Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:28:59 GMT

چکیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان یزد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۷۸۲۸

چکیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان یزد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد گُلوردی در خطبه های نمازجمعه تفت افزود: مردم و مسوولان باید دست در دست هم دهند تا شعار سال تحقق یابد.

وی ادامه داد: با روحیه جهادی که در دولت مردمی دیده می شود تحقق شعار سال دور از ذهن نیست و امیدواریم نتایج آن دیده شود.

امام جمعه تفت ضمن خیرمقدم به میهمانان نوروزی به شهرستان تفت گفت: انتظار است شئونات مذهبی از سوی میهمانان رعایت شود تا مردم تفت خاطره خوبی از حضور آنها داشته باشند همان طور که امیدواریم خاطره خوبی از حضور در تفت برایشان به یادگار بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلخی گرانی ها و مشکلات قطعی آب و برق در سال گذشته ابراز امیدواری کرد در سال جدید با تلاش و جدیت دولت شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

حجت الاسلام گلوردی روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی را از شیرینی های سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: آزادسازی حریم دریا و رودخانه ها، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار، افزایش فروش نفت و بالا رفتن صادرات غیرنفتی از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بوده است.

علاوه بر مرکز شهرستان تفت در ۶ نقطه دیگر شهرستان نمازجمعه اقامه می شود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

***

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه تحقق شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نیازمند اراده جمعی است گفت : تولید دانش بنیان با حمایت و پشتیبانی از نیروی کار موجود، مهمترین عامل و نقشه راه در تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۱ است.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی درخطبه های نماز جمعه بهاباد با سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت : دانش ‌بنیان پیش از هر چیزی یک فرهنگ است که این فرهنگ در هر بخشی باید مد نظر قرار بگیرد.

امام جمعه بهاباد باتاکید براینکه نام‌گذاری سالها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اکنون به‌ یک امر تاثیرگذار تبدیل شده است افزود : بیشترین هدف این نامگذاری‌ها، توجه به‌ مردم و نگاه ویژه به‌ مشکلات جامعه بوده است که مقام معظم رهبری با عنایت به ‌اشراف بر مسائل کلان کشور و همچنین دوراندیشی همواره بر روی آن تاکید داشته‌اند.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه برای رشد اقتصاد کشور باید به سمت اقتصاد دانش ‌بنیان حرکت کنیم گفت : اقتصاد دانش‌بنیان منجر به تولید و رفع بیکاری می‌شود.

وی با تأکید بر این که شعار سال را باید مسئولان به میدان عمل بیاورند، اظهارکرد: به عنوان مثال در کشاورزی سنتی ما خاک و آب کشور را نابود می‌کنیم و باید هرچه سریع‌تر به علم روز دنیا مجهز شویم.

***

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه های نماز جمعه  این هفته که در روستای محمد آباد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی گفت:با وضعیت اسف بار تلفات جاده ای در کشور روبه رو هستیم و متاسفانه در این ایام نوروز و تاکنون حدود ۲۵۰ نفر در تلفات جاده ای کشته داشته ایم و بیش از ۴ هزار نفر هم مصدوم  شده اند.

حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی افزود:  تصادفات به میزان قابل توجهی نیز خسارت مالی و روانی به همراه دارد و بر این اساس رانندگان باید به هنگام رانندگی با دقت و حساسیت بالا قوانین را رعایت کنند و حافظ جان خود و سایر هم وطنان باشد .
وی  ضمن قدردانی از تلاش های پلیس راهور اظهار کرد:پلیس راهور در این زمینه باید توجه بیشتری داشته و نظارت ها جدی تر باشد و از دیگر سو مسوولان اداره راه نیز باید اصلاح مسیرهای خطر آفرین در حوادث جاده ای را اولویت قرار دهند.

***

امام‌جمعه مهریز با اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری شده گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه با همراهی مردم تمامی تلاش خود را صرف تحقق شعار امسال قرار دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهریز با بیان اینکه نامگذاری‌های سالانه بر اساس نیاز کشور و مردم توسط رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد افزود: توجه به تولید و حمایت و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در برون‌رفت از مشکلات و کمک به تولید و اشتغال پایدار و مفید دارد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ سال است که به صورت متوالی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی بر تولید و اقتصاد تاکید دارند و این نشان دهنده اهمیت موضوع و ضرورت همکاری و توجه مردم و مسئولان برای تحقق آن است .

امام‌جمعه مهریز بیان کرد: بدون شک چالش اصلی جامعه موضوع اقتصاد و معیشت مردم است و تاکنون دولت سیزدهم برای حل آن با همکاری مجلس اقدام داشته و باید برای حل تمامی مسایل همه با جدیت وظایف خود را انجام دهند.

محی‌الدینی اظهار کرد: دانش‌بنیان به منزله آن است که از همه ظرفیت‌های کشور بنحو کامل و همچنین از دانش بومی و نخبگان دلسوز بیش از گذشته استفاده شود.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از دانش‌آموختگان دلسوز کشور در رشته‌های مختلف و جلوگیری از فرار مغزها موضوع مهمی است که تحقق آن موجب ایجاد تولید و اشتغال است .

امام‌جمعه مهریز به دهه پایانی ماه شعبان که به دهه تکریم و بهداشت مساجد قبل از ماه رمضان نامگذاری شده اشاره کرد و همکاری مردم و مسئولان را برای مناسب‌سازی مساجد خواستار شد.

محی‌الدینی گفت: مساجد در تراز انقلاب اسلامی سنگری مقدس است که زمینه حضور مردم و جوانان در آن برای عبادت و امور فرهنگی و اجتماعی در آن فراهم است.

                    

برچسب‌ها یزد ستاد اقامه نماز کشور تفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ستاد اقامه نماز کشور تفت یزد ستاد اقامه نماز کشور تفت جمعه بهاباد انقلاب اسلامی خطبه های نماز حجت الاسلام دانش بنیان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان با تأکید به اینکه پیام تجمعات مردم در حمایت از پلیس در اجرای طرح نور عفاف و حجاب لزوم استمرار این حرکت است گفت: سایر دستگاه‌های متولی هم باید پای کار بیایند و نیروی انتظامی را در این اقدام قانونی همراهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی پور خطیب جمعه جعفریه با تأکید بر اینکه حجاب منافاتی با فعالیت اجتماعی زنان ندارد گفت: نیروی انتظامی بعنوان بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی برای مبارزه با بدحجابی به میدان آمده باید همه مردم و دستگاه‌های مسئول به صحنه بیایند.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی بصیر امام جمعه جعفریه با تبریک روز کارگر، رشد و شکوفایی اقتصاد را در گرو فعالیت‌های کارگران توصیف کرد و گفت: کارگری نقش موثری در تحقق شعار جهش تولید دارند و دولت و کارفرمایان هم باید در جهت بهبود وضعیت معیشتی آنان گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین صبوری فیروزآبادی امام جمعه کهک روز شورا‌های اسلامی شهر و روستا را تبریک گفت و نقش شورا‌ها را در تعالی همه جانبه هر شهر و روستا مهم و اساسی برشمرد و افزود: حضور افراد کارآمد، دلسوز و دارای سلامت نفس در شوراها، پیش شرط توسعه و آبادانی ست.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی امام جمعه دستجرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت اله مطهری و تبریک روز معلم به فرهنگیان گفت: با آموزش و پرورش صحیح و ارتقای سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان، آینده کشور تضمین و نسلی پویا و تلاشگر تربیت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور خطیب جمعه فردو آموزش و پرورش را رکن اساسی جامعه در تربیت نسل آینده دانست و افزود: نظام آموزشی کشور و معلمان در کنار علم اندوزی به دانش آموزان باید بیش از پیش، ارتقا سطح فرهنگ، اخلاق و معنویت آنان را هم مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه سنندج
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند