Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امام جمعه موقت بوشهر گفت: این استان ظرفیت‌های بی شماری در خود جایی داده است که باید از این ظرفیت بخوبی برای تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" بکارگیری شود.

حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: تنها راه اقتصاد مقاومتی و بازدارندگی در برابر تحریم‌ها تحقق دستور رهبر معظم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:  بوشهری استانی جوان است و سرمایه عظیم جوان متخصص بومی، جامعه نخبگانی و صاحب‌نظران سرمایه اصلی استان بوشهر است.

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: مهم این است که به چنین جوانانی اعتماد و به آنها بها داده شود تا از ظرفیت آنان بخوبی استفاده شود.

جمالی اظهارداشت: اقتصاد کرانه‌ای و دریاپایه از دیگر ظرفیت‌های شاخص استان بوشهر است که با چنین ظرفیت‌هایی استان نباید جوان بیکار داشته باشد.

وی گفت: وجود زمین‌های کشاورزی و نخیلات برای تحقق خودکفایی پایدار و بهره‌وری بیشتر از دیگر ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.

جمالی ادامه داد: استان بوشهر کمتر از یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد اما کدام استان است که با وجود این ظرفیت از معضل بیکاری رنج ببرد.

وی تاکید کرد: موضوع اشتغال ۵۰ درصد جوانان بومی تاکنون محقق نشده هرچند که در سهم ۵۰ درصد نیز حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.

جمالی ادامه داد:  اختصاص بخشی از هزینه‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی به شرکت‌هایی دانش بنیان می‌تواند به تحقق تولید، دانش بنیانی و اشتغالزایی در استان بوشهر کمک کند.

جمالی همچنین با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی خواستار تشریح دستاوردهای ارزشمند نظام و انقلاب برای مردم شد.

ضرورت تقویت اماکن گردشگری

امام جمعه دیر گفت: با توجه به شمار بالای مسافران نوروزی در جنوب و وجود کمبودها در زیرساخت های در شهرستان ، بخش خصوصی در تقویت اماکن گردشگری وارد عرصه شده و کمبودهای موجود در شهرستان برطرف کنند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه دیر با اشاره به روز هنرهای نمایشی افزود:  انتقال ارزش ها از راه هنر بویژه هنر تئاتر و هنرهای نمایشی موثر است.

وی با اشاره به نام گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: هدف مقام معظم رهبری از انتخاب شعار سال فرهنگ سازی است برهمین اساس  مسوولان با شعار سال شعاری برخورد نکنند و با همفکری و تعامل عمل کنند تا شعار سال پیاده و مشکلات مردم حل شود.

امام جمعه دیر در رابطه با کالای همراه ملوان معروف به ته لنجی گفت: موافق قاچاق نیستیم و در دولت مصوب شده که کسی با ماشین شوتی حمل ته لنجی مزاحم ایجاد نکند ولی باز با این موضوع برخورد می شود و ما از دولت دکتر رییسی خواستار این هستیم که  برخورد دو گانه پایان بگیرد و از حالت بلاتکلیفی خارج شود. رونق تولید زمینه ساز حل مشکلات است

رونق تولید زمینه ساز حل مشکلات است

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: برای حل گرانی، تورم و مشکلات معیشتی مردم باید به مسئله رونق تولید ملی توجه ویژه شود.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر برازجان افزود: چنانچه تولید داخلی افزایش پیدا کند بیکاری برطرف و گرانی و تورم مهار می شود و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی" رهبر معظم انقلاب یک مخاطب خاص دارد که عبارت است از مسئولان اجرایی و یک مخاطب عام دارد که عموم اقشار مختلف جامعه هستند.

مصلح ادامه داد: هر یک از ارکان یاد شده باید بر حسب وظیفه خود  در این گفتمان‌سازی و جریان‌سازی نقش ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به دهه آخر شعبان و روز نکوداشت مساجد اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، تلاوت و تعلیم قرآن، اعتکاف، مناجات و زیارت، تبلیغ و سخنرانی و توسل، بیعت و رای گیری، اعلام و اطلاع رسانی، بسیج توده‌ها، آموزش، طرح مواسات و کمک به مستمندان از جمله کارکردهای مهم مساجد است.

مصلح همچنین با اشاره به رحلت حجت الاسلام ری‌شهری اظهار کرد: ضایعه تلخ و تاسف بار فقدان عالم مجاهد و روحانی انقلابی مرحوم آیت الله ری‌شهری برای ایران اسلامی تألم انگیز است چراکه این عالم ربانی، علمی، اخلاقی، انقلابی، سیاسی، اداری و حدیث پژوهی متبحر بود و آثار نفیسی را از میزان الحکمه تا مجموعه های ارزشمندی مانند دانشنامه‌های امیرالمومنین (ع)،  امام حسین (ع)،  امام مهدی و دانشنامه قرآن و حدیث با تکیه بر احادیث شیعه نگاشت.

وی همچنین به درگذشت خیر برازجانی نیز اشاره کرد و گفت: خبر درگذشت خیر مومن و مخلص و نمازگزار دائمی جمعه و جماعت و شیفته خدمت در راه گسترش مکتب تشیع موجب تأثر و تأسف شد که این ضایعه و مصیبت را به مردم شریف دشتستان، مستمندان به ویژه بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و برای مرحوم غفران و رحمت الهی را خواستارم.

استقلال اقتصادی کشور با توسعه صنعتی محقق می‎شود

امام جمعه اهرم تنگستان گفت: کشور برای استقلال اقتصادی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه راهی جز ایجاد و توسعه صنعتی متکی به دانش بنیانی و ظرفیت دانشمندان داخلی وجود ندارد.

 حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه  این هفته شهر اهرم افزود: اما با این حال صنعت نباید مانند صنعت خودرو ضعیف و وابسته باشد چراکه این حوزه نیاز به تحول مدیریتی و تولیدی دارد.

وی بیان کرد: برای توسعه صنعت دانش بنیان نیاز به توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و مجموعه‌های سرمایه‌گذار  و نیروی انسانی خلاق و متخصص است.

پهلوزاده ادامه داد: در این زمینه با حمایت‌های مقام معظم رهبری از دانشمندان و مراکز دانش بنیان درسال‌های قبل مقدمه‌های این حرکت عظیم اقتصادی فراهم شده است.

امام جمعه اهرم  گفت: در استان بوشهر نیز برای حرکت در مسیر شعار سال نیازمند به ایجاد مراکز علمی و فناورانه و رشته‌های مربوط به صنعت نفت، پتروشیمی، هسته‌ای، کشاورزی و صنایع دریاپایه است.

وی تاکید کرد: در بحث توریسم اقتصادی و جذب گردشگر اقتصادی برای استان بوشهر نیز در حوزه کشاورزی محصول خرما و در حوزه دریا محصولات آبزی باید بخوبی دیده شوند.

پهلوزاده افزود: در نوار ساحلی استان نیاز به توسعه زیر ساخت‌های لازم برای توسعه توریسم اقتصادی است چرا که  نوار ساحلی استان فاقد زیرساخت‌های موردنیاز تحول اقتصادی است.

انتخاب شعار سال عالمانه است

امام جمعه موقت گناوه گفت: تولید ملی در واقع راه اصلی عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی کشور است.

 حجت الاسلام علی عابدی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: رهبرمعظم انقلاب با نگاهی عالمانه و واقع بینانه در پیام نوروزی خود با تمرکز  بر مشکل اصلی کشور و مردم،  شعار امسال را با هدف  رفع و عبور از این مشکلات،تبیین و اعلام کردند. 

وی اظهارداشت: رهبر فرزانه انقلاب در پیام خود ، مهم ترین تلخی  سال گذشته را درد و رنج مردم در مشکل معیشتی دانست و شعار سال ۱۴۰۱ را بر مبنای رفع و عبور از این مشکلات ، بر محوریت " تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین " نامگذاری کرد.

وی گفت:  مشکل اصلی کشور اقتصاد و معیشت مردم است که از منظر ولایت ، اکسیر تولید برای حل مشکلات اقتصادی کشور برگرفته از نگاه‌های کارشناسانه و صاحب نظران در حوزه اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه موقت گناوه افزود: مهم ترین مصالح اقتصادی  کشور ،تولید رواج و رونق تولید ملی است که عزت نفس  ملی را بالا می برد و  بنابراین رهبری با چنین منطقی ،شعار سال ۱۴۰۱ را بر محورهای  جهت دهنده ، تعیین کننده وسرنوشت ساز  تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برای امسال بیان کردند.

وی بیان کرد: امیدواریم باتوجه به اینکه دولت سیزدهم مردمی با رویکر انقلابی و جهادی سر کار آمده و  سکان داری جاده سازی شعارهای سال  برعهده دولت است ،بسیار جای امیدواری دارد که شعار امسال به معنای دقیق مورد توجه قرار گیرد.

عابدی به سالروز حمله  عربستان به کشور یمن اشاره کرد و گفت: عربستان پس از گذشت ۷ سال  با کمک جبهه عبری ، عربی و غربی موفق نشد این کشور مقاوم را شکست دهد.

وی افزود: انصارالله یمن مهم ترین گروه مقاومتی ، به یکی از موفق ترین گروه‌های نظامی منطقه مطرح و تبدیل شده که  یکی از اهداف آن ، نابودی استکبار بخصوص اسرائیل است.

امام جمعه موقت گناوه اظهارداشت:  عزت و ذلت هر دو هزینه دارد و هر موقع برپایه گقتمان مقاومت باشد پیروزی و ثمرات بسیار شیرینی دارد و هر جا دل به آمریکا بسته شد، نتیجه ای جز فرار و شکست نخواهد بود.

برچسب‌ها بوشهر تنگستان دشتستان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بندردیر ته لنجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر تنگستان دشتستان بوشهر تنگستان دشتستان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بندردیر ته لنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان

عزت‌الله ضرغامی در دیدار با وزیر توسعه اجتماعی عمان با تاکید بر ضرورت همکاری‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی بین دو کشور، گفت: متأسفانه گردشگری دریایی ایران و عمان در وضعیت خوبی قرار ندارد، درحالی‌که تقویت این حوزه به تحکیم روابط اجتماعی بین دو کشور منجر خواهد شد.

به‌ گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با «لیلا بنت احمد بن عواد النجار» ـ وزیر توسعه اجتماعی عمان ـ که یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه انجام شد، با اشاره به اهمیت تقویت روابط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بین دو کشور ایران و عمان، اظهار کرد: شما یک وزیر زن هستند، از اینکه یک خانم مسلمان مسئولیتی بزرگ دارد، برای جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است و من از این بابت بسیار خوشحال هستم.

ضرغامی ادامه داد: همکاری بین دانشگاهی بین ایران و عمان می‌تواند تقویت شود. با توجه به وجود دانشگاه الزهرا در عمان و نیز دانشگاهی به همین نام در ایران می‌توان راهکارهای تقویت همکاری‌های دانشگاهی را بررسی کرد؛ چرا که تبلیغات جهانی برخی از رسانه‌ها منفی است و این گونه وانمود می‌کنند که حجاب مانع کسب علم است، اما این اقدامات مدیریتی توسط خانم‌ها می‌تواند باعث شود تا این تبلیغات منفی خنثی شود.

او با اشاره به اهمیت حضور بانوان در دستگاه‌های مختلف به عنوان مشاور و مدیر، بیان کرد: بانوان ما در دستگاه‌های مختلف در سطوح مدیریتی مختلف حضور دارند. اینکه یک مشاور امور بانوان مسائل مرتبط با زنان را به طور ویژه ارتقا دهد، اهمیت دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سپس با اشاره به برخی فعالیت‌های گردشگری ایران، اظهار کرد: ما حدود ۳۰ حوزه گردشگری داریم که عمانی‌ها از گردشگری سلامت استقبال کردند و ۳۰ درصد گردشگران عمانی که به ایران سفر می‌کنند نیز گردشگران سلامت هستند.

او گفت: سیاست دولت آقای دکتر رئیسی بر این است که گردشگران ایرانی نیز به عمان سفر کنند و روابط گردشگری دو کشور تقویت شود. سیاست ایران این است که عمان را در حوزه گردشگری در اولویت قرار بدهیم.

ضرغامی همچنین به پیشینه تاریخی و تمدنی ایران اشاره کرد و افزود: ما با عمان اشتراکات زیادی داریم. تمایل داریم روابط بین ملت‌ها تقویت شود و شما به‌عنوان وزیر توسعه اجتماعی عمان می‌توانید نقش مهمی در تقویت و ارتباط این روابط اجتماعی ایفا کنید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مرز دریایی ایران و عمان، اظهار کرد: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم بین ایران و عمان در حوزه توسعه گردشگری است. با این حال متأسفانه گردشگری دریایی ایران و عمان در وضعیت خوبی قرار ندارد. اگر گردشگری دریایی تقویت شود به طور حتم باعث تحکیم و تقویت روابط اجتماعی بین دو کشور خواهد شد.

او در ادامه به اهمیت مشارکت دو کشور در حوزه مرمت آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم در پروژه‌های مرمتی در عمان مشارکت داشته باشیم.

ضرغامی ادامه داد: صنایع‌ دستی ایران جایگاه بالایی در سطح جهان دارد و در ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی فعال هستیم. در این باره نیز آماده همکاری با عمان هستیم و امید داریم مسئولان عمانی درباره حضور هنرمندان صنایع ‌دستی و برگزاری نمایشگاه‌ها همکاری کنند.

لیلا بنت احمد بن عواد النجار ـ وزیر توسعه اجتماعی عمان ـ نیز با ابراز خرسندی از توسعه گردشگری بین ایران و عمان، گفت: یک کنفرانس به‌زودی قرار است در حوزه تخصصی گردشگری با حضور وزیر گردشگری عمان برگزار شود و از شما نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت می‌کنیم.

او به حوزه صنایع دستی و اهمیت همکاری‌ها در این بخش اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد فعالان  صنایع دستی در عمان را بانوان تشکیل می‌دهند. در این باره آماده و علاقه‌مند به همکاری در حوزه صنایع ‌دستی هستیم. از این رو پیشنهاد می‌دهیم  نمایشگاه‌های مشترک برای فروش صنایع ‌دستی برپا کنیم.

وزیر توسعه اجتماعی عمان نیز به حضور بانوان در دستگاه‌های مختلف به عنوان مشاور اشاره کرد و افزود: در ایران دستگاه‌های مختلف از بانوان به عنوان مشاور استفاده می‌کنند و نیز مشاور امور خانواده و بانوان دارند و این بسیار کار ارزشمندی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰