Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:34:10 GMT

تشدید تنش در شبه جزیره کره؛ سئول هم چندین موشک پرتاب کرد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۲۸۲۳

تشدید تنش در شبه جزیره کره؛ سئول هم چندین موشک پرتاب کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، کاخ سفید به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی واکنش نشان داد. 

براساس گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید با محکوم کردن این اقدام پیونگ یانگ از کره شمالی خواست از هر اقدامی که منجر به افزایش بی ثباتی میشود خودداری کند. 

در این بیانیه تاکید شده، آمریکا از آزمایش موشکی کره شمالی با خبر است و در این زمینه درحال مشورت با ژاپن و کره جنوبی و دیگر متحدان خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کاخ سفید آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی را نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خوانده که باعث افزایش تنشها خواهد شد و خطر بی ثباتی را در منطقه افزایش خواهد داد. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز پنج شنبه اعلام کرد کره شمالی پرتابه‌ای ناشناس را از سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش جزئیات این پرتابه را اعلام نکرده اما ژاپن خبر داده کره شمالی حداقل یک پرتابه که احتمالاً موشک بالستیک دوربرد است، به سمت آب‌های شرقی شبه‌جزیره کره پرتاب کرده است.

ساعاتی بعد منابع خبری اعلام کردند که کره شمالی برای اولین بار از سال 2017 یک موشک بالستیک بین قاره‌ای آزمایش کرده است.

ساعاتی بعد، کره جنوبی در واکنش به این آزمایش موشکی پیونگ یانگ با برگزاری یک رزمایش موشکی چندین موشک بالستیک چند منظوره و موشک هدایت شونده شلیک کرد و تاکید کرد، اگر نیاز باشد سئول آماده حمله به محل پرتاب این موشک قاره پیما است. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: موشک بالستیک آزمایش موشک کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، شرکت بوئینگ نخستین ماموریت استارلاینر خود را در تاریخ ششم ماه می‌سال جاری و کمتر از ده روز دیگر در یک پرواز آزمایشی حیاتی برای ناسا به فضا پرتاب می‌کند تا نشان دهد کپسول فضایی تجاری خود برای انتقال خدمه این سازمان به ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده است.

آزمایش پرواز خدمه استارلاینر در یک ماموریت یک هفته‌ای از مجتمع پرتاب فضایی ۴۱ ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا راه اندازی می‌شود. 

مقامات آژانس ناسا ساعاتی پس از پایان تمرین گفتند، بوچ ویلمور و سونی ویلیامز فضانوردان ناسا در این ماموریت تاریخی آزمایش حیاتی لباس را قبل از پرتاب به پایان رسانده‌اند.

آنها در یک پست وبلاگی در روز جمعه نوشتند: ویلمور و ویلیامز یک سری از نقاط عطف روز پرتاب را از جمله هماهنگ‌سازی، کار در شبیه‌ساز عرشه پرواز و کار کردن با همان نرم‌افزاری که در حین پرتاب استفاده می‌شود را عملیاتی کرده و اکنون همه چیز آماده شروع این پرتاب تاریخی است.

این تمرین در مرکز فضایی کندی ناسا در اورلاندو، فلوریدا انجام شد و شامل یک روند شمارش معکوس با فضاپیمای استارلاینر بود که بالای موشک اطلس‌وی قرار دارد و آن را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رساند.

نخستین مأموریت استارلاینر با فضانوردان، با هدف صدور گواهینامه این فضاپیما برای ماموریت‌های شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی که ممکن است از سال ۲۰۲۵ آغاز شود، صورت می‌گیرد.

بوچ ویلمور، فرمانده آزمایش پرواز خدمه بوئینگ استارلاینر و خلبان سونیتا ویلیامز، جت مافوق صوت T-۳۸ ناسا را پس از یک پرواز کوتاه از میدان الینگتون در هیوستون در نزدیکی مرکز فضایی جانسون، در تأسیسات پرتاب و فرود مرکز فضایی فرود آوردند.

مأموریت یک هفته‌ای فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، آخرین سفر آزمایشی برای استارلاینر بوئینگ است تا ثابت کند برای پرواز‌های عملیاتی خدمه ناسا آماده است. در پایان ماموریت، استارلاینر با چتر به زمین و در جنوب غربی ایالات متحده فرود می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد