Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@23:47:20 GMT

طوفان شن در کمین مسافران نوروزی در کرمان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۵۳۴۵

طوفان شن در کمین مسافران نوروزی در کرمان

به گزارش «تابناک»، حمیده حبیبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از امروز تا یکشنبه شاهد طوفان و تند باد در جاده‌های کرمان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طوفان جاده‌های یزد به کرمان سیستان و بلوچستان به کرمان را فرا می‌گیرد و دید افقی را کاهش می‌دهد.

حبیبی از مسافران خواست قبل از حرکت وضعیت را با پلیس راه چک کنند و تدابیر ایمنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اختلال در رفت آمد در جاده‌ها دور از انتظار نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری کرمان هواشناسی طوفان شن مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به یک گزارش واکنش نشان داد و درباره چگونگی رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی امسال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو در پاسخ به مطالب مطرح شده مبنی بر اینکه بعد از ورود ۱۶ هواپیمای برجامی، اضافه شدن ۵۰ یا ۶۰ هواپیما در دو سال گذشته قابل حس کردن نیست؛ این گونه پاسخ داد: اینکه "تعداد هواپیماهای قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است" این سوال مطرح می شود که افزایش ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی در سفرهای نوروزی امسال چگونه حاصل شده است؟

وی در ادامه اظهار کرد: وضعیت ناوگان هوایی کشور در دولت قبل با وجود تخصیص چند صد میلیون دلار برای هواپیماهای خریداری شده برجامی به دلیل عدم انتخاب صحیح نوع هواپیما و عدم تعهد شرکت سازنده در تأمین قطعات به گونه ای بود که در پایان دولت بیشتر این هواپیماها در طول کمتر از ۲سال زمین گیر شدند.

یازرلو تصریح کرد: عملکرد دولت قبل به طوری بوده که در تابستان ۱۴۰۰ در اواخر دولت دوازدهم تعداد هواپیماهای فعال و در حال ارائه خدمات کمتر از ۱۰۰ فروند بود و اگر آن رویه ادامه پیدا می کرد از صنعت هوانوردی غیرنظامی کشور اثری باقی نمانده بود. اما در دولت سیزدهم با راه اندازی نهضت تامین قطعه به منظور جلوگیری از زمین گیری هواپیماها با وجود پیچیده تر شدن تحریم ها اقدامات اساسی در خصوص ارائه خدمات ایمن هوایی صورت گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: دولت سیزدهم با اتخاذ چهار راهبرد تاب آوری، توسعه، واردات هواپیما و ساخت و تولید هواپیماهای بومی و همچنین استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و بدون هیچ گونه تزریق مالی از سوی دولت بیش از ۹۰ فروند ناوگان هوایی وارد کشور شد که پس از فرایند چک، تعمیر و نگهداری ۵۰ فروند هواپیما تاکنون عملیاتی شده و مابقی به مرور زمان به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشور روزانه هزاران پرواز ایمن به اقصی نقاط دنیا و سراسر کشور دارد که این تعداد پرواز با بالاترین استاندارد روز دنیا و با رعایت ایمنی کامل در حال خدمت رسانی به مردم است و در بازه های زمانی متعدد رشد قابل توجهی هم در جابه جایی مسافر و هم تعداد نشست و برخاست شاهد هستیم.

یازرلو همچنین اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ حدود ۲میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر جابه جا شدند که در نوروز ۱۴۰۳ این رقم به بیش از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر با ۲۷هزار و ۵۰۰ پرواز رسید که این امر حکایت از این دارد که واردات هواپیما در دولت سیزدهم جان تازه ای به صنعت هوانوردی کشور بخشیده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان مجدد تاکید کرد: تعداد پروازهای روزانه در مسیرهای داخلی و خارجی و افزایش مسافران بخش هوایی در بازه های زمانی مختلف به وضوح نشان می دهد که چه تعداد هواپیما در حال سرویس دهی هستند و آیا واقعاً تردد این تعداد مسافر و این حجم سفر با ادعای این روزنامه که گفته شده صرفاً ۷یا ۸ هواپیمای سالم در ناوگان وجود دارد شدنی است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • آدم ربایی در شیراز
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • ‌گروگانگیری در شیراز
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات