Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@07:16:01 GMT

میز ریاست مسوولان امانت نظام برای خدمت گذاری است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۵۱۳

میز ریاست مسوولان امانت نظام برای خدمت گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر لائینی در نخستین خطبه قرن جاری در مرکز استان مازندران، اظهار کرد: امسال تصمیم بگیریم که هر آنچه که سازگار با تقوا است انجام دهیم.

وی گفت: انسان با تقوا هیچ وقت دچار خسران نمی‌شود و با وجدانی آسوده زندگی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه با اشاره به ماموریت حضرت محمد(ص) در ترویج فرهنگ دینی،افزود: ایشان ضمن ابلاغ کامل پیام الهی برای امت دلسوز بودند، این طور نبود که فقط مبلغ پیام باشند بلکه همه تلاش خویش را برای هدایت انسان‌ها به کار بردند و این اقدام پیامبر(ص) خیرخواهی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امت امانتی در دست پیغمبر بوده و همچنین دینی که بر عهده ایشان بوده باید ادا می کردند، حق‌الله و حق‌الناس را به بهترین وجه عملیاتی کنند و بسته کامل این موضوع ادای امانت است.

امام جمعه ساری، خاطر نشان کرد: حراست از امانت قانونی کلی است و هر کسی که امین شده نباید در آن خیانت کند و امانت را باید به اهلش برساند، وحی و پیام امانت خدا بوده و پیغمبر این امانت را باید به مردم برساند، مردم امانت در دست پیامبر(ص) هستند و باید حرف درست خدا را به مردم ابلاغ کند و حتی برای امت خویش در خفی دعا کند.

وی اضافه کرد: مردم در ابتدای رسالت پیامبر را مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند، حضرت برای آنها دعا می‌کرد و می‌گفت؛ خدایا این افراد نمی‌دانند.

امام جمعه ساری، ادامه داد: یک مسؤول علاوه بر اینکه باید بداند که میز ریاست امانت است حتی مراجعه کنندگان و شهروندان امانت هستند و نباید به این مردم خیانت کنند.

وی یادآور شد: انسان باید حق الناس، حق‌الله را ادا کند، هر آنچه که برعهده انسان است باید ادا شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران مسؤولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام ابوطالب شفقت استاندار لرستان به مناسبت روز معلم به شرح زیر است:

به نام خداوند لوح و قلم

در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلّم مرکز آن دایره و محور آن حرکت است. (مقام معظم رهبری)

دوازدهم اردیبهشت یادآور جایگاه والای علم، معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سالروز شهادت معلمی متفکر و دلسوز استاد علامه مرتضی مطهری است که تأثیری بی‌نظیری در جریان پیروزی انقلاب داشت.

در دنیای امروز مسئولیت خطیر آموزش و پرورش در دستان معلمان به‌عنوان سفیران هدایت قرار گرفته که اندیشه آنان چراغ راه آیندگان است، که از سر عشق عمر گرانمایه خود را چراغ فروزان راه دانایی کرده و موجب رشد، بالندگی و شکوفایی علمی و اخلاقی جامعه در تمام سطوح را فراهم می‌کنند.

بدون شک توسعه و رشد صحیح منابع انسانی رکن اصلی توسعه پایدار در یک جامعه است و نقش معلمان به‌عنوان یکی از ارزشمند‌ترین سرمایه‌های اجتماعی کشور در رسیدن به این توسعه پایدار انکارناپذیر است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم را به فرهنگیان، استادان حوزه و دانشگاه، فرهیختگان و صاحبان علم و اندیشه لرستان تبریک و تهنیت عرض نموده امیدوارم با همت والای این عزیزان به سوی جامعه‌ای پویا و بانشاط گام برداریم و فرزندانمان را برای ساختن و اداره کردن جامعه اسلامی، انسانی و تحقق آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و عمل به منویات مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌های دولت به ویژه اهداف بالادستی نظام تعلیم و تربیت همچون سند تحول بنیادین آماده کنیم. 

از درگاه پروردگار متعال برای تمام معلمان و اساتید عزیز و سخت‌کوش لرستان آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

دیگر خبرها

  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز معلم
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل