Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب گویلیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول شامل بناها، محوطه‌ها و تپه‌ها، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: خانه کُرد، موزه سنندج، عمارت خسروآباد و غار کرفتو از جمله اماکن تاریخی کردستان هستند که هر ساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان خاطر نشان کرد: در نوروز امسال فروش بلیت اماکن تاریخی استان به صورت الکترونیکی است.

گویلیان اظهار داشت: در این سیستم الکترونیکی با ثبت کد ملی گردشگران در سامانه، برای افرادی که واکسن کرونا زده‌اند، بلیت ورود و بازدید از اماکن گردشگرپذیر صادر می‌شود.

وی افزود: نظارت دقیق بر سیستم عرضه بلیت، دریافت آمارهای به‌روز و لحظه‌ای، سرعت، سهولت و حذف صف‌های طولانی تهیه بلیت از مزایای این طرح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اعلام کرد: گردشگران می‌توانند بلیت الکترونیکی اماکن گردشگری کردستان را از طریق درگاه اینترنتی به نشانی(bilit.tafrihati.com) خریداری کنند.

وی افزود: اماکن تاریخی استان کردستان در تعطیلات نوروز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۰ هر شب پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

کد خبر 5453010

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج گردشگری تعطیلات نوروزی میراث فرهنگی کردستان بوشهر نوروز مسافران نوروزی ویروس کرونا گردشگری نوروز 1401 بارش برف کرمانشاه سفرهای نوروزی آمار کرونا عید نوروز اردوهای راهیان نور سانحه تصادف تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج