Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@10:08:20 GMT

بازگشت همزمان رنگ آبی و قرمز کرونایی به مازندران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۰۰۶۰

بازگشت همزمان رنگ آبی و قرمز کرونایی به مازندران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان رامسر که جمعه گذشته در تاریخ ۲۷ اسفندماه از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده بود، باردیگر به رنگ قرمز کرونایی در آمد تا چراغ قرمز کرونا در اولین هفته پس از گذشت تعطیلات نوروزی مجددا روشن شود.

بر اساس این ارزیابی شهرستان کلاردشت که پیش تر به همراه شهرستان رامسر در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت با بهبود شرایط کرونایی به رنگ زرد درآمد و درحال حاضر هیچ یک از شهرستان های مازندران در وضعیت نارنجی به سر نمی برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بنابر اعلام وزارت بهداشت شهرستان های گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندرود، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، بابل، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، نور، عباس آباد، کلاردشت، چالوس و تنکابن در وضعیت زرد کرونایی به معنای خطر متوسط واقع شدند.

همچنین طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت از وضعیت کرونایی مازندران رنگ آبی که در تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال گذشته از با زرد شدن میاندرود به عنوان آخرین شهر باقیمانده استان در وضعیت کم خطر از استان خارج شده بود بار دیگر به رنگبندی کرونایی مازندران بازگشت و هم اکنون سه شهرستان بابلسر، جویبار و نوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

براساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۱۹۴بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

این روزها در حالی رنگ قرمز کرونایی به مازندران بازگشت که پیشتر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص بازگشت شرایط قرمز هشدار داده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد که با توجه به ورود مسافران زیادی به مازندران و احتمال رعایت پایین شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل نبودن واکسیناسیون این افراد، به شدت نگران افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و ۲ قله‌ای شدن موج ششم در استان هستیم که احتمالا در هفته دوم و سوم فروردین خود را نشان خواهد داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری مازندران ویروس کرونا رنگ بندی شهرها مذاکرات وین نوروز 1401 آیت الله ری شهری قیمت گوشی قرمز کرونایی وضعیت نارنجی قرمز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: در پی شرایط آب‌وهوایی مناسب و صاف و آفتابی در مازندران این جو پایدار تا روز پنجشنبه هفته جاری تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد اسدی، صبح امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با اشاره به پیش‌بینی وضع هوای این استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران،امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای نسبتاً گرم مواجه هستیم.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت نیز وضعیت آب‌وهوایی صاف تا نیمه‌ابری همراه با کاهش نسبی دما - گاهی با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه‌غربی با رگبار پراکنده و وزش باد شاهد خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران وضعیت جوی این استان را در روز جمعه هفته جاری را نیمه ابری و از بعدازظهر ابری عنوان و مطرح کرد: در آن روز از سمت غرب استان با رگبار باران، وزش باد و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

اسدی با بیان اینکه در شنبه هفته آتی با شرایط جوی ابری گاهی با رگبار باران، وزش کاهش دما و احتمال رعدوبرق مواجه هستیم، یادآور شد: در روز یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت نیز شاهد آب‌وهوای نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و از اواخر وقت با کاهش ناپایداری خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تغییرات احتمالی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ می‌شود، خاطرنشان کرد: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده همراه با موج کوتاه و نسبتا آرام است.

کد خبر 749274

دیگر خبرها

  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • نساجی با رنگ قرمز برای بقا می‌جنگد
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • هوای گرم و آفتابی تا پایان هفته در مازندران
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین