Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه ساری در سال ۱۴۰۱ با اشاره به شعار سال رهبری با عنوان "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اظهار داشت: برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد دانش بنیان باید جایگزین اقتصاد سنتی نفت محور شود و تنها در این صورت می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : تولید دانش بنیان و اجرای طرح های اشتغالزا باید مورد توجه بیش از پیش مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و به جای این که همانند سال‌های متمادی گذشته کشور متکی به درآمد نفتی باشد، باید راهکاری را اتخاذ کنیم تا ثروت را از علم به دست بیاوریم.

محمدی لائینی بر لزوم اتخاذ راهکار درست و اصولی به منظور کاهش وابستگی کشور از درآمدهای نفتی تاکید کرد و گفت : باید بین علم و ثروت هم افزایی ایجاد شود و اقتصاد دانش بینان محور تمام کارها قرار گیرد.

امام جمعه ساری افزود : توجه به اقتصاد دانش در بخش کشاورزی با هدف استفاده از فناوری های نوین دانش بینان برای افزایش بهره وری و استفاد درست از منابع آب و خاک باید مورد توجه بیشتر مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد : مسوولان دستگاه های اجرایی باید با بهره گیری از موضوعات دانش پایه که مبنای علمی دارند، بر ذخیره سازی آب و جلوگیری از هدررفت آب‌های شیرین که به دریا می‌ریزند متمرکز شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فوت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله ری شهری و دیگر علمای بزرگ دینی کشورمان در روزهای نخستین سال جدید گفت : آیت الله ری شهری در تمام پست ها و سمت هایی که قرار داشتند، همواره منشا خیر و برکت فراوانی برای نظام بودند.

وی افزود : آیت الله ری شهری در زمان حیات خود با پیچیده ترین پروژه های ضد انقلابی مباره کرد و همواره یک عنصر مذهبی و دینی و یکی از یاران صدیق نظام، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.

محمدی لائینی، تالیف ۹۵ جلد آثار علمی و تاسیس دانشکده علوم خدیجه در قم را یکی از خدمات ارزشمند آیت الله ری شهری عنوان کرد و از دست دادن این عالم ربانی را خسارت بزرگی برای نظام دانست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر اسفندماه رییس جمهور به مازندران، گفت که این سفر مصوباتی خوبی به همراه داشت که زمینه رشد و توسعه استان را بیش از پیش فراهم کرده است که بخشی از مصوبات و همچنین بخشی از اعتبارات مربوط به آن نیز عملیاتی و محقق شده است.

امام جمعه ساری بر لزوم اهتمام بیشتری مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط با موضوع زمین خواری در مازندران تاکید کرد و گفت که پس از دستور رییس جمهور و در مدت کوتاه علاوه بر آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریای خزر، حدود ۳۰۰ مورد تجاوز به عرصه های منابع طبیعی نیز شناسایی شده است که با ترتیب الویت باید با آنها برخورد شود. 

برچسب‌ها ساری زمین خواری ایرنا مازندران خطبه ها آزادسازی سواحل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری زمین خواری ایرنا ساری زمین خواری ایرنا مازندران خطبه ها آزادسازی سواحل آیت الله ری شهری جمعه ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: کارگروه اقتصاد دریا محور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه بندی استانی را در این کارگروه تغییر داد و امسال با گذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

مهدی دوستی، امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جمع خبرنگاران با اشاره به تعدد نظام اولویت‌های استان، اظهار کرد: پیشبرد همزمان برنامه‌های اجرایی اقتصاد دریا پایه، تحقق مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری و عملیاتی کردن شعار سال سه کلان اولویت استان هستند.

وی پیگیری مستمر مصوبات سفر و برگزاری جلسات کارگروه اقتصاد دریا محور را در حال انجام اعلام کرد و عنوان کرد: کارگروه اقتصاد دریا محور هنوز در فاز فرایندی است و خروجی عملیاتی نداشته و دلیلش هم شروع کار کارگروه استانی پیش از کارگروه ملی است که جمع‌بندی ملی، طبقه بندی استانی را در این کارگروه تغییر داد و امسال با گذر از این مرحله، عملیات‌های تعریف شده را شروع می‌کنیم.

دوستی حرکت در مسیر تعیین شده توسط مقام معظم رهبری را تکلیف مهم استان دانست و تاکید کرد: برای تحقق شعار سال نیز کارگروهی در حال شکل‌گیری و انسجام است که هدف مشخص این کارگروه تعیین راهبردهای ماندگار در مسیر جهش تولید است.

وی در خصوص راهبردهای تحقق شعار سال، افزود: پیدا کردن راهکارها و نحوه مشارکت مردم در اقتصاد وظیفه‌ی سخت مدیران است اما باید مسیر مشارکت برای مردم مشخص باشد و فراتر از مدل‌های فعلی که مثلاً زمینی برای دامداری در اختیار مردم قرارمی‌گیرد، باشد.

وی در پایان بر پیشبرد همزمان سه کلان اولویت برنامه‌ای استان نیز تاکید کرد و گفت: اعضای شورای مشورتی کارگروه تحقق شعار سال کار خود را شروع کرده‌ اند همچنین بیشتر مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز ابلاغ شده که باید در اجرای همزمان، مردم اثر و راهگشایی این مصوبات را ببینند، به عنوان مثال در حوزه راه‌آهن مصوبات مهمی داریم که می‌تواند به بندر شهید رجایی جانی دوباره دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • کارگروه اقتصاد دریامحور هنوز خروجی عملیاتی نداشته است
  • توسعه اقتصاد دریا و شعار سال اولویت‌های اصلی هرمزگان در سال جاری