Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:07:21 GMT

وزیر نیرو: انتقال آب از تهلاب به زاهدان عملیاتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۸۸۰۶

وزیر نیرو: انتقال آب از تهلاب به زاهدان عملیاتی می‌شود

به گزارش ایرنا علی اکبر محرابیان در ادامه سفر خود به  سیستان و بلوچستان و در جریان بازدید از وضعیت چاه‌نیمه‌ها، اظهارداشت: طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به منظور تأمین آب نقاط مختلف این استان در دستور کار قرار دارد.

​وی افزود: پروژه انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان از جمله این طرح‌هاست که اجرای آن در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو گفت: اجرای این طرح بخش عمده مشکلات آب آشامیدنی و صنعت استان سیستان و بلوچستان را رفع خواهد کرد.
وی با اشاره به وضعیت آب چاه‌نیمه‌ها و لزوم بررسی طرح‌های مختلف برای جلوگیری از تبخیر این منبع آبی استراتژیک، تصریح کرد: با توجه به اینکه چاه نیمه چهارم دارای سطح وسیع‌تر و عمق کمتری نسبت به چاه نیمه‌های یک، ۲و سه است و برداشت آبی از آن در حال حاضر صورت نمی‌گیرد، در شرایط پیش‌رو بهترین کار ممکن استفاده بهینه از این آب است. 

محرابیان افزود: به همین منظور پروژه انتقال آب به چاه نیمه‌های یک و سه که محل برداشت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای سیستان است در دست اجرا قرار دارد تا استفاده بهینه از آب موجود در چاه نیمه‌ها صورت پذیرد.
وی مهمترین موضوع را، پیگیری حق مسلم مردم از رودخانه هیرمند عنوان کرد و اظهارداشت: به جد پیگیر تحقق حق‌آبه هستیم.
وزیر نیرو  گفت: تأمین اعتبار اجرای خط انتقال آب از تهلاب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان وزیر نیرو زاهدان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزیر نیرو زاهدان سیستان و بلوچستان وزیر نیرو زاهدان آبرسانی سیستان و بلوچستان چاه نیمه ها انتقال آب وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد

  روابط‌عمومی استانداری، محمد علی نیک بخت ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران که برای روز چهارم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، از غرفه استانداری سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

نیکبخت با حضور در غرفه استان سیستان و بلوچستان مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه، از توانمندی های این استان بازدید کرد و  در جریان اطلاعات مریوط به محصولات ارائه شده قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری است در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز بکار نموده و این رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

   

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان