحسین، نوازندگی تمبک کریم ابراهیمی و نوازندگی دف علیرضا نصیری فرد از حافظیه شیراز قطعه تصویری «فرهادکش» را در دسترس علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار داد.

میدیافرج نژاد در توضیح این نماهنگ تصویری که با شعر حافظ، نوازندگی تار میدیا فرج نژاد، نوشته است: «برای ما ایرانی ها حافظ تنها یک شاعر نیست، یک غزل سرای توانای ایرانی نیست؛ حافظ یک محرم راز است، دوستِ خلوت‌هایمان، راهنمای دقایق سردرگمی، وجودی که به او اعتماد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای من، حافظ مثل معلم، پیامبر ‌و گاهی هم‌-نقش پدر بوده و هست. بارها درد دلم را شنیده و زبان حالم بوده. اشتباهاتم را گوشزد کرده و رهنمون هایش زندگی‌ام را دگرگون کرده.بارها در کشاکش زندگی اسیر بودم و به یاد آوردم که:تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار/ که رحم اگر نکند مدعی ، خدا بکند ...

تنها هشت سالم بود وقتی اولین غزلش را روی زانوی مادر حفظ کردم و اولین تصنیفی که ساختم نیز بر روی غزلی از لسان الغیب بود.تصمیم گرفتم همان نخستین ساخته ام، فرهادکش را از حافظ بزرگ که سال هشتاد و یک نوشته بودم و سال هشتاد و پنج برای بار اول با صدای حسام‌الدین سراج ضبط شده بود، بازنوازی کنم. هنوز همان حسی را دارم که در بیست سالگی ام به غزل حافظ داشته ام. عاشقانه ستایشش میکنم.

در زمان ضبط، درهای حافظیه باز بود و عاشقان حافظ میزبان‌مان شدند. مردمی که از هشت صبح به دیدارش آمده بودند، به قدری به ما لطف داشتند و همراه ما بودند که دستبوس تک تکشان هستم.»

حمید میرمعصومی میکس و مسترینگ، پویا پایور ضبط تار، عادل شریف ضبط سازهای کوبه ای، مرتضی حاج محمدی کارگردام و تدوین گر، بهرام سلمانی مدیراجرایی،مهدی فلامرزی و کاظم کدیور فیلمبرداران، حسن اباذرزاده تصاویر هوایی و شاهرخ ایوبی و شادمهر محمودی دستیاران دیگر اعضای اجرایی این نماهنگ را تشکیل می دهند.

کد خبر 5452779 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: نماهنگ میدیا فرج نژاد حافظیه موسیقی ایرانی نوروز تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر نوروز 1401 بهار عید نوروز کارگردان تئاتر سریال نوروزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رادیو صبا انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نمایشگاه که در نگارخانه مجمتع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است  تعدادی از آثار استاد علی حافظ نسب و جمعی از هنرجویانش به نمایش گذاشته شده است.

استاد حافظ نسب از استادان برجسته هنر طراحی و نقاشی آذربایجان غربی هدف از برپایی این نمایشگاه را پاسداشت مقام معلم دانست و افزود : در این نمایشگاه 80 اثر نقاشی و طراحی از آثار25  هنرجو و شاکردش و همچنین تعدادی از آثارخودش  به نمایش گذاشته شده است .

 40 اثر از این آثار سیاه قلم و بقیه رنگ روغن هستند که در سبک رئال خلق شده اند .

طبیعت زیبای آذربایجان غربی در فصول مختلف ، جان بخشی به اشیا ، وجلوه ای از چهره هنرمندان برجسته و مشاهیر علمی ایران و جهان از مهمترین مضامین این آثار است .

استاد علی حافظ نسب از استادان برجسته نقاشی و طراحی در آذربایجان غربی است که تاکنون توانسته در این رشته بیش از 30 نفر را تربیت کند، تعداد ی از ازتربیت یافتگان مکتب این استاد اکنون به شغل مقدس معلمی هنر مشغول هستند .

این نمایشگاه به مدت 4 روز صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان در نگارخانه مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی واقع در بلوار شیخ نوایی دایر است.

 

دیگر خبرها

  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • جلوگیری از نوازندگی زن در سالگرد شهید مطهری
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • جلوگیری از نوازندگی یک دختر در مراسم سالگرد شهید مطهری | فیلـم
  • عیسی قلی پور درگذشت
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • تفال به حافظ جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به دام زلف تو دل مبتلای خویشتن است..
  • آریایی‌ها چه کسانی بودند؟/ نگاهی عمیق به مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران
  • تمدن ایرانی-اسلامی از عرصه جهانی حذف‌شدنی نیست
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند