Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، نرگس معدنی پور،‌ در مورد مدیریت شهر در سال ۱۴۰۰ گفت: از منظر شورا ، سال ۱۴۰۰ برای مدیریت شهری تهران، سال استقرار بود که در این سال در کنار پیگیری  امور جاری سازمانی و خدماتی ، سه اقدام مهم دنبال شد که می توان به  مستقر شدن ارکان مدیریتی و سازمانی دوره جدید مدیریت شهری تهران، تدوین و ابلاغ  رویکردهای جدید برنامه ای و همچنین تدوین  بودجه جدید مدیریت شهری تهران ، مطابق برنامه ۵ ساله و رویکردهای جدید  اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی دوره ششم شورای شهر تهران کوشش کردیم که با تدوین یک سند راهبردی،  تمرکز فعالیت ها و رعایت رویکردهای تحولی برای یک دوره چهار ساله باشد، گفت: به عنوان مثال ، توجه به رعایت و بهبود شاخص های کلان فرهنگی و اجتماعی و انطباق کلیه سیاست ها ، برنامه ها و نظام تخصیص بودجه برای تحقق آن ، از جمله اولویت هایی بود که مدنظر قرار دادیم  و آن را جزو تصمیم های خوبی می دانم که تلاش می کنیم دنبال شود.

معدنی پور با بیان اینکه  بطور کلی ، صرف نظر از دوره های مدیریتی مختلف در شهرداری تهران ، یکی از اشکالات مدیریتی که مدام تکرار شده است ، انبوهی از برنامه هایی است که با یکدیگر همپوشانی دارند و در عمل ،هم افزایی نیز با یکدیگر ندارند و این موجب اتلاف منابع شده است، افزود: تلاش ما این است که مدیریت شهری ، به این درس مهم که در دوره های مختلف مدیریتی ، آن را آموخته است ، توجه کند و آن را در برنامه ریزی های خود ، لحاظ کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر سندی را به عنوان چارچوب فعالیت های خود در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا ، تدوین کردیم که در آن اولویت ها تعیین شده است و علاقمندم که این سند در سال ۱۴۰۱ مدنظر قرار گیرد و در طول دوره خدمت در شورا تکمیل و دنبال شود، چراکه مهم ترین رویکرد ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این است که تمامی ظرفیت های مدیریت شهری تهران هم از نظر برنامه و هم بودجه ، باید بگونه ای هم افزا هدایت شوند تا وضعیت شاخص های کلان فرهنگی اجتماعی ، بهبود پیدا کنند.
 

وی در مورد چشم انداز تهران با آغاز قرن جدید گفت: با توجه به توسعه سریع و گسترده شهر تهران ، مهم ترین چشم انداز شهر تهران در قرن جدید ، بهتر است تمرکز بر بهبود و ارتقاء شاخص های کیفیت زندگی باشد. این چشم انداز موجب می شود که در عمل ، بسیاری دیگر از شاخص های مرتبط و نیز نظام برنامه و بودجه مدیریت شهری تهران نیز ، بهبود پیدا کرده و دارای چارچوب و جهت مشخص باشند.

معدنی پور افزود:  کلانشهر تهران هر چند از نظر شاخص های توسعه ای ، مشابه بسیاری از کلانشهرهای بزرگ جهان و در شمار آن ها است ، اما باید توجه داشت که از جهات بسیاری دیگر ، از جمله زمینه های فرهنگی و اجتماعی و نیز سبک شهرنشینی و شهروندی ، دارای ویژگی های خاصی است و  به نظرم کیفیت زندگی ، یکی از پیشران های توسعه متوازن و موزون است که می تواند موجب بهبود شاخص های عدالت محوری در زندگی شهری و دسترسی عادلانه به فرصت ها و خدمات شود. بر همین اساس ، چنانچه مدیریت شهری تهران و بطور کلی ،  نظام جامع مدیریت شهری تهران کوشش کند تا با کمک مردم و سازمان های مردم نهاد ، شاخص های کیفیت زندگی را در دستور کار خود قرار داده و آن ها را بهبود ببخشد ، در آن صورت کلانشهر تهران نیز می تواند جزو یکی از شهرهای الگو از نظر شاخص‌های شهرنشینی باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تهران عضو شورای شهر نماینده کمیسیون فرهنگی مدیریت شهری تهران فرهنگی و اجتماعی کیفیت زندگی مدیریت شهر شهر تهران چشم انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت کم سابقه

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص کیفیت هوای پایتخت، صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در وضعیت پاک قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت: بدنبال وزش باد و بارش باران که از َشب گذشته در برخی مناطق تهران آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد، هوای پایتخت تمیز و پاک شده به گونه‌ای که شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا صبح امروز روی عدد ۴۸ در شرایط سبز (پاک) قرار بگیرد.

همچنین شاخص هوا در ۲۴ ساعت گذشته نیز بر روی عدد ۶۳ (شرایط قابل قبول) قرار داشت.

با توجه به گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی، از امروز تا شنبه هفته آینده علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنچ روز هوای پاک و ۳۸ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند. سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901990

دیگر خبرها

  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای پایتخت در آستانه پاکی قرار گرفت
  • هوای تهران «پاک» است
  • کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • وضعیت هوای تهران در دوازدهمین روز اردیبهشت
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است