Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از برج پژوهشی محمد رسول الله (ص)، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در راستای شعار امسال، برنامه‌های مختلف و متنوعی پیش بینی و طراحی شده است.

یونس پناهی با بیان این که رسیدن به شعار امسال که بسیار سرنوشت ساز است، ابراز امیدواری کرد: با ارتقا و افزایش شرکت‌های دانش بنیان در خصوص رفع نیاز‌های کشور در حوزه سلامت مانند دارو، فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، گام‌های بزرگی برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: باید تحقیقات و پژوهش‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارتقا یابد و برای رسیدن به این هدف مهم، سه اصل اعتماد به قشر جوان و پژوهشگر، انتخاب طرح‌های تحقیقاتی براساس استناد‌های علمی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پایه و مهندسی و رفع موانع تولید و نیز ایجاد ظرفیت جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در تحقیقات و فن آوری در دستور کار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار بگیرد.

پناهی گفت: باید درصد قابل توجهی از تحقیقات کشور را از درون شرکت‌های دانش بنیان پیش برد، زیرا دانشگاه‌ها علاوه بر دانش و نخبگان توانمند از زیرساخت‌های مطلوبی برای انجام مطالعات و طرح‌های تحقیقاتی که نیاز مردم را در حوزه سلامت مرتفع می‌سازد، بهره‌مند هستند.

به گفته او، دانشگاه علوم پزشکی شیراز شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی توانمند بزرگی دارد که در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی بازساختی، سل تراپی و ژن تراپی فعالیت دارند، همچنین این شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی طرح‌های متنوعی دارند که در راستای نیاز حوزه سلامت کشور است و در اولویت فعالیت‌ها قرار می‌گیرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، علوم پایه و مهندسی، برای رسیدن به محصولات دانش بنیان باید در کنار هم قرار بگیرند و از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند.

پناهی، حمایت ویژه خود را از تکمیل طرح‌های تحقیقات در زمینه تجهیزات پزشکی و توانبخشی و محصولات و فرآورده‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه دارو و مکمل، سرطان و دارو‌های نوترکیب در حال انجام و پیگیری است، اعلام کرد.

او گفت: امیدواریم که این طرح‌ها در ۶ ماه نخست امسال به عرصه مصرف برسد، همچنین تکمیل اتاق تمیز و گرفتن مجوز‌های فراورد‌های دارویی و تجهیزات پزشکی نیز مورد تاکید قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشاورعالی رییس دانشگاه و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از بخش‌های مختلف برج پژوهشی محمدرسول الله (ص) مانند آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات پیوند و ترمیم اعضا، مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون وزارت بهداشت برج پژوهشی شیراز تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم دانش بنیان علوم پزشکی دانشگاه ها شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان