Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:35:21 GMT

سند کاداستری برای ۹۳ درصد از اراضی ملی کشور صادر شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۲۰۹۴

سند کاداستری برای ۹۳ درصد از اراضی ملی کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی فلاح مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با اشاره به اقدامات بخش کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، با اشاره به قابلیت اجرای کاداستر در سه بُعد اراضی ملی، کشاورزی و شهری، گفت: بنا به حساسیت موضوع اراضی ملی و وجود تصرف این اراضی و پدیده زمین‌خواری، کاداستر اراضی ملی در اولویت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق آمار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی در کشور داریم، از صدور ۱۲۶ هزار جلد سند مالکیت برای دولت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به مساحت ۱۲۸ میلیون هکتار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی خبر داد و افزود: از این میزان، ۷۶ هزار جلد سند ملکیت با مساحت ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در سال ۱۴۰۰ صادرشده که اتفاق بزرگی است.

فلاح با تأکید بر اینکه کاداستر اراضی ملی ۶ استان به‌طور صد در صد به اتمام رسیده است، تصریح کرد: کاداستر اراضی ملی ۲۰ استان کشور رو به اتمام است و با تلاش شبانه‌روزی در حال انجام، کاداستر اراضی ملی مابقی استاها نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هفت تا هشت میلیون هکتار از مجموع این اراضی توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اجرای مقررات نشده و در کمیسیون واحده مطرح است، اضافه کرد: این سازمان ملزم شده که آگهی این حجم از اراضی ملی را تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه منتشر و درنهایت برای آن‌ها سند صادر شود.

وی تأکید کرد: خوشبختانه برای ۹۳ درصد از اراضی ملی در کشور سند کاداستری صادرشده است، افزود: مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

کد خبر 5453836 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کاداستر ثبت اسناد و املاک سفرهای نوروزی نوروز تصادفات رانندگی پلیس راهور گردشگری وضعیت هوای تهران نوروز 1401 ترافیک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مسافران نوروزی عملیات امداد و نجات میراث فرهنگی سازمان هواشناسی کاداستر اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری