Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@02:43:25 GMT

قصر ابونصر نیازمند طرح جامع ساماندهی است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۰۵۹۲

قصر ابونصر نیازمند طرح جامع ساماندهی است

ایسنا/فارس استاندار فارس در دیدار معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، نیازهای مختلف حوزه گردشگری در این استان، منجمله اجرای طرح اساسی و جامع ساماندهی محور تاریخی گردشگری قصر ابونصر را مطرح کرد.

محمدهادی ایمانیه در دیدار علی‌اصغر شالبافیان، با اشاره به مصوبات حوزه گردشگری در مجلس گفت: یکی از این مصوبات مجلس حمایت از نصب تجهیزات گاز برای مصرف بهینه سوخت در اقامتگاه‌های گردشگری با حمایت وزرات نفت کشور است که پیشنهاد می‌شود که هتل داران و مجموعه های اقامتی استان در این موضوع پیشرو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، گفت وگو درباره قانون حمایت از تبلیغات گردشگری در خارج از کشور دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود و در ادامه، ایمانیه ضمن تاکید بر اهمیت حمایت وزارت گردشگری و میراث فرهنگی از صنایع دستی استان فارس به احداث بوستان مینیاتور یا باغ ایرانی که نمادهای از تمام نقاط ایران در آن ساخته شود، اشاره کرد.

استاندار فارس همچنین با بیان اینکه سایت برم دلک و قصر ابونصر به عنوان یکی از پروژه‌های در دست اجرا در کلان شهر شیراز در حوزه احیا بناهای میراث و گردشگری است افزود: برای تکمیل سایت برم دلک و قصر ابونصر نیازمند تملک مسیر و احیا و بازسازی این منطقه تاریخی هستیم. 

ایمانیه ادامه داد: در کشور ۳۶ کتیبه سنگی نقشه برجسته در کوه وجود دارد که ۳۰ کتیبه در استان فارس و سه کتیبه با تاریخچه دوران ساسانی در شهر شیراز و در مجموعه برم دلک در محور جنوب غرب کلان شهر شیراز قرار دارد. 

استاندار فارس با اشاره به نیازمندی تایید طرح احیا این محور توسط میراث فرهنگی، رفع مشکلات معادن فعال در اطراف این محور میراثی و گردشگری از دیگر موضوعات پیرامون حفظ و احیا این محور بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه این محور گردشگری و تاریخی به یک طرح اساسی برای بهبود و احیا نیاز دارد گفت: این مجموعه جز خواستگاه‌های اولیه شکل‌گیری شیراز است که بیش از ۳۰ هکتار زمین است که حدود ۱۰ هکتار در تملک شهرداری است و پارکی با مساحت حدود ۷هکتار در حال ساخت است.

به گفته ایمانیه یک طرح پیشنهادی برای تکمیل سایت بزرگ مقیاس حافظیه تهیه و به وزارتخانه ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی گردشگري قصر ابونصر استاندار فارس قصر ابونصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید کریمی گفت: همزمانی بارندگی‌های شدید اخیر و رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید با فصل کوچ عشایر استان فارس از شهرستان‌های قشلاقی به ییلاقی سبب شد که ۵۰ رأس گوسفند عشایر فارس بر اثر وقوع رعد و برق تلف شوند.

مدیر کل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: اکیپ‌های سیار ستادی و شهرستانی مدیریت بحران اداره کل امور عشایر فارس با حضور مستمر در مناطق عشایری استان، خسارت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات ناشی از بارندگی‌های روزهای اخیر را رصد نموده و در پی تماس از سوی عشایر منطقه دشت ارژن مبنی بر تلف شدن تعدادی از دام‌های عشایری، در اسرع وقت و با هماهنگی‌های لازم در مناطق مورد نظر حاضر شدند.

وی افزود: اکیپ ویژه اداره کل نیز با حضور مدیرکل و هیئت همراه، رضازاده رئیس هلال احمر شیراز، رنجبر بخشدار دشت ارژن در بین عشایر حاضر و از نزدیک مسائل پیش آمده را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

کریمی گفت: با بررسی‌های اولیه مشخص شد تعداد قریب بر ۵۰ رأس دام سبک عشایر مناطق عشایری دشت ارژن، بن رود و زنگنه با برخورد رعد و برق تلف شده و از بین رفته‌اند.

در این بازدید به عشایر خسارت دیده، اقلامی همچون پلاستیک، لوازم خوراکی و پتو توزیع اعطا شد و با توجه به اعلام هشدارهای بارندگی از تاریخ ۱۵ الی ۱۷ ماه جاری به کلیه خانوارهای عشایر کوچرو و ساکن تاکید شد که از اتراق، و نصب چادر در ارتفاعات و کنار رودخانه‌ها جداً خودداری کنند.

کد خبر 6097086

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز