Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین شعار سال ۱۴۰۱ پرداخته و گفتند: مراکز دانش بنیان با محوریت دانشگاه ها و مراکز علمی باید نیازمحور عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین شعار سال 1401 پرداخته و اعلام کردند: مراکز دانش بنیان با محوریت دانشگاه ها و مراکز علمی باید نیازمحور عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اردبیل: مراکز دانش بنیان، نیازمحور عمل کنند/رئیس جمهور «بایدهای خودرویی» را عملیاتی کند

آیت الله سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت اینکه در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم اظهار داشت: ماه رمضان شعایر بسیار بزرگ دینی ماست و تعظیم شعائر از تقوای قلوب و جزو دستورات موکد خداوند در قرآن است یک وجه برای تعظیم این ماه ، رعایت حرمت و احترام این ماه است یک وجه برای تعظیم این است که قبل از ورود ماه فضای جشن و  خوشحالی از آمدن سفره پذیرایی بزرگ خداوند در شهرها حاکم شود و تداعی خوبی برای جوان ها و نوجوان ها درست گردد برای نوروز همه جا را آذین بندی می کنیم اما صد تاسف برای ماه مبارک رمضان که تکریم بزرگ خداوند برای انسان ها و ضیافت خانه بزرگ خداوند برای ماست و حقیقتی مثل قرآن در آن نازل شده جشن و آذین‌بندی نداریم.

مراسم استقبال از ماه رمضان در سال های گذشته در همین راستا طراحی شد امیدواریم این مسئله مهم به شهرداری واگذار نشود بلکه همه با ماه رمضان المبارک معامله کنند و قدوم آن را گرامی بدارند این ماه شعور دارد و در آخرت هم شفاعت دارد و هم خصومت رسول خدا فرمود:"انا بری ممن خصمه رمضان" یعنی من از کسی که ماه رمضان با او خصومت کند بیزارم ایشان در بیان وظایف مومنین در قبل از ماه رمضان اظهار داشت: یکی از وظایف مهم قبل از ماه رمضان توبه است تا انسان متطهراً به ضیافت وارد شود از این رو به دعای زیر قبل از ورود ماه رمضان خیلی تاکید شده است"اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ"(خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته ما را نیامرزیده اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان)

امام جمعه اردبیل با تاکید بر فضیلت روزه در سه روز آخر ماه شعبان تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف قبل از ماه رمضان اهتمام به روزه ماه شعبان مخصوصاً سه روز آخر است در آن صورت صواب روزه کل ماه شعبان به انسان داده می شود اسامة بن زید می گوید: از رسول خدا سوال کردم یا رسولَ اللهِ لم أرَک تصومُ من شهرٍ من الشُّهورِ ما تصومُ شعبانَ قال ذاک شهرٌ یغفَلُ النَّاسُ عنه بین رجبَ ورمضانَ وهو شهرٌ تُرفعُ فیه الأعمالُ إلى ربِّ العالمین وأُحِبُّ أن یُرفعَ عملی وأنا صائمٌ ( ای پیامبر خدا من می بینم که اهتمام خاصی به روزه ماه شعبان داری در حالیکه به روزه هیچ ماهی اینگونه حساس نیستی فرمود ماه شعبان ماهی است بین رجب و رمضان که مردم از عظمت آن  غافلند ، ماهی است که اعمال طول سال انسان در آن ماه به طرف رب العالمین عروج می کندو من دوست دارم عملم در حالی که روزه هستم بالا رود)

یکی دیگر از وظایف مهم قبل از ماه رمضان دادن صدقه است تا سم مال حرام از جان انسان زدوده شود و انسان متطهراً به ماه رمضان و به ضیافت الهی وارد شود صدقه در این ماه آن قدر مهم است که خداوند فرموده آن را پرورش می‌دهم سپس در زمانی بسیار حساس به شما بر می گردانم بنابراین هرکس رشوه گرفته حتما جبران کند هر کس خمس و زکات نداده حتما آن را تدارک  کند

مخصوصاًشان زکات بسیار خطرناک است من اطمینان می دهم  هر کشاورزی که زکات نداده روزه و نماز او فایده ندارد و قطعاً و او  روز قیامت "عامله ناصبه" محشور می شود یعنی عمل کرده ولی جز رنج و زحمت بهره ای از آن نگرفته است  

وی افزود: نفیس ترین سفارش در سال جدید این است که انسان عاقل تلاش کند پرونده اش سفید باشد دوملک موکل نتواند چیزی بنویسند با خدا معامله کند و بگوید خدایا من از خودم در این عالم حساب می کشم تو در آن عالم از من حساب نکش و مرا در زمره کسانی قرار بده که یَدخُلونَ الجَنّةَ بغَیرِ حِسابٍ  راه توفیق این است که هر کس در هر گناهی گرفتار شده از آن توبه نصوح کند اگر غیبت می کند توبه کند بی حساب فوروارد ‌نکند در بازار مرتکب غش نشود اگر  در خانه بداخلاق است حتما توبه کند اگر در اداره رشوه می‌خورد به خدا پناه ببرد اگر مایحتاج مردم را احتکار می‌کند خون گریه کند اگر در کمین اضظرار مردم است خاک بر سر خود بریزد اگر شراب می خورد توبه کند اگر بی عفتی می‌کند دامن خود را تکان بدهد  اگر بی‌حجاب یا بدحجاب است با آیات قرآن معامله کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شعارهای سال مقام معظم رهبری نقشه راه کشور ما،  منشور عمل مسوولین و نقطه تمرکز اهتمام ملت عزیز ماست اعلان شعار سال برای رساندن این مطلب است که در موضوعات مطروحه نباید به صورت عادی عمل کرد و دولت برای معماری اقتصادی کشور باید روی مقدمات این موضوعات برنامه‌ریزی کند آفت بزرگ شعارهای سال برخورد آماری و سمیناری با این شعارهاست نتیجه شعارهای اعلام شده بای در سفره مردم معلوم شود نه در آمار و سمینار در تولید واقعاً باید مانع زدایی و اعطای تسهیلات و آماده‌سازی مقدمات صورت بگیرد و هم حجم تولید باید بالا برود و هم حساب خاص روی اجناس استراتژیک اجناس ارز خور که استقلال اقتصادی را تهدید می‌کند باز شود پیشنهاد می کنم به عنوان قدم اول در لبیک به قسمت اول شعار سال دولت در اسرع وقت علت تعطیلی

کارخانجات تعطیل شده را بررسی نماید تیم اقتصادی دولت اگر به این موضوع وارد نشود قطعاً تعطیلی ها ادامه خواهد داشت در موضوع دانش بنیان در وهله اول باید مسوولین دقت کنند که با وجود دانشگاه‌ها چرا این مراکز را باز کردند؟ با وجود دانشگاه های عظیم صنعتی چرا پارک علم و فناوری را درست کردند؟ مگر دانشگاه علم و فن آوری ندارد؟این اقدام فلسفه مبارکی دارد که غالبا مورد غفلت قرار می گیرد  .

آیا باز کردن پارک علم و فناوری اهانت به دانشگاه های صنعتی نیست؟ در وهله دوم دولت و مخصوصاً تیم اقتصادی باید این مراکز را نیاز محور کند بلکه خود دانشگاه‌ها اگر می‌خواهند دانشگاه آرمانی شوند باید نیاز محور باشند یعنی دولت نیازهای خود را اعلام کند و از آنها کار بکشد نه اینکه دانشگاه با بودجه سنگین سراغ موضوعات فرعی یا تخیلی برود و رابطه دانشگاه و صنعت قطع شود کاربردی عمل کردن و سراغ زیر بنا رفتن امتیاز بزرگ برای مراکز آموزشی اعم از دانشگاه و آموزش و پرورش است در ژاپن سه سال اول دبستان درس نیست بلکه مهارت اجتماعی را آموزش می‌دهند یاد می دهند که  به بزرگان باید احترام کرد قانون قداست دارد باید  به قانون احترام کرد محیط زیست قداست دارد باید به محیط زیست احترام کرد یاد  می دهند که دزدی و دروغ  ملت و کشور را ویران می‌کند و ... همه ما چشم دوخته ایم که آیا دولت آقای رئیسی در برابر شعار سال مثل دولت‌های قبل عمل خواهد کرد یا با متدهای جدید نوآوری‌های بزرگی خواهد داشت و در هر حال جوجه در  آخر پاییز شمرده می شود.!

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به اینکه بیان کلمه "باید" مسئولیت اولیه را متوجه شخص گوینده می نماید افزود: مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی توجه کنند که هر وقت از کلمه باید استفاده می کنند این کلمه قبل از همه بر دوش آنها تعهد ایجاد می‌کند آقای رئیس‌جمهور اخیراً در سه موضوع از کلمه باید استفاده کردند ما مایلیم قدرت آقای رئیس جمهور را در این سه "باید" تست کنیم اگر این سه مطلب را به مرحله اجرا برسانند تردیدی در اعمال حاکمیت در دوره ایشان نخواهد بود اول اینکه در تولید خودرو زمینه رقابت باید فراهم شود دوم اینکه انبار خودروسازان که مملو از خودروهای ساخته شده است باید برای فروش عرضه شود و سوم اینکه در واردات نهاده‌های دامی باید انحصار شکسته شود.

 

امام جمعه بیله سوار: امنیت جان مردم به ویژه در حوزه راه،خط قرمز نظام است/ تحقق شعار سال،مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار با اشاره به بیانات  مقام معظم رهبری و شعار سال جدید بیانات معظم له را فصل الخطاب مسئولان در توجه و اهمیت به مردم در حوزه اشتغال و اقتصاد دانسته خواستار جدی پیگیری فرامین معظم له برای دولت و مسئولین محلی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن در سال‌های اخیر در حوزه اقتصاد و  مقام معظم رهبری این جنگ را با شعارهای سال از ۱۳۹۰ تا کنون توانسته اند خنثی و مدیریت کنند.

امام جمعه بیله سوار شهرستان مرزی بیله سوار را به عنوان قلب تپنده استان در زمره شعار سال مقام معظم رهبری دانست و از مسئولان خواست؛ با توجه به ظرفیت منطقه این خواسته رهبر انقلاب که خواسته عموم مردم است را در سریع‌ترین زمان ممکن محقق سازند.

حجت الاسلام عزیزی با تبریک سال نو سال ۱۴۰۱ را سال پربرکت برای شهرستان دانست و از توجه و محبت استاندار و معاونت محترم سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به شهرستان در راستای حل مشکلات منطقه تشکر و قدردانی کرد.

خطیب جمعه بیله سوار با اشاره به بارش‌های رحمت الهی و مشکلات به وجود آمده از زحمات فرماندار، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، پلیس راه و مدیریت بحران منطقه تقدیر و از مسئولان استانی به ویژه ستاد بحران خواستار برون رفت و حل مشکل مردم در مواقع ضروری و بحرانی به لحاظ تردد شد.

حجت الاسلام عزیزی امنیت جان مردم به ویژه در حوزه راه را خط قرمز نظام دانست و خواستار حل این مشکل در حوزه شمال استان به خصوص در شهرستان مرزی بیله سوار که مرکز تردد ماشین‌های ترانزیتی و بین المللی است، شد.

 

امام جمعه شهرستان نیر: دانشجویان علم را در میدان عمل و تولید یاد بگیرند/ دهه تکریم مساجد، دهه آماده باش مومنین است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر  در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین شعار سال پرداخت و با بیان اینکه تولید دانش بنیان بیش از هر چیز، یک فرهنگ است، تصریح کرد: در تولید دانش بنیان طرح ها برای خودمان بوده و توسعه شبکه‌ها نیز برای ملت خودمان است، محصول را خودمان در شرکت‌های بزرگ و کارخانه ها خودمان تولید و برای مردم عرضه می کنیم که این باعث ارتقای تولید، اشتغال آفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم بصورت توامان می شود.   امام جمعه شهرستان نیر یکی از نشانه‌های اهل تقوا را صداقت عنوان کرد و گفت: حضرت علی علیه السلام می فرمایند؛ شخص صادق در مسیر نجات و بزرگواری است و شخص کاذب در لبه پرتگاه و هلاکت و پستی قرار گرفته است.   وی افزود: اگر علامه دهر هم باشی ولی صداقت نداشته باشی مردم تو را نمی‌خواهند هر چند به ظاهر احترام بگذارند اما اگر کارگر بی سواد باشی ولی صداقت داشته باشید مردم احترام خواهند گذاشت.   حجت الاسلام نعمتی گفت: مسئولان کسانیکه هستند که متولی امور مردم هستند بنابراین باید با مردم صادق باشند چرا که مردم می فهمند و اهل بصیرت هستند.   وی تصریح کرد: ریشه تمام گرفتاریهای بشر دروغگویی و منافق صفتی است.   بزرگترین راه مبارزه با استکبار در برهه فعلی، کار و تولید است   امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شعار سال پرداخت و گفت: شعار سال۱۴۰۱ مقام معظم رهبری باز هم در حوزه اقتصادی و اشتغال و بهبود وضعیت معیشت بود.   وی به اهمیت مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت: بزرگترین راه مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی کار و تولید است.   این مبلغ اسلامی با بیان اینکه مجاهدت برای اصلاح امور کشور بزرگ ترین و جدی ترین مبارزه با آمریکا است، گفت: گشایش اقتصادی و بهبود وضعیت و معیشت مردم برای رفع معضلات کنونی و از بین بردن رکود، تورم، گرانی و رفع بیکاری، مجاهدت تمام مسئولان به خصوص مسئولان اجرایی مستلزم پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی است.   محور نجات اقتصاد کشور، تقویت تولید داخلی است   امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه محور نجات اقتصاد کشور، تقویت تولید داخلی است، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی علاوه بر ایجاد فشار بر زندگی مردم، افزایش تورم و بیکاری باعث نا امیدی مردم از کارآمدی انقلاب و نظام و زمینه‌ساز تقویت دشمنی‌ها و پیشرفت طرح‌ها و برنامه‌های دشمن می شود.   وی ادامه داد: دشمنان با تصویر سازی غلط از وضعیت کشور و ناکارآمد نشان دادن مسئولان اجرایی کشور، درصدد هستند مردم را از وضعیت اقتصادی، معیشتی و مدیریتی مایوس کرده و به مبارزه نرم و با ایران بپردازند.   حجت الاسلام نعمتی گفت: وقتی تولید خوابید، جوان بیکار می شود، اشتغال کاهش یافته و رکود حاکم می‌شود که در نهایت معیشت مردم دچار مشکل خواهد شد.   وی با بیان اینکه رفع مشکلات تولید و اشتغال آفرینی با مذاکره و ارتباط با آمریکا و اروپا حل شدنی نیست، گفت: باید خودمان مشکلات تولید و اشتغال را در داخل و با استفاده از توان  و طرفیت های داخلی حل کنیم.    امام جمعه شهرستان نیر گفت: مسئولان اجرایی کشور نباید رشد اقتصادی کشور را تحت تاثیر درآمدهای نفتی قرار دهند.   وی به مشکلات اقتصادی دهه ۹۰ اشاره کرد و گفت: دهه ۹۰ ، بدترین دوره اقتصادی کشور بود که هشدارهای مقام معظم رهبری به مسئولان جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و افزایش تولید داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی با اعتماد کردن به جوانان متعهد و متخصص به خصوص علوم دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان را در پی داشت.   تولید دانش بنیان بیش از هر چیز، یک فرهنگ است   حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه تولید دانش بنیان بیش از هر چیز، یک فرهنگ است، تصریح کرد: در تولید دانش بنیان طرح ها برای خودمان بوده و توسعه شبکه‌ها نیز برای ملت خودمان است، محصول را خودمان در شرکت‌های بزرگ و کارخانه ها خودمان تولید و برای مردم عرضه می کنیم که این باعث ارتقای تولید، اشتغال آفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم بصورت توامان می شود.   وی به صنعت خودروسازی کشور نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه از سالهای گذشته کارخانه خودروسازی داریم ولی صنعت تولید خودرو نداریم و  این فرصت است که خودمان طراحی و تولید بومی بکنیم.   امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به وضعیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: امسال باید شرکت های دانش بنیان با حمایت مسئولان در همه عرصه ها فعال شده و برای خدمت رسانی به توسعه کشور و تعالی اقتصاد دانش بنیاد وارد میدان تولید و بهره وری بالا شوند.   وی به حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی خیلی ضعیف هستند.   رئیس شورای فرهنگ عمومی شرستان نیر با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی یک درصد شرکت های دانش بنیاد موجود هم نیست، گفت: در تولید بذر با مشکل مواجه هستیم در حالی که با بومی سازی می توانیم در حوزه مستقل شویم.   خام فروشی محصولات، بزرگترین ضعف کشور در حوزه اقتصاد است   وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود، گفت: متاسفانه از تجارت بالای ۹ میلیارد دلاری زعفران دنیا، سهم ایران تنها ۵۰۰ میلیون دلار است که لازم است شرکت های دانش بنیان در این حوزه نیز وارد میدان شوند.   حجت الاسلام نعمتی تولید دارو از زعفران را یادآور شد و گفت: شرکت های دانش بنیان در سطح جهان از زعفران ۳۵ قلم دارو تولید میکنند ولی ما خام‌فروشی می‌کنیم و این بزرگترین ضعف برای مهمترین تولید کننده زعفران در جهان است.    وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های نفت، نیرو، جهاد کشاورزی باید در توسعه حوزه دانش بنیان، برنامه‌های خود را به صورت میدانی عنوان و بصورت تقویمی عملیاتی کنند، گفت: با توجه به تصویب قانون جدید تولید در مجلس، در تمام حوزه های دانش بنیان باید شاهد رشد جداقل ۳۰ درصدی در سال باشیم.   امام جمعه شهرستان نیر به لزوم رها سازی اقتصاد کشور از سلطه درآمد نفتی پرداخت و گفت: مسئولان ما باید اقتصادی ایران را از تسلط درآمد های نفتی رها کنند.   وی با بیان اینکه فرهنگ نفتی اقتصاد، باعث ایجاد دولت چاق و بروکراسی طویل اداری به خصوص در اخذ مجوزها برای تولید و قوانین متناقض و محیط های کسب و کار نامناسب برای کارآفرینی شده است، گفت: تحریم به ما یاد داد که بدون نفت می توان کشور را مدیریت کرد.   حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: برای رهایی از اقتصاد نفت محور نیازمند توجه به تولید دانش بنیان هستیم.   وی وظیفه نهادهای نظارتی در اینخصوص را یادآور شد و گفت: مهمترین وظیفه سه قوه و مسئولان امر نظارت بر وزارتخانه های مهم علوم، تحقیقات و آموزش و پرورش است.   امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش متولی عرصه علوم دانش بنیان هستند، گفت: آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین، علاوه بر تعلیم و تعلم و آموزش به حوزه کسب و کار و تولید علوم دانش بنیان نیز اهمیت دهد.   دانشجویان علم را باید در میدان عمل و تولید یاد بگیرند   وی با بیان اینکه وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش باید برنامه های خود را در جذب و حمایت از افراد خلاق و مبتکر ارائه دهند، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، پارک‌های علم و فناوری، کارخانجات نوآور، مراکز نوآوری شرکتهای خلاق، شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های خطرپذیر نیز به حوزه کارآفرینی اقتصاد کشور اضافه شده است.   حجت الاسلام نعمتی متکر شد، متاسفانه آموزش و پرورش و وزارت علوم هنوز در تربیت دانشجویان و دانش آموزان نخبه به حفظیات و آمار بسنده کرده اند در حالیکه دانش آموزان و دانشجویان علم را باید در میدان عمل و تولید یاد بگیرند و الا در خسارت هستیم.   دهه آینده، دهه رونق تولید و رفع مشکلات مزمن اقتصادی  است   وی ریل گذاری دولت سیزدهم مبنی بر رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها با تکیه بر ظرفیت‌های ملی و سرمایه‌های انسانی داخلی را یادآور شد و گفت: دهه آینده، دهه رونق تولید و رفع مشکلات مزمن اقتصادی و معیشتی مردم خواهد بود.   امام جمعه شهرستان نیر در بخش پایانی سخنان خود به دهه آخر شعبان المعظم اشاره کرد و گفت: این دهه، دهه تکریم و تعظیم مساجد جهت آماده سازی مومنین برای ماه مبارک رمضان است.   وی افزود: طبق سند ارزشمند گام، ایران اسلامی وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی با محوریت مساجد شده است و مساجد مراکزی هستند که آبادانی و رونق آنها به منزله آبادانی جامعه و تعالی حکومت دینی است.   دهه تکریم و غبار روبی مساجد، دهه آماده باش مومنین است   حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مساجد توانایی مهار آسیب‌های اجتماعی را دارند، گفت: همانطور که در کمک مومنانه، مسجدی ها بیشترین کمک را کردند و یا در حل اختلاف خانوادگی و طایفه ای و مصالحه نقشه نمازگزاران با اهمیت است، گفت: در موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مساجد و یا نمازگزاران همیشه پیشتاز بودند.   وی از متولیان فرهنگی و مدیران اجرایی به خصوص اعضای شورای تامین امنیت خواست: با حمایت و نظارت خود بر مساجد شهری و روستایی از این مراکز دینی . فرهنگی پشتیبانی کنند چراکه این امر ولایت است.   امام جمعه شهرستان نیر به غبارروبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: دهه تکریم و غبار روبی مساجد، دهه آماده باش مومنین است.

 

امام جمعه پارس آباد: مسئولان،ولایت مداری را در عمل ثابت کنند/ لزوم تشکیل کارگروه کشاورزان و دامپروران برای تولیدات دانش بنیان

حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد ضمن تبریک سال جدید ۱۴۰۱ به نمازگزاران این شهرستان از مسئولین این شهرستان با توجه به شعار سال جدید از سوی رهبر انقلاب خواستار عملی سازی این رهنمودها شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی پارس آباد مغان از مسئولین استانی و شهرستانی  درخواست کرد ولایت مداری را در عمل ثابت کنند.

باقری بنابی در ادامه گفت: با توجه به‌ اینکه این شهرستان از موقعیت کشاورزی و دامپروری در سطح کشور حائز اهمیت بوده و تولیدات زیادی صادر می شود وجود یک کارگروه متشکل از از نمایندگان کشاورزان ودامپروران بسیار  مهم است و به دنبال آن آسیب شناسی های منطقه بررسی شده و دانش بنیان درایند .

امام‌جمعه شهرستان پارس آباد در ادامه گلایه های   در خصوص ترمیم جاده های روستای فیروزآباد پارس آباد  وشهر اسلام آباد نمود وگلایه ها وناراحتی های این شهروندان را ابراز واز مسئولین شهرستان در جهت ترمیم راه درخواست همت نمود.

وی گفت علارغم تذکرات به مسئولین استانی وشهرستانی از عملکرد ضعیف مسئولین  از باب اصلاح و مهیاسازی جاده های مغان گلایه وانتقاد کرد.

وی با توجه به فرارسیدن ماه رمضان ، ماه میهمانی خدا از اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در جهت بازگشایی و برپایی نماز وعادت بخصوص در ماه مبارک رمضان و ایجاد تعامل مابین هیئت امنای مساجد درخواست تعامل تنگاتنگ با این عزیزان البته با رعایت موازین پروتکل های بهداشتی را کرد.

امام جمعه این شهرستان در پایان ضمن تشکر از خیرین نیکوکار ودست اندرکاران اهدای نان وخوراکی به مناطق روستاهای شهرستان گرمی از همه این خادمان سلحشور نهایت تشکر وقدردانی را نمود‌.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان امام جمعه شهرستان نیر حجت الاسلام نعمتی تبیین شعار سال تولید دانش بنیان قبل از ماه رمضان مقام معظم رهبری ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت آموزش و پرورش جمعه بیله سوار بهبود وضعیت دانش بنیان اقتصادی کشور اقتصاد کشور جمعه اردبیل معیشت مردم دانشگاه ها رئیس جمهور ماه شعبان پارس آباد نماز جمعه دهه تکریم سال جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده

به گزارش صدای ایران از ایرنا، « سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) با بیان اینکه این نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران است و فضای رقابتی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران یک کنش جمعی برای رفاه اجتماعی و جهانی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی محسوب می‌شود، امیدواریم این نمایشگاه موجب همگرایی، هماهنگی و مشارکت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و بازرگانان و موجب رشد اقتصادی کشور و منطقه و جهان شود.

ایران تحریم ناپذیر است

وی افزود: این نمایشگاه نشان دهنده آن است که ایران تحریم ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور با اراده پولادین مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید؛ طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران به نتیجه نرسیده و بعد از این هم هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با ذخایر مادی و معنوی و نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی را داشته باشد و به جهان عرضه کند.

تحریم نوعی جنگ است

رئیس جمهور بیان کرد: خداوند همه امکانات را به صورت عادلانه در اختیار بشر قرار داده و می‌توان با فکر و اندیشه، همکاری و همگرایی و هم‌اندیشی، نیاز‌ها را مرتفع کرد و او را به نقطه کمال و رفاه رساند، اما متاسفانه جریان تحریم‌ها نماد‌های ظلم به دولت‌ها و ملت‌هاست، نه فقط ظلم به یک ملت بلکه ظلم به تمام ملت‌هاست.

رئیس جمهور گفت: جریان تحریم‌ها نماد‌های ظلم به دولت‌ها و ملت‌هاست.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: اگر با ایجاد تنگنا ملتی را از رسیدن به هدف و دستیابی به امکانات محروم کرد، این ظلم به یک اقلیم نیست بلکه به همه ملت‌ها و اقلیم‌هاست.

رئیس جمهور تحریم را نوعی جنگ دانست و گفت:، اما نه جنگ نظامی، جنگی که با این ابزار ملتی را از آنچه می‎تواند به آن دست یابد، محروم کند. در جنگ اراده‌ها ملت ایران اراده کرد که با توکل بر خدا و با ابتنا به داشته‌ها و توانایی‌های ملی تحریم‌ها را پشت سر بگذارد به نحوی که نه ما بلکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کند فشار‌های حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند

وی بیان کرد: غرب تلاش می‌کند که ما و منطقه به فناوری‌های نوین دست پیدا نکنیم و اگر به این فناوری دست یافتیم، نقطه اصلی در دست خودشان باشد که بتوانند به سلطه‌گری ادامه دهند، اما به لطف خداوند متعال و به برکت نیرو‌های جوان و دانشمند ما بسیاری از دانش‌ها در کشور ما بومی شده است. امکان اینکه بتوانند دانش بومی را از کشور ما حتی با ترور دانشمندان، از کشور خارج کنند امکانپذیر نیست.




رئیس جمهور تاکید کرد: تصور نکنند اگر چند دانشمند و متخصص را تحت فشار قرار دهند می‌توانند ما را از نوآوری و دستیابی به فناوری نوین بازدارند هرگز این طور نخواهد شد. آنجا که دشمن بیشترین فشار را برای عدم دستیابی ما به دانش اعمال می‌کند ما بیشترین موفقیت را کسب کرده‌ایم به عنوان مثال در صنایع هسته‌ای و نظامی فشار آوردند که ما به فناوری نوین دست پیدا نکنیم، اما بیشترین موفقیت ما در صنایع نظامی و هسته‌ای اتفاق افتاده است.

قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست

آیت الله رئیسی در ادامه قدرت نظامی را بسیار مهم دانست و گفت: توانایی به همراه دارد، اما قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. آنچه می‌تواند کشوری را در کنار تولید قدرت نظامی، قدرتمند کند قدرت تولید و اقتصاد و توانایی برای صادرات است. به تولیدکنندگان تاکید می‌کنم که امروز شما در جایگاه تولید قدرت قرار دارید و صادرکنندگان ما نیز با صادرات برتر خود برای کشور تولید قدرت می‌کنند.

رونمایی از توانمندی ها، ارتباط دولت‌ها و ملت‌ها و مردم با یکدیگر را رقم می‌زند

وی این نمایشگاه را موجب امیدآفرینی برای ملت ما و مردم منطقه برشمرد و عنوان کرد: این امید ایجاد می‌شود که ما حتما توانایی انجام کار‌های بزرگ را داریم. من در پایان به این نکته اشاره می‌کنم که ایران اسلامی با توجه به جایگاهی که در آن واقع شده، خط ترانزیتی است؛ ما دریای خزر در شمال و خلیج فارس و دریای عمان را در جنوب داریم و به اقیانوس هند متصلیم؛ خط ترانزیتی به صرفه، مطمئن و با زمان عبور بسیار محدود می‌تواند زمینه‌ای برای حمل و نقل و جابجایی کالا باشد.

رئیس جمهور کارفرمایان، تولیدکنندگان، مهندسان و کارگران را افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله باتحریم‌های آمریکا و دیگر دشمنان ایران و انقلاب اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: این افسران و سربازان خط مقدم جبهه مقابله با تحریم‌ها توانسته‌اند در عرصه تولید، اقتصاد و فناوری به گونه‌ای عمل کنند که امروز به جرأت می‌توان ایران را کشوری فناور و پیشرفته نامید.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه برای رونق فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از خام‌فروشی به ایجاد زنجیره کامل تولید نیاز داریم، گفت: ایجاد زنجیره کامل تولید، علاوه بر ایجاد اشتغال، و ارزش افزوده بالاتر می‌تواند به خود تولید نیز رونق و تنوع بیشتر ببخشد و امکانات و ظرفیت‌های محقق کردن این هدف از مواد اولیه مورد نیاز تا دانش و علم و نیروی انسانی متخصص و کارآمد کاملا در کشور وجود دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود تولیدات متنوع و دستاورد‌ها و توانمندی‌های متعددی ارائه شده است، این محصولات را بخشی از توانایی‌های امروز جمهوری اسلامی ایران دانست و از همه کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند خواست که موضوع مذاکره، تنظیم و انعقاد قرارداد و دیگر اقدامات لازم برای تجارت و تولید را با جدیت پیگیری کنند تا در زمان برگزاری نمایشگاه هفتم توانمندی‌های صادراتی ایران، ببینیم که گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است.





رئیس جمهور همچنین بر ضرورت نگاه ویژه نسبت به تجارت با ارز‌های ملی تاکید کرد و گفت: امروز در مجامع و پیمان‌های اقتصادی بزرگ نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا موضوع تجارت با ارز‌های ملی از سوی سران کشور‌های عضو مطرح است که تحقق آن باید با جدیت پیگیری شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اهمیت نقش دفاتر بازرگانی در معرفی ظرفیت‌های کشور به بازرگانان و فعالین اقتصادی ضمن تقدیر از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و امور خارجه برای افزایش این دفاتر در ۶۰ نقطه از دنیا افزود: از جمله مشکلات ما در جهت توسعه مبادلات اقتصادی آشنا نبودن بازرگانان و فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و از طرفی عدم آشنایی بازرگانان و فعالان اقتصادی ما با ظرفیت‌های دیگر کشورهاست که در این زمینه ایجاد دفاتر بازرگانی در راستای آشنایی بین این دو بخش می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس جمهور در ادامه ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست در هم‌افزایی بین کشور‌ها و همچنین بازرگانان و فعالان اقتصادی برای رشد تولید و اقتصاد ایران و کشور‌های منطقه راهگشا باشد.

به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و توسط شرکت توسعه صنعت نمایشگاه و رویداد برگزار می‌شود.

این نمایشگاه قرار است در حوزه توسعه صادرات غیرنفتی و رونق تجارت خارجی و استفاده از توانمندی و ظرفیت بالای نمایشگاهی کشورمان، تحت عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ برگزار شود.

تاکنون حضور ۱۷۳ شرکت داخلی در این نمایشگاه قطعی شده و قرار است این شرکت‌ها از شنبه تا چهارشنبه به مدت چهار روز از ساعت ۸ تا ۱۵ فعال باشند.

این شرکت‌ها در ۷۰ هزار متر مربع فضای سرپوشیده و فضای باز در سالن‌های ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۸، ۲۵، ۳۱، ۳۵، ۳۸، A ۳۸، B ۳۸، ۴۰، ۴۱ و ۴۴ حضور خواهند داشت و محصولاتی در حوزه پتروشیمی، صنعت، صنایع غذایی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و گردشگری را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند