Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:11:26 GMT

هشدار پلیس راه: طوفان شن در راه است

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۱۶۶۷

هشدار پلیس راه: طوفان شن در راه است

اصغر زارع، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگا فارس در اصفهان با اشاره به اینکه ۸ روز از طرح تعطیلات نوروزی پلیس را گذرانده‌ا‌یم، اظهار داشت: در حال حاضر کلیه راه‌ها باز است و مشکل خاص ترافیکی وجود ندارد، در طرح نوروزی پلیس شاهد افزایش ۶۰ درصدی ترددها به استان اصفهان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روز گذشته شاهد ۲ واژگونی در محورهای مواصلاتی استان بودیم، یکی در محور میمه به مورچه خورت که یکی از سرنشینان خودرو فوت شد و دیگری هم واژگونی در محدوده چوپانان به انارک بود که آن هم یکی از سرنشینان که یک بچه ۵ ساله بود، فوت شد.

زارع با بیان اینکه با توجه به هشدارهای هواشناسی وزش باد شدید در استان آغاز شده است، گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد وزش باد شدید در استان هستیم و روز جمعه گرد و خاک و طوفان و محدودیت دید به ویژه در شرق استان وجود دارد و استان‌های شرقی اصفهان درگیر این پدیده هستند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: رانندگان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی که در این ۲ روزه بر اصفهان حاکم می‌شود، گرفتن اطلاعات از وضعیت آب و هوایی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی برای روز جمعه مجبور هستیم ممنوعیت و محدودیت ترافیکی ایجاد کنیم، تصریح کرد: به احتمال زیاد در روز جمعه طوفان شن را خواهیم داشت، بنابراین برنامه‌ریزی برای سفر مهم است، مسافرانی که در استان اصفهان حضور دارند یا قصد دارند به استان اصفهان سفر کنند این موارد را باید مدنظر قرار دهند.

زارع ادامه داد: امروز و فردا موج برگشت سفرها را داریم، عده‌ای برمی‌گردند و عده‌ای هم قصد سفر می‌کنند، بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که شاهد افزایش مسافرت‌ها در راه‌های برون شهری باشیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر رعایت سرعت مطمئنه عنوان کرد: در استان اصفهان وقتی تصادفات را بررسی کردیم، عمده تصادفات واژگونی بوده و کسانی که فوت شدند از خودرو به بیرون پرت شدند و از کمربند ایمنی استفاده نکردند و اگر کودکی فوت کرد به دلیل عدم استفاده از صندلی کودک بوده است، بنابراین توصیه می‌کنیم از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی با اشاره به موج دوم مسافرت‌ها بیان کرد: در راستای ارتقای ایمنی و جلوگیری از صدمه به مسافران در صورت ضرورت محدودیت و ممنوعیت در ترددها را ایجاد خواهیم کرد؛ مسافرانی که قصد سفر به استان اصفهان به ویژه راه‌های شرق استان را دارند، شرایط آب و هوایی را مدنظر قرار دهند و در صورت ایجاد گرد و خاک و محدودیت دید در پارکینگ‌های مطمئن توقف کنند.

ثبت ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی اصفهان

زارع در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از ابتدای طرح نوروزی پلیس یعنی ۲۵ اسفندماه تاکنون ۱۲ میلیون تردد در جاده های استان اصفهان ثبت شده و همه محورهای مواصلاتی باز هستند و مشکل خاصی ترافیکی وجود ندارد، گفت: در ۸ روز گذشته ۱۶ نفر از هموطنان جان خود را اثر تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی اصفهان از دست داده‌اند که اکثر آن‌ها کسانی بودند که از خودرو به بیرون پرتاب شده بودند که این نشان دهنده استفاده نکردن آنها ازکمربند ایمنی است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: خستگی و خواب‌آلودگی یکی از عواملی است که زمینه‌ساز وقوع تصادفات خطرناک است، تخطی از سرعت مجاز نیز باعث وقوع تصادفات و افزایش شدت صدمات می‌شود.

وی بیان کرد: رانندگان قوانین را رعایت کنند، با قوانین به صورت گزینشی برخورد نکنند، مسؤولیت‌پذیر باشند و با خدمت‌گزاران خود در پلیس راه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصغر زارع رئیس پلیس راه اصفهان طوفان شن سفرهای نوروزی تصادف فوتی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان محورهای مواصلاتی آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری مردی که به بهانه کمک کردن در خرید بلیت مترو اقدام به دریافت کارت بانکی شهروندان و تعویض آن با کارت دیگر کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی در این‌باره گفت: چندی پیش زن جوانی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و با طرح شکایت خود گفت که قصد داشته تا در مترو بلیت بخرد که مرد میانسالی نزد او رفته و با چرب زبانی کارت این زن را را برای کمک کردن در پرداخت از او گرفت، اما ساعتی بعد با پیامک بانکی برداشت پول متوجه شده که این مرد کارت او را گرفته و کارت دیگری را در اختیار او گذاشته است.

وی افزود: کارآگاهان در نخستین‌گام برای تحقیقات میدانی راهی ایستگاه مورد نظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت متهم را شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد وی از افراد زیادی با همین شیوه سرقت کرده است. کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه متهم را شناسایی کرده و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی و اخذ مجوز عملیات، این فرد را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ولیپور گودرزی گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت و در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم سرقت از کارت بانکی مالباخته با شگرد تعویض کارت اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ماجرای ضرب و شتم در اتوبوس BRT/ هشدار پلیس به مجرمان
  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • هشدار سطح زرد هواشناسی اصفهان درباره موج جدید بارش‌های همرفتی
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود