Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: استان ایلام دارای روستاهای متعددی است و پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه گردشگری روستایی دارد اما در این زمینه همکاری مردم روستاها ضروری است.

محیط آرام، بکر، طبیعی و دلنشین روستاها، آداب و رسوم مردمان روستا و تفریح و گردش در روستاها جاذبه‌هایی است که علاقمندان خاص بسیاری دارد و افراد خسته از زندگی ماشینی شهرها تمایل بسیار زیادی برای بهره‌مندی از آرامش و سکوت روستاها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از زیباترین روستاهای هدف گردشگری استان ایلام روستای کلم واقع در شهرستان بدره است که دارای بخشهای طبیعی منحصر به فردی است و در فصل تابستان به دلیل وجود آب و باغات فراوان و قرار گرفتن در کنار کبیرکوه و درختان بلوط زیبایی‌های دوچندان شده است.

هم اکنون شش روستای هدف گردشگری شامل حیدرآباد میشخاص، کلم بدره، پشت قلعه آبدانان، زنجیره علیا چرداول، سنگ سفید چرداول و سرابکلان سیروان با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است.

سرابکلان

روستای کوهستانی سراب کلان به دلیل برخورداری از چشم‌اندازهای جذاب و متنوع طبیعی مانند جنگل، رودخانه و کوهستان‌های سرسبز و پوشیده از گیاهان دارویی و گل‌های رنگارنگ، شرایط مناسبی را برای دیدار گردشگران فراهم آورده است.

روستای سراب کلان در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر لومار و ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر ایلام قرار دارد و از جنوب به کوه سیوان و از شمال شرقی به تپه کلاه کلان محدود می‌شود.

از جمله جاذبه‌های روستای سراب کلان می‌توان به رودخانه سراب کلان اشاره کرد که حواشی این رودخانه خروشان که از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد، در فصول بهار و تابستان با سرسبزی و رنگ آمیزی گل‌های زیبا، چشم‌انداز بسیار زیبا و کم نظیری ایجاد می‌کند.

نغمه پرندگان و مناظر بکر به ویژه در نیمه اول سال، فضای جذابی برای تفریح و تفرج گردشگران پدید می‌آورند. جنگل‌های بلوط از دیگر جاذبه‌های زیبای این روستا هستند.

بقعه امامزاده حاجی حاضر در روستای حاجی حاضر از روستاهای هم‌جوار سراب کلان واقع شده و مورد احترام مردم روستاهای منطقه است.

بنای امامزاده عباس از نوادگان امام سجاد (ع) بر روی تپه‌ای نسبتاً بلند، مشرف به روستای عباس‌آباد و رودخانه سراب کلان قرار گرفته است. آرامگاه امامزاده سیدعلی نیز در نزدیکی روستای سراب کلان واقع شده است.

کلم

روستاهای کلم به دلیل وجود آثار طبیعی، وجود مبارک دو امامزاده و چند اثر تاریخی تلفیقی از تمدن و تاریخی را تشکل می‌دهد که بدون شک مناسب گردشگران است.

این روستاها همه ساله به خصوص در فصل تابستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارج از کشور است که هم اکنون برای توسعه گردشگری این روستا با توجه به ظرفیت‌های خوب آن نیازمند زیرساخت‌های مناسب است.

بدون شک راه ارتباطی و ایجاد کمپینگ گردشگری دو مسئله مهم برای توسعه گردشگری در این روستا محسوب می‌شود که این مهم نیازمند توجه ادارات و بخش‌های مختلف استان است.

روستای حیدرآباد

برای رسیدن به روستا باید از جاده ایلام به سمت دره شهر، از یک جاده فرعی آسفالته در روستای جعفرآباد عبور کرد که البته این جاده تابلویی برای راهنمایی مسیر ندارد، زیبایی‌های روستای حیدرآباد از همان آغاز راه شروع می‌شود و باغات وسیع و دره و رودخانه همراه با برف، خود بیانگر وجود روستایی زیبا برای گردشگران است.

دره پرآب هفتاو از ۳۰ کیلومتری شهر ایلام شروع شده و تا ارتفاعات طولاب در نزدیکی روستا امتداد می‌یابد، آمیختگی جنگل و باغ‌های میوه، به خصوص درختان گردو، همراه با چشمه‌ها و رودهای خروشان، چشم‏اندازی زیبا به این دره ییلاقی بخشیده است. این دره هم از نظر جذب گردشگر و هم از نظر تولید محصولات باغی، از جمله منابع درآمدزا و مهم استان و روستاییان به شمار می‌آید.

پشت قلعه

روستای پشت قلعه از توابع شهرستان آبدانان در پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر آبدانان واقع شده است به صورت کوهپایه ای بوده و در دامنه کوه‌های زیبای زاگرس با طبیعتی زیبا و جذاب آرمیده است و در حدود ۳۴۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر است.

از کنار این روستا جاده آبدانان به دهلران و خوزستان می‌گذرد، که آبدانان را به جنوب کشور متصل می‌کند، در دو طرف جاده زمین‌های کشاورزی روستا قرار دارد که گندم زارهای پر پشت و پرخوشه، و سیفی جات از محصولات آن هستند.

شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است.

کد خبر 5453697

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری ایلام روستا نوروز بوشهر مسافران نوروزی گردشگری نوروز ویروس کرونا سفرهای نوروزی نوروز 1401 کرمانشاه سانحه تصادف بارش برف اردوهای راهیان نور آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سراب کلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، او در ادامه افزود: در حال حاضر راه روستایی ۷۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان مسدود است .

کد خبر 847244 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان روستا

دیگر خبرها

  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا