Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@20:09:22 GMT

اقامت ۴۰۰۰نفری میهمانان نوروزی در لامرد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۴۹۱۸

اقامت ۴۰۰۰نفری میهمانان نوروزی در لامرد

بهرام اللهیاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: خدمات رسانی در نوروز نباید با کندی روبرو شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش دریافتی از پلیس راه شهرستان، اداره راهداری تعداد زیادی از مسافرین و میهمانان عزیز نوروزی در سفر به جنوب کشور لامرد را به عنوان یک منطقه سیاحتی، زیارتی و مرکز خرید انتخاب کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان لامرد گفت: همسایگی با استان های جنوبی هرمزگان و بوشهر، استفاده از ظرفیت های منطقه گردشگری مذهبی شاه فرج الله، و منطقه گردشگری تنگ ترمان، پدنو، نیدان، فاریابو، مجموعه گردشگری تاریخی علیخان اشکنان، منطقه گردشگری مذهبی امام زاده میراحمد، منطقه گردشگری کشاورزی لاورخشت، منطقه گردشگری زیارتی آبگرم از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان لامرد است که همه ساله عده زیادی از مردم و مسافرین از این اماکن بازدید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برقراری امنیت و ارائه خدمات در شهر و محورها، زمینه احساس آرامش در میان مسافرین و مردم را فراهم می کند و بدون شک همین امر باعث افزایش جذب گردشگر خواهد شد.

اللهیاری خاطرنشان کرد: طی جلسات هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن تاکید شده است.

وی گفت: ۱۳ بوستان شهری و روستایی در شهرستان لامرد اقامت مسافرین نوروزی را در اختیار دارند که از ظرفیت ۳۰ مدرسه بعنوان محل اسکان استفاده می شود.

وی گریزی به آمار حضور میهمانان نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا روز سوم سال ۱۴۰۱ زد و گفت: تا کنون ۱۴۳۰ نفر در قالب ۳۴۰خانوار از اسکان در مدارس سراسر شهرستان استفاده کرده اند.

معاون فرماندار لامرد افزود: از ۱۳ بوستان مهیا شده برای میهمانان عزیز نوروزی قریب به هزار نفر در قالب ۲۳۰خانوار نیز از این اماکن استفاده کرده اند.
وی استفاده از هتل، و میهمانسراها به جز منازل مبله را ۲۱۰ خانوار و در قالب ۸۴۰ نفر ذکر کرد وگفت: تا سوم عید ۱۴۰۱ قریب به ۹۷۰خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰هزار نفر، شهرستان لامرد را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کرده اند.

کد خبر 5453149

منبع: مهر

کلیدواژه: مسافران نوروزی لامرد نوروز 1401 بوشهر نوروز مسافران نوروزی گردشگری ویروس کرونا نوروز 1401 بارش برف کرمانشاه سفرهای نوروزی آمار کرونا اردوهای راهیان نور سانحه تصادف عید نوروز تصادفات رانندگی منطقه گردشگری شهرستان لامرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب در نشست هماهنگی جشنواره‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: دهمین جشنواره «چومچه خاتون» یا طلب باران روز ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر گیوی شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هرساله و براساس یکی از آئین‌های ریشه‌دار استان برگزار می‌شود که امسال دهمین دوره آن همراه با معرفی سایر آداب و رسوم شهرستان کوثر و با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری و به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان، جشنواره‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم که در همین راستا جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون در شهرستان بیله‌سوار و جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان گرمی طی روزهای گذشته برگزار شد.

محمدی ادیب با اشاره به سایر جشنواره‌های پیش‌رو نیز گفت: جشنواره طبخ آبزیان با همکاری اداره کل شیلات در شهرستان مشگین‌شهر و جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر هم برای روزها و ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6099524

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند