Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یوان‌ نیوز  یونیسف اعلام کرد ۴.۳ میلیون از شمار تخمینی ۷.۵ میلون کودکی که اوکراین در حال حاضر دارد، از خانه و کاشانه‌شان گریخته‌اند، حدود ۱.۸ میلیون نفرشان از این کشور خارج شده‌اند و ۲.۵ میلیون نفرشان درون اوکراین آواره شده‌اند.

کاترین راسل، مدیر عامل یونیسف در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه جنگ در اوکراین یکی از سریع‌ترین آوارگی‌های در مقیاس بزرگ کودکان از هنگام جنگ جهانی دوم را باعث شده است، گفت: «این شاخص مصیبت‌باری است که می‌تواند پیامدهای طولانی برای نسل‌های آینده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمنی و بهزیستی کودکان و دسترسی‌شان به خدمات ضروری در نتیجه خشونت‌های بی‌وقفه هولناک کاملا در معرض تهدید هستند.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از ابتدای این جنگ ۷۸ کودک کشته و ۱۰۵ کودک مجروح شده‌اند، با این حال این ارقام فقط تلفاتی را بیان می‌کند سازمان ملل توانسته است تایید کند و ارقام حقیقی احتمالا بالاتر هستند.

جنگ در اوکراین عواقب ویرانگری بر زیرساخت‌های غیرنظامی و دسترسی به خدمات پایه داشته است.

برای مثال سازمان جهانی بهداشت از ۵۲ حمله به مراکز مراقبت بهداشتی در سراسر اوکراین در چهار هفته گذشته خبر داده است. تخمین زده می‌شود ۱.۴ میلیون نفر به آب پاک دسترسی ندارند و دسترسی ۴.۶ میلیون نفر هم به آب پاک محدود شده است یا در معرض خطر قطع شدن قرار دارد. بیش از ۴۵۰۰۰۰ کودک شش تا ۲۳ ماهه نیز نیاز به حمایت با غذای مکمل دارند.

یونیسف همچنین کاهش پوشش واکسیناسیون برای ایمن‌سازی معمول کودکان بر ضد بیماری‌هایی مانند سرخک و فلج اطفال را مشاهده کرده است که ممکن است به شیوع بیماری‌های قابل‌پیشگیری بوسیله واکسن در مناطق پرازدحام بینجامد.

کد خبر 666071 برچسب‌ها روسیه - اوکراین اوکراین سازمان ملل - یونیسف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین اوکراین سازمان ملل یونیسف سازمان ملل شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال

به گزارش خبرآنلاین، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901523

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین