Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستانی عمومی فرانسه در مبارزه با تروریسم تحقیقات مقدماتی را علیه احمد ناصر الریسی، رئیس جدید اینترپل، به اتهام شکنجه و اقدامات وحشیانه آغاز کرده است.

براساس گزارش عربی ۲۱ آغاز این تحقیقات در پی شکایت سازمان‌های غیردولتی مبنی بر دست داشتن «احمد ناصر الریسی» در شکنجه شخصیت‌های مخالف دولت امارات، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ژانویه گذشته، مرکز حقوق بشری خلیج فارس (یک سازمان غیر دولتی) علیه این مقام اماراتی به دلیل انجام شکنجه و ارتکاب اعمال وحشیانه علیه مخالفان دولت امارات مخوصا احمد منصور، در ابوظبی شکایت کرد. این شکایت که به دادستانی عمومی مبارزه با تروریسم در فرانسه ارسال شد، شامل اتهام جنایت علیه بشریت بود.

سازمان‌های حقوق بشر، از جمله دیده بان حقوق بشر، پیشتر الریسی را پس از نامزدی برای پست ریاست اینترپل به شکنجه متهم کرده و ترس خود را از سوء استفاده رژیم‌های سرکوبگر از این سازمان ابراز کرده بودند.


علی‌رغم درخواست‌های سازمان‌های حقوق بشری، الریسی در ماه نوامبر پس از کمک مالی بسیار امارات به سازمان اینترپل مستقر در لیون فرانسه، به عنوان رئیس این سازمان بین‌المللی انتخاب شد.

پیش‌تر پایگاه اینترنتی گاردین در گزارشی اعلام کرده بود دو تبعه انگلیسی، متیو هجز، یک فرد دانشگاهی که به مدت هفت ماه در امارات زندانی بود و علی عیسی احمد، یک طرفدار فوتبال که به جرم پوشیدن لباس تیم فوتبال قطر در دبی بازداشت شده بود، سرلشکر «احمد ناصر الریسی» را به نظارت بر بازداشت و شکنجه فیزیکی خود متهم کرده اند. الریسی پیشتر رای مدت طولانی بازرس کل وزارت کشور امارات بوده است.

رادنی دیکسون، وکیل این دو تبعه انگلیسی نیز تایید کرده بود ناصر الریسی بر زندان‌های امارات ازجمله بر فعالیت افرادی که به شکنجه زندانیان می‌پردازند، مانند نگهبانان و بازپرس ها، نظارت دارد. همه کار‌ها تحت نظر وی انجام می‌شود. اینترپل نمی‌تواند چنین چیزی را قبول کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس اینترپل دادستان فرانسه شکنجه زندانیان ناصر الریسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • ناصر الخلیفی: دیدار با دورتموند مهم‌ترین بازی پاری سن ژرمن در دوران من است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • ببینید چگونه اماراتی‌ها از پرورش و فرآوری شتر میلیون‌ها دلار کسب می‌کنند (فیلم)
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • احمد نوراللهی با الوحده، قهرمان لیگ کاپ امارات شد