Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@00:39:43 GMT

رزمایش روسیه در جزایر مورد مناقشه با ژاپن

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۳۲۴۲

رزمایش روسیه در جزایر مورد مناقشه با ژاپن

رسانه‌های ژاپنی چند روز پس از آن که مسکو مذاکرات صلح با ژاپن را به دلیل تحریم‌هایش به دلیل حمله روسیه به اوکراین متوقف کرد، اعلام کردند: روسیه در حال برگزاری رزمایش‌هایی در جزایر مورد ادعای توکیو است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اینترفکس گفته بود که، ارتش روسیه با بیش از ۳۰۰۰ سرباز و صدها تجهیزات ارتش در جزایر کوریل تمرینات نظامی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه معلوم نشده که این مانور در کجای زنجیره جزیره، که شبه جزیره کامچاتکا روسیه و شمالی‌ترین جزیره اصلی ژاپن، هوکایدو را به هم متصل می‌کند، در حال انجام است.

رسانه‌های ژاپنی گفتند که مانور در مناطقی انجام می‌شود که اتحاد جماهیر شوروی در پایان جنگ جهانی دوم تصرف کرد و توکیو مدعی آن است. اختلاف ارضی بر سر این چهار جزیره - که روسیه می‌گوید بخشی از زنجیره کوریل است و ژاپن آنها را سرزمین‌های شمالی خود می‌نامد - مانع از دستیابی توکیو و مسکو به یک معاهده صلح شده است که به طور رسمی به خصومت‌ها پایان دهد.

ژاپن روز سه‌شنبه پس از خروج روسیه از مذاکرات طولانی مدت معاهده برسر جزایر و توقف پروژه‌های اقتصادی مشترک مرتبط با جزایر، به تلافی پیوستن ژاپن به تحریم‌های غرب به دلیل تهاجم به اوکراین، با عصبانیت واکنش نشان داد.

به گفته اینترفکس، تمرین‌های روسیه شامل دفع جنگ‌های آبی خاکی، از جمله انهدام هواپیماهای دفاعی حامل نیرو و آزمایش مهارت‌ها برای به کارگیری سامانه‌های کنترل آتش موشک‌های هدایت شونده ضد تانک بود.

این خبرگزاری به نقل از سرویس مطبوعاتی منطقه اعلام کرد: «علاوه بر این، یگان‌های نیروی پدافند هوایی مجموعه‌ای از اقدامات را برای شناسایی و انهدام هواپیماهای دشمن ساختگی که حمله هوایی انجام می‌دهند، انجام می‌دهند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت روسیه مانور اوکراین ارتش روسیه اتحاد جماهیر شوروی ژاپن خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است

به گزارش صدای ایران از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامد‌های درگیری نه‌تن‌ها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن