Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، کارشناسان کشور حقایق جدیدی را منتشر کرده اند مبنی بر اینکه وزارت دفاع آمریکا به صورت مستقیم در ساخت و توسعه تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین دست دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه به مطالعه اسناد به دست آمده از کارمندان لابراتور‌های بیولوژیکی اوکراین درباره فعالیت‌های مخفیانه بیولوژیکی ارتش آمریکا در اوکراین ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایگور کناشنکو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به این مساله که این اسناد در آینده‌ای نزدیک در اختیار مردم قرار میگیرد، گفت: کارشناسان نیرو‌های بخش حفاظت بیولوژیکی، تشعشعات و شیمیایی با مطالعه این اسناد مرتبط متوجه شدند که پنتاگون به صورت مستقیم در توسعه و ساخت اجزای تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین نقش دارد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این پروژه انجام یک تجزیه و تحلیل جزئی از عفونت‌های خطرناک بومی اوکراین بود. این کار شامل نمونه برداری از پاتوژن در محل دفن گاو‌های پیر به منظور به دست آوردن سویه‌های جدید بیماری سیاه زخم بود.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: درضمن، ایالات متحده قصد دارد دارو‌های ثبت نشده را روی ارتش اوکراین آزمایش کند. به ویژه، یک شرکت داروسازی که با پنتاگون قرارداد داشته، با وزارت دفاع اوکراین برای ایجاد آزمایش‌های دارو‌های ثبت نشده بر روی پرسنل نظامی اوکراینی همکاری کرده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 

به گزارش نشریه The War Zone (TWZ)، بیل لاپلانت، معاون لوید آستین، رئیس پنتاگون، در اظهاراتی به شکست تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین ارائه کرده است، اعتراف کرد.

لاپلانت گفت که مهمات هوا به زمین ارائه شده به اوکراین به دلیل جنگ الکترونیک و سایر عوامل عملکرد ضعیفی داشته است. وی افزود که ارتش اوکراین مجبور شد آنها را به همین دلیل رها کند.

او نام خاصی را مشخص نکرد، اما این نشریه می‌گوید که ممکن است در مورد بمب‌های "هوشمند" GLSDB باشد. همانطور که لاپلانت خاطرنشان کرد، واشنگتن مهمات زمینی را برای نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) ارسال کرد، اما آنها ناکارآمد بودند.

رایدر پیشتر گفته بود که ایالات متحده از قبل روند انتقال تسلیحات به کی یف را به عنوان بخشی از بسته حمایت نظامی جدید آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد