Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته ۸۶۵ هزار خودرو مسافر نوروزی به استان فارس وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، پس از دوسال از شیوع بیماری کرونا که مهمان ناخوانده مردم شده است میگذرد و امسال با بهبود شرایط وضعیت کرونایی و حداقل رساندن محدویت‌های سفر، مردم پس از ماه‌ها خانه نشینی بار سفر را بستند و نوروز خود را با سفر به استان‌ها و حضور در اماکن گردشگری و مذهبی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز تعطیلات نوروزی و راهی شدن گردشگران و مسافران نوروزی به استان فارس و کلانشهر شیراز، باری دیگر شاهد تردد در محور‌های مواصلاتی استان و ترافیک سنگین در ورودی محور‌های فارس هستیم.

بر اساس آمار منتشر شده تردد در محور‌های مواصلاتی استان فارس بیش از70 درصد نسبت به دو سال گذشته و زمان شیوع کرونا افزایش داشته است که روزانه حدود 20 هزار تردد از سمت استان اصفهان به سمت فارس اتفاق می‌افتد.

در این راستا حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از ثبت یک میلیون و 255 هزار و 697 تردد در محور‌های مواصلاتی استان در روز گذشته پنجم فروردین‌ماه خبر داد و اظهار داشت: تردد خودرو‌های سواری در روز گذشته نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی 85 درصد افزایش داشته است. 

وی با بیان اینکه تردد ورودی‌های استان از سمت اصفهان در روز گذشته نسبت به پارسال 248 درصد افزایش داشته است افزود: همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش 48 درصدی را به همراه داشته است. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس درصد سرعت غیرمجاز در سطح محور‌های مواصلاتی استان را 5 درصد اعلام کرد و گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، 72 هزار و 655 تردد را خودرو‌های سنگین، یک میلیون و 175 هزار و 819 تردد را خودرو‌های سواری و وانت و 7 هزار و 223 تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با بیان اینکه از کل تردد‌های انجام شده 6 درصد متعلق به تردد خودرو‌های سنگین بوده‌است، عنوان کرد: متوسط سرعت خودرو‌ها 78 کیلومتر بر ساعت بوده است.

احمدی با بیان اینکه در روز گذشته 196 هزار و 280 تخلف در جاده‌های استان ثبت شده است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا روز گذشته 865 هزار خودرو مسافر نوروزی به استان فارس وارد شده است و 828 هزار خودرو از استان خارج شده است.

محدودیت ترافیکی محور کرج ـ چالوس رفع و تردد دوطرفه شد326 هزار خودرو به استان گلستان وارد شد؛ افزایش 46 درصدی ترددهامتوسط تردد بین استانی به بیش از 2 میلیون وسیله نقلیه رسید

وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ مرودشت_شیراز، صفاشهر_آباده، سعادتشهر_ مرودشت، شهررضا_آباده- دشت ارژن_قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان بوده است.

احمدی تصریح کرد: در محور شیراز- مرودشت 60 هزار و 703 تردد، مرودشت_ شیراز 43 هزار و 567 تردد، شیراز_ کوار 31 هزار و 39 تردد، شیراز_دشت ارژن 28 هزار و 679، سعاتشهر_صفاشهر_ 27 هزار و 167 تردد، شیراز_سروستان 18 هزار و 199 تردد، قائمیه_ نورآباد 14 هزار و 917 تردد، کازرون_بوشهر 17 هزار و 12 تردد و نورآباد_گچساران نیز 11 هزار و 952 تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.
احمدی با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

انتهای پیام/424

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر مرکز مدیریت راه محور های مواصلاتی استان روز گذشته استان فارس هزار خودرو خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد نموده اند و پس از مدتی به علت ناتوانی در عمل به تعهدات، متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز هستند.

سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از گرفتن نیابت قضایی به کاشان اعزام و طی ۲ عملیات، موفق شدند هر ۶ نفر متهم را در کاشان و شیراز دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تا کنون مبلغ یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، گفت: کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

او افزود: اعتماد نا به جای شهروندان به این دست افراد، آن هم با اینگونه وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تالش و زندگی خود را از دست ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده