Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد ولی‌اللهی اشاره به اینکه تااین لحظه همه امورات درمانی و بهداشتی در اردوگاه‌های مازندران تحت کنترل است،گفت:همه زائرین راهیان نور در سلامت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد ولی اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، ضمن تبریک سال نو، به تشریح اقدامات و خدمات درمانی در راهیان نور پرداخت و گفت: از زمان ابلاغ ماموریت راهیان نور کمیته تخصصی تشکیل شد و بلافاصله تیم اولیه برای بررسی و نیاز سنجی و کمک درمانی به اردوگاه‌ها اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سلامت و دفاع زیستی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا از اعزام ۳ تیم درمانی به اردوگاه‌های مازندران (شهید بلباسی خرمشهر، شهید جعفرزاده اندیمشک و یادمان هفت تپه)  خبر داد و افزود: اعزام تیم‌های بهداشت و درمان از ۱۵ اسفند ماه آغاز شد که تمرکز امکانات بهداشتی درمانی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر ۶ نفر شامل پرستار‌ها، پزشک، کارشناس بهداشت، راننده آمبولانس و هم در  اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک بود، اما در یادمان هفت تپه یک پیراپزشک و پرستار حضور دارد و اورژانس جاده ای همان منطقه هم برای هفت تپه هماهنگ شد.

ولی اللهی در ادامه  از تامین۲۰۰ میلیون ریال دارو  از دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر هم خبرداد و اضافه کرد:  ۱۰ میلیون تومان دارو هم از معاونت‌های بهداشتی شهرستان خرمشهر و دزفول با همکاری دانشگاه جندی شاپور خوزستان در اختیار زائرین یادمان هفت تپه قرار گرفت.

معاون سلامت و دفاع زیستی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بهداشتی در اردوگاه‌ها هم اشاره کرد و افزود: با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اردویی سپاه کربلا، قبل از ورود زائرین، کلیه پتو‌ها شستشو و ضدعفونی شد و تا به امروز ۶ مرحله آزمایش و بررسی آب اردوگاه از نظر سلامتی، انجام و سلامت آب اشامیدنی تضمین  و ۲ هزار عدد ماسک و ۲۰ لیتر مایع ضدعفونی هم تحویل زائر شد.

معاون سلامت و دفاع زیستی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا در ادامه از مراجعه ۵۸۰ زائر به محلات ثابت درمانی مستقر در اردوگاه‌های مازندران در اندیمشک و خرمشهر هم خبر داد و گفت:  از این تعداد ۸ نفر از اردوگاه خرمشهر و ۱۲ نفر هم از اندیمشک به مراکز درمانی بالاتر و تخصصی‌تر ارجاع داده شدند که حال عمومی همه زائرین خوب و مراجعه اغلب عمومی بود.

ولی اللهی با اشاره به اینکه بازدید‌های بهداشتی در اردوگاه‌های مازندران بر عهده تیم‌های مستقر علوم پزشکی بابل و مازندران  است، اضافه کرد: این تیم‌ها از سرویس‌های بهداشتی، اشپزخانه بازدید و همچینن به طور منظم سم پاشی محوطه و آزمایش آب را انجام میدهند.

معاون سلامت و دفاع زیستی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا با تاکید بر اینکه  با توجه به شیوع کرونا در کشور و به تبع آن در خوزستان، پیش بینی لازم برای تامین مواد ضدعفونی برای زائرین صورت گرفته است، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بابل کلیه ماسک و محلول ضدعفونی برای زائرین را تامین کرد.

ولی اللهی در ادامه با بیان این مطلب که تااین لحظه همه امورات درمانی و بهداشتی راهیان نور تحت کنترل است، اضافه کرد:  چندین جلسه هماهنگی با دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار کردیم و هماهنگی خیلی خوبی با معاونت‌های بهداشتی مستقر در دزفول و خرمشهر هم انجام شد تا بهترین خدمات را به زائرین داشته باشیم.

معاون سلامت و دفاع زیستی و مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور سپاه کربلا با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب که باید به بهترین شکل اردو‌های راهیان نور برگزار شود، خاطرنشان کرد: دراعزام اولیه زائر تلاش بر این شد افراد دارای بیماری خاص، افراد بالای ۵۰ سال، همچنین افراد زیر ۱۲ سال اعزام نشوند. همچنین تاکید اعزام برای کسانی بود که  ۳ دز واکسن را زده باشند و یا افرادی که دو دز واکسن را دریافت کردند  و این هم تاکید شده بود اتوبوس با ظرفیت کامل اعزام نشود.

ولی اللهی در ادامه با اشاره به اینکه اردوگاه شهید باکری در سنوات گذشته به دلیل تجمعات اردوگاهی  بعضا زائرین استان‌های دیگر به کمپ درمانی مازندران برای دریافت خدمات درمانی مراجعه میکردند، خاطرنشان کرد: استان مازندران دارای یک تیم پزشکی با تجربه و حاذق در ار اردوگاه است  و جا دارد ازهماهنگی خوبی که مسئولان اردوگاه با ما دارند، تشکر کنم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اردوگاه های مازندران اردوگاه ها اردوگاه شهید ولی اللهی هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران از ضبط ۴۰۰ کارتن معادل ۴۹۰۰ کیلوگرم تخم مرغ غیرمجاز و بدون موازین بهداشتی خبرداد.

به گزارش ایسنا، حمزه آقاپور کاظمی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: طی همکاری صورت گرفته اداره کل دامپزشکی مازندران ‌و اکیپ نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان ساری با اطلاعات سپاه استان مازندران یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در استان مازندران شناسایی و کشف شد.

وی افزود: براساس این اقدام دو خودرو ایسوزو که اقدام به حمل تخم مرغ‌های غیر بهداشتی فاقد هویت بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند که در شهرستان ساری توقیف و جهت رسیدگی به پرونده و صدور دستور مراجع قضایی به صورت موقت در یکی از سردخانه‌های شهرستان ضبط شد.

آقاپور کاظمی در خصوص این محموله‌ها افزود: از این دو خودرو تعداد ۴۰۰ کارتن تخم مرغ معادل ۴۹۰۰ کیلو گرم به دلیل نداشتن نشانه گذاری و درج اطلاعات مربوط به محموله هچون تاریخ تولید و انقضاء، حمل و نقل غیربهداشتی و بدون رعایت زنجیره سرد، جعل اسناد دولتی مانند گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای، نداشتن پروانه و کد رهگیری خودرو ضبط شد.

وی از شهروندان خواست از خریداری هرگونه تخم مرغ کثیف، شکسته، ترک خورده و یا نگهداری شده درخارج از یخچال جداً خودداری نمایند و بلافاصله پس از خرید تخم مرغ آن‌را به یخچال منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تخم مرغ‌ها باید دارای نشانه و تاریخ باشند گفت: تخم مرغ بسته بندی شده را بابسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنند و از شستشوی آن جهت نگهداری در یخچال اجتناب نمایند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: این اداره کل از طریق سامانه ۱۵۱۲ آماده دریافت هرگونه شکایات و اعلام گزارشات مردمی است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • رعایت و ترویج الزامات استاندارد در جامعه نوعی امر به معروف است
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد