Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهر بندرعباس در این ایام شاهد حجم بی‌سابقه‌ای از مسافران نوروزی بوده است چنانچه بیش از ۲۳هزار چادر در پارک‌های بندرعباس برپا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، استان‌هرمزگان یکی از استان‌هایی در کشور است که همواره در فصل‌هایی از سال مورد توجه مردم سایر نقاط کشور است و هر کسی دوست دارد بتواند سری به این استان بزند، پیش‌تر عمده مسافرپذیری هرمزگان، بندرعباس و قشم به علت ماهیت تجاری این شهر بود و بیشتر مردم برای خرید کرون به این استان سفر می‌کردند اما در 10 سال اخیر فعال شدن ظرفیت‌های گردشگری به ویژه ظرفیت جزایر علتی شده است که همه ساله حجم بالایی از مسافران در پاییز، زمستان و بهار راهی هرمزگان و بندرعباس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در سال‌های قبل یکی از مشکلات اساسی ای که موجب نارضایتی مسافران نوروزی می‌شد کمبود زیرساخت‌های بهداشتی و سرویس‌های بهداشتی در بوستا‌ن‌های شهر بود و همین امر موجب می‌شد که شاهد صف‌های عریض و طویل برای استفاده مردم از سرویس‌های بهداشتی باشیم و از طرفی نیز امکانات کافی برای استفاده مردم وجود نداشته باشد اما امسال با وجود اینکه حجم سفرها 69 درصد افزایش پیدا‌ کرده است کمتر شاهد همچنین مشکلاتی بودیم و اکثر مردم از نحوه خدمات ارائه‌شده رضایت‌مند هستند.
البته با توجه به اینکه هنوز نیمه دوم سفرها مانده است و احتمالا در روزهای آینده حجم سفرها به هرمزگان افزایش یابد و با توجه به اینکه احتمال به وجود آمدن شرایط نامساعد جوی نیز وجود دارد باید آمادگی‌ها در تمام حوزه‌ها افزایش پیدا کند. 

مهدی دوستی استاندار هرمزگان حجم سفرها به استان را در نیمه اول سفرهای نوروزی را 369هزار خودرو دانسته است که نسبت به سال گذشته 69 درصد افزایش داشته‌است.

محور کرج ـ چالوس و آزادراه تهران شمال موقتا یک طرفه شدیک میلیون و 430 هزار نفر مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان ثبت شدبنادر غرب هرمزگان به مدت سه روز تعطیل خواهد شد

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: از اوایل اسفندماه با توجه به در پیش‌بودن ایام نوروز ستاد استقبال از بهار در شهرداری بندرعباس راه‌اندازی شد و بر مبنای آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای میزبانی میهمانان نوروزی انجام شد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در سطح بوستان‌ها وجود داشت این بود که بسیاری از سرویس‌های بهداشتی و زیرساخت‌های موجود به دلیل عدم نگهداری صحیح از کار افتاده بودند به همین منظور تمام سرویس‌های بهداشتی موجود در سطح بوستان‌ها و سواحل رفع نقص شد و سرویس‌های بهداشتی جدیدی نیز چه به صورت سیار و چه به صورت ثابت راه‌انداری شد که مجموعا با 413 چشمه سرویس بهداشتی و حمام به استقبال بهار رفتیم. 

نوبانی بیان‌کرد: تعداد مسافران نوروزی ورودی به استان هرمزگان بسیار بالا است و تلاش کرده‌ایم با بهترین سطح ممکن و در سریعترین زمان خدمات موردنیاز مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: بوستان‌های خلیج‌فارس، ولایت، دولت، غدیر، صدف، دباغیان، کپشکن، بوستان شب فاز یک و فاز دو، بوستان گل‌ها و جهانگردی برای اسکان مسافران نوروزی در سطح چهار منطقه شهری بندرعباس در نظر گرفته شده است.

شهردار بندرعباس تاکید‌کرد: در نیمه اول سفرهای نوروزی به شهر بندرعباس، 4هزار و 130 چادر در بوستان خلیج‌فارس یا همان پارک‌جنگلی، 3هزار و677 چادر در بوستان ولایت، یک‌هزار 701 چادر در پارک دولت و 8هزار و 672 چادر در بوستان غدیر پذیرش و برپا شده‌اند.

وی عنوان کرد: 447 چادر در بوستان صدف، 713 چادر در پارک شهید دباغیان، یک‌هزار و 141 چادر در بوستان شب، 697 چادر در بوستان کپکشن، 202 چادر در بوستان گل‌ها و 504 چادر در بوستان جهان‌گردی اسکان داده شده‌اند. 

نوبانی خاطرنشان کرد: به طور کلی 9هزار و 508 چادر در سطح منطقه یک بندرعباس،9هزار 997 چادر در سطح منطقه دو بندرعباس، 4هزار و 268 چادر در منطقه سه بندرعباس و 2هزار و 546 چادر در منطقه چهار بندرعباس اسکان داده شده‌اند.

انتهای پیام/865/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرویس های بهداشتی مسافران نوروزی چادر در بوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

تجمع کنندگان با سردادن شعار‌هایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان هم در این تجمع گفت: نیرو‌های خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، اینبار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.

وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.

سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر