Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس امور مالیاتی، گفت: رصد تراکنش‌های بانکی مهم‌ترین ابزار در دست حاکمیت و سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار‌های مالیاتی است و تا  زمانی که حاکمیت نتواند تراکنش‌های بانکی را تفکیک و رصد کنند مبارزه مؤثر و مثبتی با فرار‌های مالیاتی نخواهیم داشت.

عبدالرضا ارسطو در گفت‌وگو با میزان، در خصوص راهکار برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی بابیان این موضوع که برای حل مشکلات مالیاتی در کشور باید پایه‌های مالیاتی را گسترش بدهیم، افزود: به‌عنوان‌مثال مالیات عایدی بر سرمایه حدود ۸۰ سال است که در دنیا و در اغلب کشورها دریافت می‌شود، اما چنین پایه مالیاتی مهمی را در کشور نداریم و در عوض به یکسری از فعالیت‌های اقتصادی که عمدتاً هم تولیدکنندگان شفاف و رسمی اقتصادی هستند برای دریافت مالیات فشار می‌آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی رصد تراکنش‌های بانکی را مهم‌ترین ابزاری دانست که برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی در دست حاکمیت و سازمان امور مالیاتی است و اضافه کرد: تا  زمانی که حاکمیت نتواند تراکنش‌های بانکی را تفکیک و رصد کنند و بین معاملات کالا و خدمت و تراکنش‌های بانکی تناظر برقرار کند مبارزه مؤثر و مثبتی با فرارهای مالیاتی نخواهیم داشت.


این کارشناس امور مالیاتی در ادامه تأکید کرد: تنها زمانی که بتوانیم تراکنش‌های بانکی را که احکام آن سالیان طولانی در قوانین مختلف ازجمله قانون مالیات‌های مستقیم، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قوانین پول‌شویی وجود دارد رصد کنیم در جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقدام مثبتی انجام نداده‌ایم.

ارسطو در پایان اظهار کرد: باید حساب‌های شخصی را از حساب‌های تجاری تفکیک کنیم و کلیه کارت‌خوان‌های بانکی به پروژه‌های مالیاتی و فعالیت‌های اقتصادی تناظر داشته باشند تا بر اساس آن بتوانیم با فرارهای مالیاتی مبارزه کنیم.

 

بیشتر بخوانید: ۵۶۸ هزار خانه خالی مشمول مالیات شدند/ صاحبان خانه‌های خالی تا فردا برای پرداخت مالیات مهلت دارند

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی مالیات پایه های مالیاتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مالیات پایه های مالیاتی تراکنش های بانکی برای جلوگیری امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد