Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@23:51:06 GMT

مرگ ۳۲۲ تن در تصادفات از ۲۶ اسفند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۳۱۲۱

مرگ ۳۲۲ تن در تصادفات از ۲۶ اسفند

به گزارش ایسنا سردار سید تیمور حسینی در تحلیل وضعیت تصادفات و ترافیک از زمان شروع اجرای طرح نوروزی از ۲۶ اسفندماه تا کنون گفت: متاسفانه طی این مدت ۳۲۲ تن در صحنه تصادفات جان خود را از دست داده اند که این موارد هم شامل موارد فوتی در جاده و هم شامل تصادفات رانندگی منجر به فوتی در شهرها می‌شود. البته اکثر جانباختگان در جاده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حوادث نیز عمدتا ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی بوده است.

وی درباره بیشترین علت تصادف رانندگی نیز گفت:  عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی از از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا کنون بوده است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره بیشترین زمان وقوع تصادفات رانندگی نیز گفت: حدود نیمی از تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده است.

حسینی از افزایش ۴۱ درصدی تردد در جاده های کشور نیز خبر داد و گفت: کم کم پلیس برای موج اول بازگشت و موج دوم سفرهای نوروزی آماده خواهد شد.

وی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و بارش برف در جاده های استان های شمال غربی  و شمالی کشور گفت: هموطنان برای سفر به این استانها و جاده های کوهستانی تجهیزات زمستانی خودرو رابه همراه داشته باشند. همچنین وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان در استانهای جنوبی و مرکزی کشور پیش بینی شده است.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: به هموطنان عزیزی که به سفر رفته اند توصیه می‌کنم که حتما زمان برگشت از سفر را مدیریت کنند چرا که همزمانی سفرهای برگشت نوروز در پایان نیمه اول نوروز در کنار ظرفیت محدود جاده ها باعث اشباع شدن ظرفیت جاده و بروز ترافیک های سنگین و نیمه سنگین می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد و سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

سردار حسینی اظهار داشت: روال همیشگی و مرسوم این است که مسئولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح‌شده مردم رسیدگی کنند که یکی از کارهای خوب است.

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهم‌ترین مطالبات و درخواست مردم رسیدگی به تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی، شماره‌گذاری خودروها و اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود. نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچ‌کدام جریمه اشتباهی نبود، بلکه درخواست بخشش بود.

رئیس پلیس راهور فراجا درخصوص نور چراغ‌ها گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

سردار حسینی در خصوص بغل‌نویسی روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هرگونه نوشته یا برچسب روی شیشه‌ها و بدنه خودرو ممنوع است و تنها استثنا خودروهای مربوط به بخش‌های تجاری و اقتصادی هستند که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام کنند. در غیر این صورت، هرگونه تصویر و نوشته ممنوع است.

کد خبر 848337 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم خودرو پليس راهور

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • جاده چالوس بسته است
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!