Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بندرعباس گفت: نام‌گذاری سال دغدغه همه مسئولان برای گره گشایی از مشکلات باشد و نباید به نام گذاری سال به عنوان مجلس ختم نگاه کنیم بلکه وظیفه ما است که این نام‌گذاری‌ها را همچون یک رود در جامعه به حرکت در بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به نام‌گذاری‌های مستمر سال با موضوعات اقتصادی، هدف از این نام‌گذاری‌ها را فرهنگ‌سازی برشمرد و اظهار کرد: نخبگان وظیفه دارند تا در این زمینه در جامعه گفتمان سازی کنند و این موضوعات را به ادبیات رایج جامعه تبدیل کنند و جریان عمومی و فراگیر برای آن ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجلس و دولت وظیفه دارند تا بستری برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: نباید به نام گذاری سال به عنوان مجلس ختم نگاه کنیم بلکه وظیفه ما است که این نام‌گذاری‌ها را همچون یک رود در جامعه به حرکت در بیاوریم.

امام جمعه بندرعباس در ادامه با تأکید بر اینکه در تریبون نماز جمعه حتماً به مسأله دانش‌بنیان‌ها بیشتر خواهم پرداخت، گفت: این نام گذاری سال پای ثابت خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود و آن را پیگیری مستمر خواهیم کرد.

حجت الاسلام عبادی‌زاده به هفته مساجد اشاره و نقش این کانون را برای ایجاد انقلاب بسیار با ارزش دانست و تصریح کرد: در ادامه انقلاب بخصوص در گام دوم انقلاب اسلامی باید نقش مساجد را مشخص و آن را تبیین کنیم و بدانیم که نظام اسلامی به مساجد بدهکار است و جامعه اسلامی و مومنانی که زیر سایه مسجد رشد کرده‌اند به مسجد بدهکارند.

وی خواستار شکل‌گیری کرسی‌های معرفتی در مساجد شد و گفت: شبکه سازی در این زمینه و اتصال حلقه‌های معرفتی میان مساجد و جریان انقلابی به بازنگری در نقش خودمان در قبال مساجد نیاز دارد و آنهایی که سن و سال بیشتری دارند باید دست جوان‌ها و کودکان را گرفته و به مسجد بیاورند و این ارتباط میان نسلی را ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی در مساجد، امام جماعت مساجد و هیأت امناهای مساجد خواست تا نقش فعالانه‌تری ایفا کرده و کار را محدود به ۴ رکعت نمازخواندن و بستن درب مسجد خلاصه نکنند.

کد خبر 563851

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس شهر امام جمعه بندرعباس خطبه نماز جمعه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نام گذاری سال نام گذاری نام گذاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری