Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@19:22:11 GMT

ماموریت مشاور امنیت ملی امارات در عمان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۶۰۸

ماموریت مشاور امنیت ملی امارات در عمان

مشاور امنیت ملی امارات که از او به عنوان مهندس سیاست خارجی این کشور یاد می‌شود در سفر به عمان با سلطان این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج آنلاین، «هیثم بن طارق»، سلطان عمان در ولایت صحار در عمان میزبان طحنون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، دو طرف در این دیدار درباره مسائل دارای اهمیت مشترک و راه های همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

تقویت همکاری مشترک در راستای تحقق منافع دو ملت از دیگر محورهای گفتگو طرفین بود.

از «طحنون بن زاید» به عنوان مهندس سیاست خارجی امارات نام برده می‌شود. وی اخیرا به تهران و دوحه سفر کرده بود.

آیا سفر «طحنون بن زاید» به قطر به معنای اعتراف دیرهنگام امارات به شکست است؟

دیدار سلطان عمان و مشاور امنیت ملی امارات در کمتر از یک هفته از سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به امارات و 3 روز پس از دیدار ولیعهد ابوظبی و «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حضور «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر در شرم الشیخ انجام می شود.

عمان نقش بسزایی در حل بحران های منطقه ایفا می‌کند و پیش از این بارها میانجیگری های موفقی در بسیاری از پرونده ها داشته و روابط خوبی با همه طرف های درگیر دارد.

سلطان نشین عمان در پرونده یمن به عنوان میانجی عمل می‌کند.

سفر مقام ارشد نظامی مصری به دوحه

خبر دیگر درباره کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اینکه، «حرب اسامه عسکر»، رئیس ستاد کل ارتش مصر در سفر به دوحه با «سالم النابت»، رئیس ستاد کل ارتش قطر دیدار و گفتگو کرد.

رئیس ستاد کل ارتش مصر در نخستین سفر خود به دوحه از سال 2013 تاکنون به قطر سفر کرد.

خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد که دو طرف درباره همکاری نظامی بین قطر و مصر و راه های تقویت آن گفتگو کردند.

رئیس ستاد کل ارتش مصر با حضور جمعی از افسران نظامی قطر و مصر از دانشکده هوایی «محمد بن عبدالله العطیه» و اکادمی خدمت ملی بازدید کرد.

سفر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به امارات

از سوی دیگر «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق برای شرکت در نشست جهانی انرژی که قرار است در اواخر مارس در ابوظبی پایتخت امارات برگزار شود، وارد این کشور شد.

بارزانی قرار است در نشست جهانی انرژی که با حضور بسیاری از رهبران جهان، مسئولان و کارشناسان حوزه انرژی برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق همچنین قرار است در نشست دولت‌های جهان که به صورت سالیانه با حضور بسیاری از مسئولان و شخصیت‌های جهانی در دبی برگزار می‌شود، شرکت کند.

بارزانی علاوه بر شرکت در این دو نشست، با مقامات ارشد امارات هم دیدار و گفتگو خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار امارات مشاور امنیت ملی امارات رئیس ستاد کل ارتش نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد سفر شما به ایران در زمانی درست بویژه با توجه به شرایط پیچیده و حساس منطقه انجام شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت جایگاه و نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد و افزود: اتخاذ مواضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای جنابعالی بعنوان مدیرکل آژانس علاوه بر کمک موثر در همکاری های ایران و آژانس، در بازگشت امنیت و ثبات پایدار در منطقه نیز تاثیرگذارست.

امیرعبداللهیان ضمن تشریح ابعاد عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تاکید کرد: بدلیل بی عملی شورای امنیت سازمان ملل، گزینه‌ای جز دفاع مشروع براساس حقوق بین‌الملل در مقابل جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم متجاوز باقی نماند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان برخی تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر بکارگیری بمب اتمی را تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و وظیفه بسیار مهم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال اینگونه اظهارات خطرناک توسط مقامات رژیمی دارای زرادخانه تسلیحات اتمی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر سوابق بدعهدی آمریکا در توافقات گذشته در مورد برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ای ایران، تاکید کرد نباید همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار داشته باشد.

وی افزود این همکاری می بایست در مسیر درست خود ادامه یابد و در عین حال باید احساس کنیم که در قبال این همکاری، گشایش ایجاد می‌شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و حضورش در کنفرانس هسته‌ای اصفهان، نقش و موضع ایران در برقراری ثبات و امنیت پایدار در منطقه را حائز اهمیت خواند و رویکرد ایران در برسمیت شناختن و تقویت همکاری اطمینان بخش با آژانس را در همین راستا ارزیابی کرد.

گروسی تاکید کرد: تقویت روند همکاری بین ایران و آژانس موجب ناکامی طرف هایی خواهد شد که با هر توجیه و بهانه‌ای بدنبال تشدید درگیری، تنش و تقابل در منطقه هستند.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز قبلی خود به تهران و حصول توافق با ایران، ابراز امیدواری کرد در این سفر نیز توافقات خوبی در راستای تقویت همکاری طرفین صورت پذیرد و در این راستا بر اهمیت مشورت و رایزنی بین ایران و آژانس برای دستیابی به تفاهم برای حل و فصل موضوعات تاکید کرد.

کد خبر 849871 برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور
  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • پیروزی الوحده امارات با حضور احمد نوراللهی
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی گروسی با امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف