Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرخ زاده از افزایش ظرفیت پذیریش مسافران نوروزی در مدارس، مساجد و تکایا خبرداد و گفت: در مدارس بر روی مسافران جهت نصب چادر بازگشایی می‌شود.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس به حجم ورود مسافران نوروزی به شهر شیراز و وضعیت اسکان مسافران نوروزی اشاره و گفت: با تکمیل مجموعه‌های اقامتی شامل هتل ها، مهمان‌سراها، مجموعه‌های بوم گردی، ۴ کمپ اسکان متعلق به شهرداری شامل زیبا شهر، باغ جنت، پایانه مرحوم زهتاب زاده از ظرفیت نمایشگاه بین المللی گلستان برای اسکان مسافران نوروزی استفاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه شدن ظرفیت مدارس نواحی چهارگانه آموزش و پروش برای پذیریش و نصب چادر و ورزشگاه‌های شهرداری شیراز و ظرفیت حرم مطهر علی بن حمزه (ع) برای اسکان مسافران نوروزی در مدار خدمات رسانی موضوع دیگری بود که فرخ زاده به آن پرداخت.

معاون گردشگردی و زیارت استانداری فارس گفت: در مراکز اقامتی آموزش پرورش تا شب گذشته ظرف این چند روز تعداد ۱۱ هزار ۳۳۷ نفر در مدارس و دانشگاه فرهنگیان و نواحی مختلف چهارگانه آموزش و پرورش اسکان داده شدند که در کنار آن برنامه‌های فرهنگی خوبی برای مسافران پیش بینی شده و در حال اجرا است.

فرخ زاده، به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی اشاره و گفت: افزودن ظرفیت ورزشگاه‌های تحت پوشش ورزش و جوانان استان، ظرفیت جدید در نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرک گلستان، مجموعه‌های دارای ظرفیت اوقاف، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا بعنوان ظرفیت‌های جدید برای خدمات دهی به اسکان مسافران نوروزی در دستور کار است.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس به بازتوانی ستاد تسهیلات سفر با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت خانه‌های مسافر که مورد تایید امکان نیروی انتظامی است برای پذیریش مسافران نورورزی در مدار خدمات رسانی قرار می‌گیرد.

فرخ زاده گفت: با ساماندهی و اضافه شدن ظرفیت جدید پذیریش مسافر موضوع اسکان مسافران نوروزی در بهترین شرایط قرار بگیرد.

بازگشایی مدارس برای اسکان مسافران نوروزی خبری بود که فرخ زاده به آن پرداخت و گفت: امکان نصب چادر در کلاس‌های درس برای مسافران نوروزی فراهم است.

معاون استاندار فارس از مسافران نوروزی خواست با زمان‌بندی کردن سفر خود به شهر شیراز یا برگشت از استان‌های جنوب به استان فارس بتوانند خدمات با کیفیت تری را دریافت کنند.

به گفته فرخ زاده در شب گذشته ۳۵ هزار نفر به صورت رسمی در مجموعه کمپ‌های شهرداری و سایر اقامتگاه‌ها پذیرش شدند که به همین تعداد و بیش از این در نقاط مختلف شهر استقرار پیدا کردند.

فرخ زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به آمار تردد‌ها در جاده‌های فارس زد و گفت: براساس آمار روزسه شنبه ۳ فرودین یک میلیون و ۵۴ هزار ۱۲۰ تردد در سطح استان ثبت شده است که ورودی‌های استان ۸۹ هزار ۸۷۳ تردد خودرو را ثبت کردند که میزان آمار تردد‌های خروجی از استان ۹۰ هزار و ۱۱۸ بوده ست

معاون استاندار فارس گفت: پرترددترین ورودی به استان محور اصفهان به شیراز و بعد از آن بوشهر به کازرون و گچساران - نورآباد بوده است.

فرخ زاده، به ۱۲۹ هزار دروبین تردد شمار در سطح استان فارس اشاره و گفت: در ۷ روز گذشته یعنی از ۲۵ اسفند ماه تا ۳ فرودین ماه ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار تردد ثبت شده است.

به گفته فرخ زاده و براساس آمار ثبت جابجایی مسافر در پایانه‌های مسافربری استان فارس ۱۹ هزار و ۵۳۸ مسافر توسط اتوبوس‌ها جابه جا شدند که شاهد رشد ۵۵ درصدی نسبت به سال‌های گذشته را شاهد هستیم.

او گریزی هم به اعزام ۶۵ کاروان راهیان نور از استان فارس به استان خوزستان زد و گفت: تعداد ۲ هزار ۳۷۱ نفر در این کاروان‌ها حضور داشتند.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس با اشاره به حفظ امنیت و ایمنی تردد در جاده‌های فارس توسط کنترل خودرو‌های نیروی انتظامی در محور‌های مختلف گفت: ۱۴۷ خودرو در حال تردد در استان و ۴۰ گشت نامحسوس و در مجموع ۱۸۷ خودرو پلیس راهنمایی و رانندگی بر تردد‌های نظارت دارند.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس با اشاره به جان باختن ۲۶ نفر در در تصادفات ۷ روز گذشته استان داشت و گفت: ۱۰ نفر از جان باختگان از اتباع خارجی افاغنه هستند.

فرخ زاده به رشد ۱۳ درصدی تصادفات در نوروز امسال نسبت به سال قبل اشاره و گفت: در تصادفات محور‌های پرتردد مثل رامجرد به ابوالحیات ۵۶۲ فقره تصادف رخ داده است همچنین در تصادفاتی که رخ داده است ۵۵ درصد در محور‌های محور‌های اصلی و ۴۵ درصد در محور‌های فرعی بوده است که عمده متوفیان یعنی ۸۴ درصد مربوط به محور‌های اصلی است.

فرخ زاده گفت: درسفر‌های نوروز امسال شاهد افزایش ۱۶ درصدی تخلفات راهنمایی و رانندی و ۱۱ درصدی تخلفات حادثه ساز بوده ایم و عمده تصادفات از ساعت ۵ تا ۸ بعد از ظهر رخ داده است که دلیل اصلی آن عدم توجه به جلو و صحبت با تلفن همراه با ۳۲ درصد بوده است.

او گفت: تردد خودرو‌های مسافران نوروزی از مرکز به جنوب کشور ۳۰۰ درصد افزایش داشته است که که روز‌های آتی بر همین میزان برگشت را از سمت جنوب به شهر شیراز خواهیم داشت.

فرخ زاده گفت: در جلسه‌ای که پیش بینی شده است ملاحظات در محور‌های پرترافیک با مجموعه اورژانسریال نیروی انتظامی راه و شهرسازی و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون استاندار فارس از نظارت بر بازار و تامین مایحتاج خبر داد و گفت: در استان فارس مشکلی در حوزه توزیع میوه، شکر، تخم مرغ و مرغ وجود ندارد و با وجود آنکه نیاز روزانه فارس ۴۵۰ تن مرغ است در حال حاضر ۶۵۰ تن مرغ روانه بازار می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رشد تصادفات معاون استاندار فارس تعطیلات نوروزی برای اسکان مسافران نوروزی مسافران نوروزی اشاره و گفت استان فارس فرخ زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران

محسن هاشمی رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: از حدود ۶۱ و نیم میلیون تردد پایش شده در فروردین ماه امسال بیش از ۴۷۹ هزار تردد با سرعت غیرمجازثبت شده است که در این آمار حدود نیمی از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محور‌ها بوده است.

او افزود: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران می‌باشد لذا کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محور‌های استان می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

هاشمی گفت: این اداره کل محور‌ها و مقاطع پرحادثه را به سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز کرده است و از کلیه کاربران جاده‌ای تقاضا داریم در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد نمایند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند.

در حال حاضر ۱۳۶ سامانه به بهره برداری رسیده و طی سال جاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار اداره مدیریت راه‌ها قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی