Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:27:30 GMT

انتقال آب از تهلاب به زاهدان امسال عملیاتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۸۹۳۵

انتقال آب از تهلاب به زاهدان امسال عملیاتی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر محرابیان در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان و در جریان بازدید از وضعیت چاه‌نیمه‌ها، اظهار داشت: طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت به منظور تأمین آب نقاط مختلف این استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پروژه انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان از جمله این طرح‌هاست که اجرای آن در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون به تصویب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو گفت: اجرای این طرح بخش عمده مشکلات آب آشامیدنی و صنعت استان سیستان و بلوچستان را رفع خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت آب چاه‌نیمه‌ها و لزوم بررسی طرح‌های مختلف برای جلوگیری از تبخیر این منبع آبی استراتژیک، تصریح کرد: با توجه به اینکه چاه نیمه چهارم دارای سطح وسیع‌تر و عمق کمتری نسبت به چاه نیمه‌های یک، ۲و سه است و برداشت آبی از آن در حال حاضر صورت نمی‌گیرد، در شرایط پیش‌رو بهترین کار ممکن استفاده بهینه از این آب است.

محرابیان افزود: به همین منظور پروژه انتقال آب به چاه نیمه‌های یک و سه که محل برداشت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای سیستان است در دست اجرا قرار دارد تا استفاده بهینه از آب موجود در چاه نیمه‌ها صورت پذیرد.

وی مهمترین موضوع را، پیگیری حق مسلم مردم از رودخانه هیرمند عنوان کرد و اظهار داشت: به جد پیگیر تحقق حق‌آبه هستیم.

وزیر نیرو گفت: تأمین اعتبار اجرای خط انتقال آب از تهلاب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

کد خبر 5453563

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان علی اکبر محرابیان وزارت نیرو آبرسانی زاهدان بوشهر مسافران نوروزی نوروز گردشگری ویروس کرونا نوروز 1401 سفرهای نوروزی کرمانشاه بارش برف اردوهای راهیان نور آمار کرونا سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه انتقال آب چاه نیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان