Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:03:52 GMT

بازگشت دوباره رنگ قرمز کرونایی به مازندران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۹۵۶۵

بازگشت دوباره رنگ قرمز کرونایی به مازندران

به گزارش ایرنا، براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان رامسر که جمعه گذشته در تاریخ ۲۷ اسفندماه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده بود، باردیگر به رنگ قرمز کرونایی در آمد تا چراغ قرمز کرونا در اولین هفته پس از گذشت تعطیلات نوروزی مجددا روشن شود.

بر اساس این ارزیابی شهرستان کلاردشت که پیش تر به همراه شهرستان رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت با بهبود شرایط کرونایی به رنگ زرد درآمد و درحال حاضر هیچ یک از شهرستان های مازندران در وضعیت نارنجی به سر نمی برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بنابر اعلام وزارت بهداشت شهرستان های گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندرود، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، بابل، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، نور، عباس آباد، کلاردشت، چالوس و تنکابن در وضعیت زرد کرونایی به معنای خطر متوسط واقع شدند.

 همچنین طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت از وضعیت کرونایی مازندران رنگ آبی که در تاریخ  ۱۲ بهمن ماه سال گذشته از با زرد شدن میاندرود به عنوان آخرین شهر باقیمانده استان در وضعیت کم خطر از استان خارج شده بود بار دیگر به رنگبندی کرونایی مازندران بازگشت و  هم اکنون سه شهرستان بابلسر، جویبار و نوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را  در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

براساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۱۹۴بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

این روزها در حالی رنگ قرمز کرونایی به مازندران بازگشت که پیشتر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص بازگشت شرایط قرمز هشدار داده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که با توجه به ورود مسافران زیادی به مازندران و احتمال رعایت پایین شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل نبودن واکسیناسیون این افراد، به شدت نگران افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و ۲ قله‌ای شدن موج ششم در استان هستیم که احتمالا در هفته دوم و سوم فروردین خود را نشان خواهد داد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا مازندران فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا قرمز کرونایی قرمز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری اظهار کرد: به منظور کنترل و ثبات بازار و رفاه شهروندان تاکنون 1.5 تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری با قیمت مصوب تنظیم بازار در شهرستان بهشهر توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: یکی از ابزارهای مؤثر در کنترل قیمت، تزریق کالاهای اساسی با نرخ مناسب در سطح فروشگاه‌ هاست.

وی در خاتمه یادآور شد: 26 تن مرغ منجمد و 8 تن گوشت قرمز گوساله منجمد نیز قبلا به شهروندان بهشهری توزیع شد.

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین