Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@02:36:14 GMT

تزریق ژل هیالورونیک اسید برای آرتروز زانو

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۸۳۲۱

تزریق ژل هیالورونیک اسید برای آرتروز زانو

هنگامی که شما به آرتروز یا استئوآرتریت مبتلا می‌شود، لایه هیالورونیک اسید در مفصل مبتلا نازک می‌شود. تزریق‌های هیالورونیک اسید به زانو به میزان طبیعی این ماده افزوده می‌شود.

اما چه کسانی از تزریق‌های ژل هیالورونیک اسید سود می‌برند؟ این موضوع به طور دقیق معلوم نیست، اما پزشکان معمولا تزریق این ژل را برای افراد مبتلا به آرتروز زانو که علائمشان با داروهای مسکن یا درمان‌های غیردارویی مانند کمپرس گرم یا سرد پاسخ نمی‌دهند، انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تزریق‌های هیالورونیک همچنین اغلب برای افرادی به کار می‌رود که نمی‌توانند داروهای مسکنی مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن رامصرف کنند یا  نمی‌توانند جراحی جایگزین مفصل زانو با مفصل مصنوعی را انجام دهند یا آماده آن نیستند،

بررسی‌ها نشان می‌دهند که تزریق‌های هیالورونیک اسید ممکن است در برخی از افراد مبتلا به آرتروز بهتر از مسکن‌ها عمل کن. بررسی‌های دیگر هم نشان داده‌اند که این تزریق‌ها ممکن است به اندازه تزریق داروهای کورتونی به زانو موثر باشند.

به نظر می‌رسد که تزریق ژل هیالورونیک اسید در برخی از افراد بهتر از دیگران عمل می‌کند. همچنین ممکن است تزریق این ژل در افراد سالمندتر و مبتلا به آرتروز شدید کمتر موثر باشد.

برندهای گوناگونی از ژل هیالورونیک اسید در بازار وجود دارند و پزشکتان بسته به نوع ژل مورد استفاده از یک بار تزریق یا سه تا پنج بار تزریق با فواصل یک هفته‌ای استفاده کند.

همه انواع این ژل به یک شکل به کار می‌روند. پزشکتان ابتدا روی زانو را پاک و ضدعفونی می‌کند. اگر زانو متورم و حاوی مایع اضافی باشد، ممکن است پس از تزریق بیحسی موضعی با استفاده از یک سوزن مایع اضافی را خالی کند. بعد پزشک معمولا در حالی که همین سوزن در داخل زانو قرار دارد، هیالورونیک اسید را به درون مفصل زانو تزریق می‌کند.

پس از تزریق، برای یکی دو روز نباید فعالیت شدید تحمیل‌کننده وزن روی زانو انجام دهید. به جز این، باید بتوانید فعالیت‌های طبیعی‌تان را دوباره از سر بگیرید.

شایع‌ترین عارضه جانبی کوتاه‌مدت تزریق هیالورونیک اسید در جزئی در محل تزریق و تجمع اندک مایع مفصلی است. این عوارض در طول چند روز بهبود پیدا می‌کنند. در موارد نادری ممکن است تزریق به مفصل زانو باعث افزایش و شعله‌ور شدن التهاب در آن شود.

کد خبر 666129 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مجله نکته بهداشتی روز ژل هیالورونیک اسید هیالورونیک اسید تزریق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی مفید برای مشکلات معده

آفتاب‌‌نیوز :

از ریشه شیرین بیان در اکثر فارماکوپه‌ها به عنوان دارو یاد شده است. گلیسریزنیک اسید با توانایی مهار باکتری هلیکوپیلوری در درمان زخم معده، مشکلات مخاطی معده و کاهش اسید معده مؤثر است. شیرین بیان بر سیستم غدد درون ریز بدن نیز تأثیرگذار است و مصرف آن ممکن است مقدار تستوسترون خون را کاهش دهد. همچنین اثبات شده است که لیکوریک یا ریشه خشک شیرین بیان اثرات افزایش ترشح سرتونین و پروستاگلندین در معده را دارد و اثرات ضدتورم معده را از این طریق اعمال مینماید.

نتایج پژوهش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فلاوونوئید‌های موجود در این گیاه باعث نابودی هلیکوباکتری پیلوری می‌شود. باید بدانید که این باکتری عامل زخم معده است. می‌توان از شیرین بیان برای درمان آفت‌ها و زخم‌های دهانی نیز بهره برد.

از این گیاه در ترکیب شربت‌های ضد سرفه استفاده می‌شود. این گیاه برای دستگاه گوارش و همچنین تقویت دستگاه ایمنی بدن موثر عمل می‌کند؛ چون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد مورد نیاز بدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند
  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو