Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@05:09:01 GMT

نوروز ۱۴۰۱، روزهای پربازدید موزه‌های تهران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۱۰۴

نوروز ۱۴۰۱، روزهای پربازدید موزه‌های تهران

رییس کل موزه ملی ایران، تعداد بازدیدکنندگان در نوروز ۱۴۰۱ را برابر تعداد کل بازدیدکنندگان سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش قدس آنلاین، از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران بیان کرد: با آغاز برنامه‌های نوروزی موزه‌ها از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان سوم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۷۲۹۰ نفر از این موزه بازدید کردند که از این میان ۱۳۶ نفر بازدیدکنندگان سایر ملل بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مقایسه با نوروز سال گذشته اظهار کرد: موزه ملی ایران، در نوروز ۱۴۰۰ میزبان ۶۷۲۳ نفر بازدید کننده بوده و میانگین بازدید تنها سه روز نخست نوروز ۱۴۰۱ از مرز کل بازدید نوروز قبلی پیشی گرفت.

رییس کل موزه ملی ایران، درباره میزان افزایش گردشگران خارجی در مقایسه با دو نوروز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: موزه ملی ایران در نوروز ۱۴۰۰ تنها ۹ گردشگر خارجی را در میان آمار خود به ثبت رساند، در حالی که امسال ۱۳۶ بازدیدکننده خارجی در روزهای اول نوروز ۱۴۰۱ از این موزه بازدید داشته‌اند که رشد ۱۵ برابری را نشان می‌دهد.»

نوکنده درباره نحوه آمارگیری بازدیدهای موزه ملی ایران گفت: ملاک آمار بازدید از موزه ملی ایران تنها بر اساس ورود افراد به مجموعه موزه ملی ایران صورت گرفته و بر اساس بازدیدهای جداگانه از موزه‌های آن (نفرموزه/ نمایشگاه‌ها) محاسبه نمی‌شود. چنانچه ملاک بازدید نفر موزه/ نمایشگاه محاسبه شود، آمار موزه ملی ایران چندین برابر شمارش فعلی خواهد بود.  

او مراتب قدردانی خود را از مهمانان نوروزی موزه ملی ایران ابراز کرده و گفت: «با توجه به اینکه همچنان در شرایط بحران کرونا قرار داریم و شیوه‌نامه ویژه‌ای برای بازدید از موزه ملی ایران وجود دارد، خوشبختانه بازدیدکنندگان موزه در این ایام خود را ملزم به رعایت این شیوه‌نامه بازدید دانسته و همکاری خوبی با کارکنان موزه برای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی داشته‌اند.

نوکنده در پایان گفت: علاوه بر این با توجه به محدودیت‌ها در شیوه بازدید به دلیل شرایط کرونا، مردم نسبت به رعایت حقوق سایر بازدیدکنندگان نیز التفات بیشتری از خود نشان داده‌اند. این موضوع حاکی از آن است که با بازدیدکنندگان مسوول روبه‌رو هستیم. نحوه عملکرد آن‌ها مسوولیت موزه ملی ایران را در خدمات‌رسانی فرهنگی خطیرتر می‌نماید. تلاش همکاران موزه بر این است که بازیدکنندگان گرامی با خاطره خوش از نوروز آغاز سده نو از موزه ملی ایران به یاد بسپارند.

فروش بلیت مجموعه فرهنگی نیاوران در رتبه چهارم ایستاد

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ در میزان فروش بلیت، رتبه چهارم را در بین اماکن فرهنگی تاریخی کشور کسب کرد.

بر اساس اطلاعات آماری، این مجموعه در هر سه روز ابتدایی نوروز به عنوان چهارمین موزه پرفروش در بین اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح کشور شناخته شد.  
کاخ موزه سعدآباد، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و حافظیه رتبه‌های اول تا سوم را در میزان فروش بلیت به خود اختصاص داده‌اند.  

میزان گردش بازدید از پنج موزه فعال این مجموعه در این ایام، نزدیک به ۸۶ هزار نفربازدید بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موزه های تهران موزه ملی ایران نوروز ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران از بازدید تعدادی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی خضریان در تشریح بازدید بعدازظهر امروز خود به همراه عبدالحسین روح‌الامینی دیگر نماینده مردم تهران و رئیس کمیته بهداشت درمان مجمع نمایندگان استان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران گفت: این بازدید به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان تهران و جهت آشنایی میدانی با دستاوردها، خدمات، ظرفیت‌ها و مشکلات این مجموعه مهم و حیاتی برگزار شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران توضیح داد: با توجه به اینکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولین سازمان انتقال خون، این اداره تأمین کننده ۲۵ درصد خون و سایر فرآورده‌های خونی کشور و از مراکز حیاتی تهران است و خون، پلاسما، پلاکت، کرایو و... از فرآورده‌های خونی است، این مجموعه برای بیمارستان‌ها و بیماران خاص، اعمال جراحی، بیماران سرطانی و.. تأمین می‌کند.

خضریان با بیان اینکه انتظارات اعتباری متناسب با وسعت و اهمیت این مجموعه از مهمترین مسائل اداره کل انتقال خون استان تهران است، گفت: با توجه به نیاز اداره کل انتقال خون به تجهیزات خاص برای تولید و انتقال محصولات خونی و حفظ سلامت این محصولات و هزینه بالای نیروی انسانی متخصص و شبانه روزی، مجموعه انتقال خون با کسری اعتبارات در سال گذشته مواجه بوده و این مسأله موجب نارضایتی بخشی از کارکنان و حتی ترک کار آنها و شرکت‌های طرف قرارداد شده است.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: عدم مدیریت بحران برای وقایع طبیعی و آسیب پذیری برخی از اماکن وابسته به سازمان انتقال خون در برابر این حوادث و موضوعات مرتبط با حملات سایبری بخش دیگری از مشکلات انتقال خون کشور است که باید هرچه سریعتر مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

خضریان در پایان بیان کرد: با توجه به برنامه دولت جهت افزایش نزدیک به ۵۰۰۰ تخت بیمارستانی در سطح استان تهران، ضروری است موضوع نگاه ویژه به مراکز دریافت محصولات و فرآورده‌های خونی به عنوان یک امر حیاتی برای خدمات درمانی در تهران مورد توجه جدی قرار گیرد و در همین خصوص مقرر شد تا مجمع نمایندگان تهران در جلسات آتی خود با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران به این موضوع ورود نماید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران