Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:06:58 GMT

ارائه طرح بازگشایی مدارس دخترانه به نخست وزیر طالبان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۶۵۸۰

ارائه طرح بازگشایی مدارس دخترانه به نخست وزیر طالبان

سخنگوی وزارت آموزش و پروزش طالبان اعلام کرد که طرح بازگشایی مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم به نخست وزیر هیئت حاکمه افغانستان ارائه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عزیز احمد ریان» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طالبان اعلام کرد که طرح بازگشایی مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم شامل جدا سازی اوقات درسی مدارس و تعیین معلمان زن برای دانش‌آموزان دختر به نخست وزیر ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریان در این باره گفت: «مدارس دختران و پسران باید جدا باشد، اگر مشکل ساختمان و مسایل اقتصادی وجود دارد، باید جدول زمانی تغییر کند، معلمان زن باید حجاب اسلامی را مراعات کنند و برای دانش‌آموزان دختر باید معلمان زن درس بدهند.»

«وحیدالله هاشمی» مدیر برنامه‌های خارجی و کمک‌های وزارت آموزش و پرورش طالبان نیز در توئیتی اظهارداشت که طرح‌هایی برای بازگشایی مدارس دخترانه با رهبری طالبان در میان گذاشته شده و تصمیم‌گیری در این باره با مقامات ارشد خواهد بود.

درحالیکه قرار بود تمام مدارس دخترانه افغانستان چهارشنبه 3 فروردین پس از 7 ماه تعطیلی بازگشایی شود، طالبان با اعلام تصمیمی ناگهانی از بسته ماندن مدارس دخترانه در سطوح متوسطه و دبیرستان خبر داد و دلیل آن را عدم تصمیم درباره ایجاد یونیفورمی مناسب برای دختران خواند که «مطابق شریعت، رسم و رواج و فرهنگ» افغانستان باشد.

آمریکا: عدم بازگشایی فوری مدارس دخترانه به آرزوی طالبان برای بهبود روابط با جهان آسیب می‌زندواکنش‌ها به تصمیم طالبان برای عدم بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستانطالبان: پوشش اسلامی شرط بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان است

این تصمیم طالبان محکومیت‌های گسترده داخلی و خارجی را در پی داشت که خواستار لغو فوری این تصمیم و اجازه به دختران برای حضور در کلاس‌های درس شدند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان بازگشایی مدارس دخترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟