Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا علیخانی بر ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: ما باید زمینه کسب‌کار را فراهم کنیم و کارهایی که تاکنون انجام شده بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، رضا علیخانی پنجشنبه‌ شب در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در نوشهر که با حضور علیخانی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، سعید یزدانی فرماندار شهرستان نوشهر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی غرب استان برگزار شد اظهار کرد: برای این که بتوانیم صنایع‌ دستی را متناسب با نیازهای روز رشد دهیم، نیازمند مراکزی مانند پارک علم و فناوری هستیم که در واقع به‌عنوان مراکز رشد شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون عمرانی استاندار مازندران، اظهار کرد: باید برای مراکزی که هنوز درست رشد نکردند، اما ظرفیت و استعداد رشد و شکوفایی را دارند بستر لازم را فراهم کنیم و پس از این که به مرحله مطلوب رسیدند آن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف بر اساس سطح عملکرد طبقه‌بندی کنیم تا به مرحله صادرات برسند.

وی افزود: اگر بتوانیم پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد را تقویت کنیم از وابستگی به نفت نیز رها می‌شویم. در واقع میراث فرهنگی باید از جنبه صرفا نمایشی دور شود و مانند صنعت، معدن و تجارت، جنبه تولید و درآمدزایی داشته باشد و زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند.

علیخانی بر ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و گفت: ما باید زمینه کسب‌کار را فراهم کنیم تا عرضه و تقاضا باهم هماهنگ شود. وقتی تقاضا وجود داشته باشد عرضه هم توسعه پیدا می‌کند. کارهایی که تاکنون انجام شده بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است. برای محصولات فرهنگی و گردشگری باید طرح جامع، چشم‌انداز و هدف داشته باشیم که به آن تاثیرمحوری و اثریخشی گفته می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تولید محصولات میراث فرهنگی و گردشگری باید دو هدف داشته باشیم؛ یک هدف جنبه ظاهری و نمایش محصول است. اما هدف دیگر باید درآمدزایی محصولات باشد تا این حوزه بتواند در درآمد خالص و ناخالص ما سهم داشته باشد. ما باید این امر را در چشم‌انداز خودمان بگنجانیم و برای آن طرح جامع تدوین کنیم.

به گزارش بلاغ، از شاخص‌ترین هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه می‌توان از استاد کلوانی هنرمند لاک‌تراش اهل نوشهر، استاد سلطان‌زاده بافنده گلیم از قزوین، استاد حسن‌پور ورنی‌باف از آذربایجان‌شرقی، استاد رجبی تراش‌دهنده سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از تهران و استاد پوری نمدمال و کارباف استان سمنان نام برد.

 این نمایشگاه تا پایان تعطیلات پذیرای دوستداران صنایع دستی و میراث فرهنگی است.

امسال ۸۵۰ غرفه صنایع دستی مربوط به تولیدات و سوغات‌های مازندران و سایر استان‌ها در ۲۳ جایگاه سراسر استان برپا شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور